Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat zal je een spijt hebben gehad over die opmerking !

Noodloop is gewoon een beveiliging na bepaalde parameters in de BC gemeten.

En dat komt bij elk wagenmerk voor hoor, laatst had ik het bij een Slopel Dombo aan de hand

Een collega een 2 maanden terug bij een gans nieuwe Renault

En beide hebben we de Min pool ff losgekoppeld en weer na minuut vastgezet en nadien nooit meer een noodloop gehad.

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

de minpool eraf halen is best lastig, mijn wagen heeft er 6 geloof ik. Welke is de goede? (die nieuwe accu's met zo'n plaat er op - o.a. ivm greenline startmotor).

Geplaatst:

dus je hebt 6 klemmen op 1 minpool ?

of heeft je accu 6 stuks minpolen op de accu zitten

Sorry weet dat het warm is en dat je je wagen mist , maar nu kan ik je even niet begrijpen

Geplaatst:

moet ie weer naar friesland rijden !

die jonge zit net in amsterdam

Ach is gewoon een hikje geweest, niets aan de hand verder

Komt er tijdens de servicebeurt wel uit

Geplaatst:

Een niet helemaal normale reactie van je auto, zoals ESP lampje dat gaat branden of het toerental dat tientallen seconde te hoog is, het gaat weg als je opnieuw een startprocedure doet. Krijg toch steeds meer de indruk dat de oorzaak ligt in tolerantieverschillen in de elektronica, die ook nog eens wisselend is en daarom niet altijd uitleesbaar door de dealer. VAG-auto's zijn relatief hypermodern net als Franse automerken. Gevolg is soms vreemde "storingen". Ik heb lang Citroën gereden/onderhouden en vooral de BX-en hadden regelmatig vreemde kuren, maar nog nooit hebben ze mij laten staan. Inderdaad de pluspool een minuutje los en gaan met die banaan. Werkte altijd. Neemt niet weg dat het je toch een onzeker gevoel geeft. Mijn laatste BX heb ik weggedaan, omdat na zo'n duizend kilometer met de caravan de parameters in de software verliepen (conclusie van Citroën). Dat merkte je bij de eerst volgende start als je 's morgens bij een camping wilde wegrijden. Tot zelfs een bonkende motor. Accupool los en weer aansluiten en super draaien.

Geplaatst:

Bij een ouderwetse lood accu is het inderdaad eerst de minpool los i.v.m. waterstof/zuurstofmengsel dat kan zijn vrijgekomen bij (over)laden. Bij onderhoudsvrije accu's is dat veel minder. Dat levensgevaarlijke is vooral in een relatief gesloten ruimte zoals een machinekamer. Bij een auto doe je de motorkap open en als er al "knalgas" zou zijn, dan wordt dat gelijk afgevoerd bij het openen van de kap. Dan nog zou je een vonk moeten trekken om tot ontsteking te komen. Ik vind dat levensgevaarlijke dan ook wat overdreven als het om auto's gaat, die buiten staan.

Geplaatst:

Ik heb maar 1 pluspool/draad, dus dat zou wel een stuk makkelijker zijn :P

Of werkt het loshalen van de hoofdzekering ook? Die zit er namelijk naast.

@Ed, er zit een plat kastje op de accu, als je de kap eraf haalt zitten er 6 draden onder, ik zie dus niet de ouderwetse ronde pool van de accu. Ik geloof wel een keer in de RTFM gezien te hebben dat je dat hele kastje eraf kan trekken....

Wat triggert de ESP eigenlijk? Een van de ABS sensoren?

Geplaatst:

Natuurlijk is "levensgevaarlijk" overdreven. Maar afgezien van het ontploffingsgevaar waar jij het over hebt, voorkom je een mogelijk vonkenfestijn met eventueel nadelige gevolgen doordat je (eerst) de klem van de pluspool probeert te halen en het gereedschap contact maakt met de carrosserie o.i.d.

Wat triggert de ESP eigenlijk? Een van de ABS sensoren?

Ik denk dat dat 1 van de triggers kan zijn.

ESP corrigeert onderstuur en overstuur door een wiel individueel af te remmen en eventueel gas terug te nemen.

Geplaatst:

Vonkenfestijn, ja dat klinkt wel bekend. Die kwam ik tegen toen ik een keer een auto moest starten. Ik wilde kijken of de klem wel goed vast zat, toen ik aan de +-pool begon te jutteren vonkte dat behoorlijk. Ofwel die zat prima ;)

Geplaatst:

Wel of geen plofgas ik prefereer nog steeds om de MIN pool als eerste los te halen

En even uit het hoofdje staat er zelfs in de RTFM een tekst dat je ter aller tijden eerst de MIN pool moet loskoppelen voor je de PLUS er af haalt !

Geplaatst:

Uitlezen is niet nodig, langskomen wanneer het onverhoopt weer gebeurt. Dit is blijkbaar de keerzijde van de moderne elektronica, een incidentele meetfout met als gevolg een onterechte storingsindicatie (mijn interpretatie)

Geplaatst:

Bij de storing van mijn vlotter een poos terug werd me verteld dat je minstens 2x de storing gezien, opgeslagen en gewist moet hebben alvorens er iets aan gedaan mag/kan worden.

Geplaatst:

Nope, de dealer moet het uitlezen met VAS, opslaan (als export of zo - bij mij ging dat via een USB stick) en bewaren. Als je het een 2e keer hebt sturen ze beide logfiles naar PON/Skoda. Als je het niet meer krijgt gooien ze het weg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe