Ga naar inhoud

Introductie Chat functionaliteit


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten


Voor wie het nog niet gezien had, tegenwoordig zit er in het menu een "chat" knopje bij.

Deze Chat is de officieel ondersteunde chat applicatie van de ontwikkelaar van de forum software. De shoutbox is hier jarenlang een alternatief voor geweest. Helaas is de ontwikkeling van de shoutbox overgenomen door een andere programmeur die langzaamaan alles betaald maakt. Niet dat wij niet zouden willen betalen, maar het lijkt er op dat ook de kwaliteit af begint te nemen. Want hoe meer updates hij nu gratis uitbrengt hoe minder hij er aan verdient.

Aangezien de chat functie (met een max. van 5 gelijktijdige gebruikers) inbegrepen is in onze huidige licentie willen we in eerste instantie eens gaan kijken hoe dat bevalt, juist dat doen we naar de shoutbox die nog gewoon actief is.

Zelf hebben wij het idee dat de Chat de Shoutbox geheel kan vervangen al zijn dit de verschillen:
- Niet weergegeven onderaan de voorpagina
- Heeft aan wie de chat binnenkomt of verlaat (is uit te schakelen)
- Maximaal 5 gebruikers (meer kan, maar dat zullen we moeten bijkopen - 5 is vrij ruim gezien het gebruik van de shoutbox in het verleden)
- Maximaal 10 minuten afwezig (huidige instelling, kan korter/langer indien nodig)
- Opent standaard in het huidige scherm, je kan zelf een nieuw scherm openen of op het icoon rechts klikken (blauw met 2 venstertjes)
- Je kan geluidjes laten horen wanneer er iemand online komt of een bericht achterlaat
- Geen verschil, maar wel belangrijk. Alleen leden kunnen in de chat!

Wij hopen dat jullie de chat net zo kunnen waarderen als de shoutbox, mochten er vragen of opmerkingen zijn. Gooi ze gerust in de groep dan kijken we in hoeverre er iets is bij te stellen.

Het verwijderen van de shoutbox zal plaatsvinden op basis van het verloop van de chat introductie. Dus, dat kan een week zijn maar ook net zo goed een paar weken.

Mede namens de andere MODs
aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van de beperking van 5 tegelijk zie ik geen nadelen. Is een klein nadeel, maar toch. 10 zou voldoende zijn, 5 is het net niet.

Gooi je die naar 20 of 25, in combinatie met een langere max-tijd afwezig (bijv. 30 of 60 min), dan is het nadeel weg, en vind ik de chat-functie echt een voordeel worden, en kan de shoutbox er wel uit (wat mij betreft dan he, 't is geen whisky).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de shoutbox al opgegeven en dat zal met de chat functie ook het geval zijn. Reden: het leidt (bij mij) tot een te obsessieve manier van volgen en reageren, waar ik mij uiteindelijk niet prettig bij voel, omdat je op een gegeven moment min of meer door de shoutbox wordt geleefd. Dit is uiteraard een kwestie van individuele gevoeligheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mooi he, omdat jij volgens mij nu iets waar jij met respect problemen mee hebt afspiegeld op mij.

En tsja ik heb er verder geen last mee met het fenomeen SB / MSN etc

Waar ik dan weer wel problemen heb met een facebook en dat soort fenomenen, en waar jij je heerlijk in uitleeft met nog enkele andere miljoenen mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan wel aanzienlijk verschil maken denk ik. Ik vind het heerlijk om af en toe even te facebooken, forummen, of andere social media-achtige activiteiten te ontplooien. Maar als ik er de hele dag mee bezig zou zijn, zou een zekere mate van obsessiviteit een reeel gevaar zijn denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ook wel dat het bij mij problematisch werd omdat ik relatief veel veel vrije tijd heb. Als je een drukke baan hebt, zal het wel ontspannend werken

Hiermee gee je al aan dat je veel tijd hebt !

Jij hebt zoveel tijd dat je veel 2x achter elkaar kunt typen

En die tijd hebben wij niet.

Daartegen heb je weer niet genoeg tijd om je tekst te controleren blijkbaar 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe