Ga naar inhoud

Hectometer paal 107,3 Li (A27)


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Kom net van mijn werk (nieuwe locatie), eindje binnendoor gereden op de N-weg en ga daarna de snelweg op. Eenmaal bovenaan bij het invoegen rij ik ongeveer 90-100 in zijn 5 als ik hem net op CC wil drukken. Valt plots de motor uit, je voelde gewoon een duw naar achteren. Het gloeispiraal knipperde...

Hmm, kut. Gas pedaal deed niks meer, foute boel. Dus alarmlichten aan en richting vluchtstrook. Zie ik mooi in de verte een praatpaal en een bordje wat leek op een 'parkeerhaven' bij pech. Dus, ik doorrollen naar beneden de brug af. Startmotor wilde wel, zelfs de TV bleef aan maar de auto wilde met geen mogelijkheid starten.

Hesje aan gedaan (uit de verpakking moeten halen, eerste keer), gevarendriehoek op +/- 30 meter van de auto vandaan gezet (wat een gedoe om dat ding open te klappen - als je de kans heb probeer dat eens thuis). Vloeistoffen gecontroleerd, zichtbare lekkage, snaren, riemen, en wat er ook maar logisch defect zou kunnen zijn gegaan... Helemaal niks. (en nee, het kastje gooide geen roet in het eten)

De dealer gebeld. Die zou een leenauto klaarzetten en dan moest ik vragen of ze hem konden afslepen....

Skoda service gebeld, nam snel op, verhaal uitgelegd. Ik moest eerst van de snelweg af, was te gevaarlijk. Dus afgesleept naar de eerste afrit/carpoolplaats. Nog voor we stil stonden stond de collega ANWB-er al achter ons om te kijken wat er aan de hand was.

De man vond het er allemaal goed uit zien. Auto uitgelezen, die gaf alleen aan brandstof te kort. 13 Bar gaf de live meting aan (volgens hem veel te weinig bij het starten). Reset hielp niks.

Toen heeft hij de helpdesk gebeld, die wilde eerst weten of er wel brandstof uitkwam. Dus hij een slang losgetrokken en ik moest starten, mooi alles onder de diesel... Toen alle zekeringen van voor naar achteren en van links naar rechts op beiden punten gemeten. Niks te zien.

Conclusie, hij moet afgesleept worden. Maar, hij mag niet naar uw dealer. Hij moet naar de dichtstbijzijnde! Hmm, balen. Hij gaat morgen dus naar Skoda Hilversum.

Wel kreeg ik direct een leenauto mee, en grappig genoeg stonden we op 10 meter van de berging en daarmee ook de leenauto. Dus hij is het terrein opgeduwd en geparkeerd, arme Fabia :(

Mijn dealer afgebeld, ze weten dat sommigen moeilijk doen (de mensen aan de telefoon die dat inboeken) en dan mag hij niet naar je dealer.

Leenauto is een Hyundai IX20. Vreemde console, maar rijdt wel OK. Ik mag hem 2 dagen rijden, max 100 km per dag. Daarna € 0,18 per KILOMETER :o

Hij moet voor zaterdag 12:00 bij een garage/berging bij mij in de buurt (9km van mijn woonplaats) terug zijn of bij een andere Logicx partner.

Doel is om morgen even naar die dealer te rijden en daar te bespreken hoe of wat.

Nog één opmerking van de ANWB-ers (beiden onafhankelijk), Skoda Fabia II FL Greenlines treffen ze zelden langs de kant van de weg met pech ! VW Polo's des te meer (los van de verkoop verhouding zeggen ze). Beetje gek vind hij zelf ook omdat ze nagenoeg identiek zijn.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vertrouwen is er bij mij nu niet minder om aangezien hij er echt plots mee ophield en direct daarna geen enkele sjoege meer gaf. Er is dus schijnbaar echt iets kapot wat gewoon goed gerepareerd kan worden (ga ik voor het gemak maar even vanuit).

Bijkomend voordeel is misschien dat het vakantie is, met een beetje geluk is er morgen direct een gaatje om er naar te kijken, anders geen auto... :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belachlijke situatie dat je wagen niet mag afgesleept worden naar de eigen dealer !?

Ben ik toch blij dat ik via me verzekering ( KNMV ) dan nog een afsleepmogelijkheid heb en hem dan wel naar me eigen dealer kan krijgen.

Maar dat ter zijde, maar niet genoeg druk opbouwen zou je zeggen dat er wat me de brandstofpomp aan de hand zou wezen ?

Dus balen en afwachten, en niet te veel gehecht raken aan die IX20 hoor !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wees niet bang, dat hij prima rijdt wil niet zeggen dat ik me er ook fijn in voelde.

Ik ben wel ANWB lid (los zeg maar) maar heb geen wegenwacht service meer sinds ik mijn Skoda heb. Dat maakt dus nog wel verschil als er zoiets aan de hand is.... kost je 83 euro per jaar (alleen in NL), incl. woonplaats service en vervangende auto.

Balen is het zeker... Ik ga morgen eerst die garage eens opzoeken, moet wel een beetje lief zijn voor de auto ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad pech hebben Ronald! Hechten aan de IX20 gaat niet lukken als je 18 cent de kilometer gaat betalen ;). Heb trouwens ook nog geen gekke dingen gehoord over de Fabia maar ben natuurlijk wel benieuwd wat de reden van je malheur is! Gelukkig op deze manier nog geen ervaring met de wegenwacht en Skoda service hoeven maken. Ben trouwens ook sinds een jaar of 20 geen ANWB/ wegenwachtlid meer, tot nu toe nog niet nodig gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog één opmerking van de ANWB-ers (beiden onafhankelijk), Skoda Fabia II FL Greenlines treffen ze zelden langs de kant van de weg met pech ! VW Polo's des te meer (los van de verkoop verhouding zeggen ze). Beetje gek vind hij zelf ook omdat ze nagenoeg identiek zijn.

Zou het dan toch te maken hebben met het andere type berijder...? 8-) 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heel spijtig, en lastig, maar zulke dingen gebeuren natuurlijk, zelfs bij Skoda :)

Bij mijn keuze van 'pechverhelping' let ik er altijd op dat er de optie sleping naar de garage van keuze is. Anders weet je nooit waar je terecht komt.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marco, dat gevoel kreeg ik er wel direct bij ja.

Vervolg van mijn afsleep verhaal.

- Na bellen met Logicx blijk ik km vrij te kunnen rijden, zoveel als ik wil omdat ik een Skoda heb. :D woohoo (staat nergens op papier!)

- 's morgens langs Eric Boom Hilversum geweest, heel kleine garage. Verkoop geen nieuwe Skoda's meer. Voorgesteld, probleem uitgelegd, moeilijk 2 man op vakantie die middag, onderdelen doen er ook een dag of 2 over... dat duurt wel even!

- Balen, doorgereden naar Bergnet. Mijn auto stond er gelukkig nog. Verhaal besproken en er werd me aangeraden Skoda te bellen.

- Skoda gebeld, uitgelegd. Nee meneer, protocol... U kunt wel naar de volgende dichtstbijzijnde garage... Moest ik zelf regelen dan..

- Na nog een gesprekje met Bergnet vroeg ik of zij hem niet gewoon in Tiel kunnen brengen. Ja dat kon wel, alleen dan moet het verschil betaald worden en de garage(s) moeten meewerken.

- Baarn gebeld (Auto Kokkelink), klonk aan de telefoon direct al bekend en vriendelijk eigenlijk (! pluspunt). Verhaal gedaan. Geen probleem, ze zijn goede vrienden van zowel Bergnet als Skoda De Waal in Tiel.

- Skoda gebeld en naar Baarn laten sturen.

- Verschil betaald aan Bergnet.

- 12:54 stond mijn auto in Tiel

Adem (hoofdmonteur) belde me later mobiel omdat hij geen storingen meer zag. Dus uitgelegd wat er gebeurde en wat de ANWB gedaan heeft. Hij kon zo snel via de computer verder ook niks vinden, zou daarna aan de slag gaan met fysieke metingen (o.a. brandstofdruk). Het is namelijk zo dat de BCM altijd een storing geeft op 'te lage brandstofdruk' als de auto niet gestart kan worden (als je het lang genoeg probeert). Daarna niks gehoord, zal wel maandag worden zoals zijn collega eerder al aangaf.

En waarom ben ik hier nou zo blij mee (en een stapel euro's lichter)?

De auto staat dicht bij huis (ik hoef dus geen 2e auto/huurauto (53 p/d + 0,18 p/km na 100 km + benzine) te regelen om mijn auto 70 km verderop te gaan halen) en mijn eigen vertrouwde garage kan er aan werken.

Ik kon dus na 2 uur rondrijden, bellen en pinnen eindelijk met een gerust hart naar mijn werk rijden.

Vanmorgen de huurauto ingeleverd.... Gelukkig van te voren wel even 2x gebeld met Logicx want:

3e versnelling = verrot & Auto is niet schoon (cd er in, tasje achter de stoel, zakje zonnebloempitten in de deur rechtsachter, berg hondenharen en vloeistofresten in de kofferbak.

Ook meteen 32 euro (brandstof) lichter voor de 325 kilometer die ik er mee heb gereden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct, even auto-loos dus :o

Ze gaan vast wel wat vinden, wanneer en wat de oorzaak is weten we alleen nog niet natuurlijk. Ik hoop eigenlijk dat hij dinsdagmorgen gefixt is, dan moet mijn pa toevallig in Tiel zijn voor de APK. Zou toch best wel heel goed uitkomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, De Waal belde net. Hogedrukpomp op de motor is kapot. Dat wil zeggen dat de brandstofpomp zelf dus in orde is maar deze hogedrukpomp incl. de brandstofleidingen (geen idee hoe ver) vervangen moeten worden.

Als ik geluk heb en alles op voorraad is (leverancier) krijgen ze dat morgenvroeg binnen en zou hij aan het eind van de dag/woensdagochtend weer kunnen rijden.

Schade €1600,- (excl. uren !!!)

Schijnt erg lastig te constateren zijn en nog veel meer werk zijn om het te vervangen.... Ik ben morgenochtend welkom om even te komen kijken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

da's een leuk geintje (not). Valt dat onder garantie?

Ik onderbrak hem inderdaad toen ik het bedrag voorbij hoorde komen, "Euhm, en dan hebben we het over garantie neem ik aan!??!?". "Jaja, natuurlijk! Anders dan had ik allang aan de telefoon gehangen om het te bespreken".

Als je het snel zegt klinkt het al 16 euro, maar ik hoorde toch echt 'ZESTIENHONDERD'....

Dus, gelukkig wel! En dit geeft mij meteen een reden om de verlengde garantie WEL te nemen. Zal dit morgen dan ook eens even bespreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe