Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

je oog heeft de neiging om van links naar rechts een plaat 'in te glijden'. In de gespiegelde versie helpt de bomenrij je om bij het onderwerp uit te komen.

Dat kijkt rustiger, tenminste, dat is de theorie ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je oog heeft de neiging om van links naar rechts een plaat 'in te glijden'. In de gespiegelde versie helpt de bomenrij je om bij het onderwerp uit te komen.

Dat kijkt rustiger, tenminste, dat is de theorie ;-)

En dat is gebasseerd op rechtshandige mensen ?

Kan me voorstellen dat linkshandige ook op een andere manier iets opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben rechtshandig, maar tevens "rechtsoogig", mijn linkeroog is iets minder en recht compenseert dat.

Ik heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat het ook gevolgen heeft voor hoe je naar iets kijkt, maar merk nu dat ik eerst het rechtergedeelte in me opneem en dan naar links schuif om de andere kant van de foto te bekijken. De hele foto is wel scherp, het is niet zo dat links waziger is, maar ik wordt wel van rechts naar links de foto ingeleid.

De originelen spreken mij veel meer aan, gek eigenlijk, er staat precies hetzelfde op.

Gelukkig voor mij heb ik geen twee linkerhanden, maar ook geen twee linkerogen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet. Komt over als gekunstelde kitsch. Vind het allemaal veel te nadrukkelijk, zowel de beelden als die opdringerige larmoyante muziek eronder.

Iedereen z'n eigen mening, maar dit begrijp ik echt niet. :gestoord:

Discovery en NGC staan vol met zulk soort beelden... Tja, als je dat al gekunstelde kitsch vindt...

Ik kan het wel waarderen en ben nog altijd zoekende hoe ik zelf ook zoiets zou kunnen produceren c.q. die plekken zou kunnen bezoeken om die beelden vast te leggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat Casey bedoelt. Dit soort filmpjes heeft een heel eigen sfeer, en die moet je liggen. Ik heb sowieso het gevoel dat dit soort filmpjes meer gewaardeerd wordt door mensen die zelf ook actief bezig zijn met fotografie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marco, dan heb je het misschien meer over de belangstelling voor het scheppingsproces van dit soort filmpjes. Daar had de Captain het ook over toen hij bewonderend over dit filmpje sprak. Maar als ik sec naar het resultaat kijk en dat moet beoordelen op z'n esthetische kwaliteiten, dan zie ik toch een beetje een knap geschilderd zigeunerkind met een grote traan op de wangen waarbij de maker bang is dat ik niet geroerd genoeg ben een daarom ook nog eens wat jammerende violen op hoog volume laat meejanken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, dat is ook wat ik bedoel. Voor mezelf sprekend: ik merk dat ik soms méér waarderign op kan brengen voor een bepaald resultaat, als ik ook waardering heb voor de wijze waarop het tot stand is gekomen. Die kennis kleurt de bril waarmee ik naar het resultaat kijk. Voor mij past de muziek exact bij de sfeer van 't filmpje, al is het geen toegevoegde waarde. Ik geniet net zo goed van een dergelijk filmpje zonder de muziek te horen.

(ik moest wel even lachen om je metafoor, overigens) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Within Two Worlds bekijk in HD!

Circa 7000 opnames met een Nikon DSLR, aan elkaar gesmeed. Heerlijk rustgevend en genieten. :)

s' avonds voor mijn wasmachine/droger/vaatwasser zittend, kan ik ook van een vergelijkbare rustgevende ervaring genieten.

De geest heeft dit soort momenten blijkbaar nodig.

De kracht van de herhaling !

De beelden die CH schetst, laten zich muzikaal het best begeleiden door "minimal music" zoals Philip Glass.

Hieronder een serie die ik laatst gemaakt heb in Fort de la Chartreuse, nabij Luik in België.

Dit fort is in 1817, onder Nederlands bewind, gebouwd en in 1830 kwam het in handen van de Belgen. Het is nooit echt als verdedigingswerk gebruikt. De Duitsers hebben in WOI het fort bezet, in die periode zijn er veel Belgische verzetsstrijders gefusilleerd. In 1919 is het fort uitgebreid. In WOII werd het fort opnieuw door de Duitsers bezet. Vlak na WOII is het door de Amerikanen in gebruik genomen als militair hospitaal. Uiteindelijk is het fort in 1982 geheel verlaten en werd het een paradijs voor daklozen en ook af en toe zelfs een verdwaald lijk.

De politie heeft het fort enige tijd geleden schoongeveegd en afgesloten. Desondanks is het gelukt om binnen te komen. Hier wat plaatjes:

Belgium - Liége - Fort de la Chartreuse

Mooi Cyrus, dit maakt Luik weer mooi, op een bepaalde manier,

aangepast door MarcoO2
media uit quote gehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hobbel: iets minder quoten maakt het een stuk overzichtelijker, dus ik heb de foto's even uit je quote gehaald.

@ Cyrus: geweldig mooie serie, en gave locatie!! Ben jij een echte urbexer, of kwam dit toevallig op je pad?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige week reed in in de buurt van Doorn langs een N-weg. Ik kreeg een telefoontje waar ik even rustig de tijd voor wilde nemen en zette mijn auto in een inham langs de weg. Terwijl ik zat te praten, keek ik om me heen... en zag daar deze buizerd zitten. Mijn cameratas lag op de achterbank, en 't is me gelukt om mijn camera te pakken te krijgen, mijn raampje te laten zakken én een foto te maken, voor hij wegvloog. Dit is het resultaat:

8141050790_a1b560eb1b_b.jpg

IMG_6658A by marcoeoscanon, on Flickr

Als je ze vast wilt leggen, lukt het vrijwel nooit, maar soms loop je er gewoon tegenaan!

Bedankt voor 't kijken.

grt, Marco

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe