Ga naar inhoud

Hectometer paal 107,3 Li (A27)


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou, De Waal belde net. Hogedrukpomp op de motor is kapot. Dat wil zeggen dat de brandstofpomp zelf dus in orde is maar deze hogedrukpomp incl. de brandstofleidingen (geen idee hoe ver) vervangen moeten worden.

Volgens mij zijn hogedrukpomp en brandstofpomp dezelfde onderdelen, tenzij met brandstofpomp de brandstofopvoerpomp bedoeld zou worden (een pompje van niks in feite). De leidingen, dat zullen waarschijnlijk de hogedrukleidingen naar de verstuivers dan wel zijn. Maar ik vraag mij wel af waarom ze dat telkens mee vervangen met een brandstofpomp als deze defect is, ik zie het nut er niet van in, maar blijkbaar is het dus wel nodig.

Gelukkig valt de reparatie onder garantie, 1600 euro is nog redelijk weinig voor een hogedrukbrandstofpomp. Een reden om de extra garantie te nemen, ja misschien. Maar na de garantie zou je dan je auto al moeten inruilen, want het risico blijft ook na de garantie.

In ieder geval nog veel succes bij het afhandelen!

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee, ze hadden het over de pomp op de motor. Dus niet die achterin (vroeg ik specifiek naar).

De reden dat de leidingen vervangen zouden moeten worden was dat de koppelingen volgens skoda maar 1x vast en 1x los mogen, daarna moet je ze vervangen.

Als ik de auto nog 1 of 2 jaar door wil rijden en ik kan voor dit soort fratsen een extra 'verzekering' (want dat is het eigenlijk) afsluiten dan is dat bij bedragen van 1600 euro ex. manuren nog best rendabel... Maar ik moet de specifieke voorwaarden en prijzen natuurlijk nog even bekijken.

Bedankt, ik zal jullie op de hoogte houden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja een revisie is rond de 700 eurie ( klinkt niet als 7 als je snel zegt ) en dat was voor een citroen Gumpy

Dit had ik met een 7 jarige bedrijfswagen eind verleden jaar !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende keer is het misschien wel de opvoerpomp, dat is ook al snel 1000 euro heb ik me ooit laten vertellen. Het is me dus duidelijk geworden dat er zat 'onschuldige' dingen kapot kunnen gaan aan je auto die normaal onder de garantie vallen, maar dat je daarbuiten voor je het doorhebt al 1000-1500 euro kwijt bent.

En dan is het de wet van Murphy toch, dan denk je dat je alles gehad hebt, en dan net buiten de garantie...helaas pindakaas.

Je mag tot 3 weken en 10.000 km voor het einde van je garantie periode verlengen tot de auto max. 6 jaar oud is. Stel je houdt hem 5-6 jaar, dit grapje gebeurde al na 1,5 jaar / 40.000 km. 4 jaar kost je waarschijnlijk 800-900 euro, 1x een beetje pech en je hebt het eruit. Hier meer daarover:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je overal tegen kunt indekken. Je moet reëel zijn hoe hoog is de kans dat je dit weer gebeurt. Die afweging moet je proberen te maken.

En als het weer gebeuren zou, kun je misschien ook voor gebruikte spullen gaan om de kosten te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zit wat in, maar ik reed voorheen in een veel oudere auto (Spacewagon '96 LPG) welke ook op die manier in leven werd gehouden. Nu ik een nieuwe auto heb betaal ik liever de verzekeringen dan de onderdelen, niet alleen omdat die onderdelen uiteindelijk toch duurder zijn maar ook voor mijn eigen vertrouwen. Als ik een nieuw auto al zo snel op zou moeten geven dan koop ik wel een andere...

Voor nu maar even die 2 topics niet door elkaar halen, het gaat er al heftig genoeg aan toe. :P

Morgen hoop ik in ieder geval meer te horen over mijn auto en dan zal ik hem direct daarna eens een goede was-/poetsbeurt geven. Heeft hij wel verdient vind ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wasbeurt moeten we helaas even uitstellen, misschien maar goed ook als ik zo naar buiten kijk...

Zover ik nu van de garage begrepen heb startte de auto weer na het vervangen van de hogedruk pomp. Maar na een paar minuten (of zoiets) viel hij uit en startte hij weer niet... Conclusie was dat een van de verstuivers (2e) defect zou zijn. Geen idee hoe zo'n ding werkt, maar ok. Die is nu ook vervangen en de auto lijkt goed te draaien. Wel zaten er nog wat storingen in. Morgen gaan ze de storingen wissen en een proefrit maken, als hij storingvrij blijft dan kan ik hem komen halen.

Planning voor nu is om hem vrijdagmorgen te halen, kan ik morgen het treinen nog eens afleren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n verstuiver luister heel nou. spuit voor iedere arbeidsslag 5 maal in. Dat is zuinig en reduceert geluid. Als zo verstuiver ook maar een fractie te laat inspuit, maakt de motor veel meer geluid. Bij mijn GL is er ook een vervangen onder garantie. Die moet dan ingeleerd worden anders wordt die niet herkend door de software in de auto. En die verstuivers kunnen best nogal eens goed vast zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is een vreugde dansje waard! M'n auto stond me heerlijk (schoon!) toe te lachen vanaf de parkeerplaats van de dealer. Wat een mooi gezicht...

Maar nog mooier was het toen ik er in ging zitten hem even over de bol (stuur) aaide en de wagen startte. Alsof ik een nieuwe auto ging ophalen whaha. Kortom, ik ben zeer blij dat ik hem terug heb. Hij rijdt nog altijd heerlijk, geen enkel bijgeluid of hikje te voelen (als je al die wilde verhalen over verstuivers leest...) alsof het niet anders geweest is. Uiteraard zal ik de komende week nog wel met een raar gevoel de auto in stappen, zeker daar waar hij het begaf zal het even slikken worden. Maar mijn vertrouwen is er zeker niet minder op geworden, zoals ik eerder aangaf was er echt iets goed mis wat nu verholpen is.

De Waal, mijn dank is wederom groot !

Link naar reactie
Delen op andere sites

even vloeken in de kerk: in z'n algemeenheid is het voor het merk Skoda natuurlijk geen opsteker dat zo'n onderdeel zo snel stuk kan gaan. Kan ook onmogelijk iets te maken hebben met de rijstijl van de gebruiker in dit geval.

Als zoiets in jaar 3 zou gebeuren zonder bijgekochte garantie zou ik toch echt niet die volle 1600 euro willen betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komen we weer aan bij

Zou niet nodig moeten zijn, maar overal gaat wel wat stuk. Ik heb nog niemand horen zeggen dat de 1.2 tdi zo vaak langs de kant staan of dat er uberhaupt vaak problemen zijn. In tegendeel zelfs (de ANWB-ers geven beiden afzonderlijk aan dat het bijzonder betrouwbare auto's zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles kan stuk gaan , heb met een asus moederbord gehad dat hij al dood uit de doos kwam !

En dit kan dus met alles zo gaan , ook met skoda onderdelen

Gaat er meer om hoe men het / jou op dat moment behandelen met de reparatie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weegt wel heel zwaar ja, er valt dan ook een hele last van je schouders als alles dan eindelijk op zijn plek komt en je merkt dat je dealer zijn uiterste best heeft gedaan om alles in orde te krijgen en zelfs de auto even snel te wassen (hij zal toch niet stiekem gelezen hebben dat ik hem wilde wassen :P )

Heb er nu ook meteen 2 vertrouwde adresjes bij, Bergnet Blaricum als berging en Auto Kokkelink Baarn als Skoda uitvalsbasis. Ik ga alleen Skoda nog eens lastig vallen, want wat ik er voor heb moeten doen is een beetje absurd terwijl de wagen nu precies een week weg is geweest... (als de auto niet binnen 48 uur te repareren is moet hij wel naar je vaste dealer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Voor de volledigheid, ik rijdt nog steeds met alle plezier in de auto zonder bijkomende storingen/problemen.

Schade was uiteindelijk 2501,30 excl. 19% BTW. Garantie wel te verstaan.

Hoe ik langs hectometerpaal 107,3 ga? de eerste 2x dagen gaf ik gas bij, de keren erna staarde ik naar de afrit aan de andere kant van de brug en inmiddels moet het net zo zijn dat ik er op let. Maar onthouden doe je het wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe