Ga naar inhoud

fotografie


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik baal als een stekker... :doh2:

Ik heb anderhalf jaar mijn kitlens (Canon EF-S 18-55 mm) in de kast laten liggen, en recent heb ik 'm verkocht omdat ik 'm toch nooit gebruikte. Ik had een beter objectief als vervanger in de tas zitten. Maarrr.... nu lees ik ineens op mijn vaste fotografieforum een tip hoe ik daar met weinig inspanning een beter presterend objectief van had kunnen maken. Paar minuten werk, en ik zou een betere performance gehad hebben. Maar ja, ik heb 'm niet meer...

Misschien zijn er onder jullie mensen die in dezelfde situatie zitten. Daarom deel ik de tip toch even, wie weet hebben jullie er wel iets aan. Hier is de instructie te vinden.

Succes! De resultaten (foto's vóór en na de ingreep) kun je uiteraard in dit topic posten.

Grt, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Nikon D800 is toch wel een fraai staaltje techniek.

Ook videoclips worden er mee gemaakt:

Amazing, wat je met zo'n camerabody kunt maken... :klappen:

Heb net een 130mb (!) tiff test bestand gedownload, gemaakt met de D800E. Waaaaanzinnig, wat een resolutie, wat een dynamisch bereik, dat is gewoon eng.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel één groot nadeel aan dit soort nieuwe camera's.

De enorme hoeveelheid data die je zult moeten gaan verwerken.

De huidige RAW files van mijn D700 zijn al zo rond de 15MB per stuk. De 14-bits uncompressed RAW files van de D800 zijn 75MB (!) per stuk. M.a.w. dat betekent weer meer opslagcapaciteit, meer verwerkingskracht, meer backup ruimte, etc, etc.

Wel weer goed voor de omzet van de computer business. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Tsunami aan data is dan wel het logische gevolg van het steeds maar megapixellen. Maar goed, dan heb je ook wat leuks.

Hoewel ik die D800 wel erg verleidelijk vind zal ik hem waarschijnlijk toch niet kopen hoor. Hij zou ook nog uitstekend bij de meeste van mijn objectieven passen en de extra "scherptediepte" is natuurlijk ook mooi meegenomen van FF. Maar ik ben de laatste jaren eigenlijk erg lui geworden.. Heb eigenlijk geen zin meer in die vele kilo's en grote monsters. Sinds vorig jaar ben ik dan maar overgestapt (nou ja, erbij dus) op een evil omdat de compactcamera's te veel achterblijven met al die ruis en die evil's een mooi compromis zijn. Tijdens de huttentocht was het wel ideaal! Licht genoeg om overal mee naartoe te nemen en mooie scherpe plaatjes. Soms heeft de spiegelreflex trouwens nog wel voordelen, maar het worden er steeds minder...

Daarnaast passen ook daar al mijn oude objectieven op met een adapter, dus wat wil je nog meer! Maar ook daar zie je de megapixelrace verder gaan. Nu achtervolgt me een 24 mp "meetzoeker" al een tijdje sinds ik hem in oktober in Berlijn even heb vastgehouden... Wat een mooi spul en een meetzoeker is soms net zo handig...

Hoe dan ook, ik wil niet weten wat we over een paar jaar nodig "moeten" hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze heb ik vorige maand gemaakt op de avond dat het zo'n slecht weer was. Volgens mij op een vrijdag, onderweg naar huis, al wachtende op de pont bij Wijk bij Duurstede.

Zo, foto weer omgedraaid. Is trouwens genomen met de iPhone 4 vanuit de auto met dicht raam.

post-2-0-31256800-1330890059_thumb.jpg

aangepast door PC-fre@k
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi nieuws voor de Canon-liefhebbers: de Canon Eos 5D Mk III is uit. Mooi ding....! Enige nadeel is z'n prijs van dik 3000 euro... :dopey_h4h:

Dit filmpje laat mooi zien hoe de officiele reclamevideo van Canon (te zien op deze productpagina) gemaakt is. Leuke sport overigens, dat Radball!

http://www.youtube.com/watch?v=VuK9ikOD97U

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt effe doorsparen! Zo'n SLR Is mij zoals al eerder gemeld te groot geworden (dat is een ander nadeel naast de prijs) en dat terwijl ik (lang gelden trouwens) nog een tijd met een Cambo en Sinar aan de haal geweest ben..

Ik ben nu helemaal "om" voor de evil/ csc. Daar passen al mijn oude objectieven op (met een adapter), is lekker klein en licht, opopvallend en geeft toch een geweldige beeldkwaliteit. Niet meer moeilijk doen met groot en zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een wátte? ;)

Hoe moeten we dit type camera nu noemen?

CSC: Compact System Camera

EVIL: Electronic View Interchangeable Lens (Camera)

DSL: Digital Single Lens (Camera)

DSC: Digital System Camera

ILC: Interchangeable Lens Camera

MILC: Mirrorless Interchangeable Lens Camera

Of... toch gewoon 'systeemcamera'?

Maar je hebt een punt hoor, een DSLR (zeker met alles erop en eraan) is gewoon een hele sjouw. En da's lang niet altijd praktisch. Welke systeemcamera heb jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al de Nex5 en heb er 2 weken geleden toch de Nex7 bij gekocht als voorbereiding op de vakantie en die nex7 komt wel heel erg dicht bij een DSLR! Had ik niet gedacht trouwens. Lijkt lekker veel op mijn oude contax ook met die EVF zoeker, lekker onopvallend candid onderweg zijn. De Nex5 mogen mijn dochters nu gebruiken.. Met de nodige adapters kan ik dus alle objectieven nog gewoon gebruiken met alle mogelijkheden van dien. Het enige waar de DSLR nog iets beter in is, is de snelheid van de AF.

aangepast door Sodela
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk, dat zijn mooie camera's! Lekker ook dat je je oude objectieven kunt blijven gebruiken. Scheelt een hoop geld. !

Alleen je laatste zin, dat een DSLR alleen nog beter is in AF, daar valt nog wel het nodige op af te dingen... ;-) Ik denk dat je, als je nu een nieuwe DSLR zou kopen, ook niet zou weten wat je overkomt... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ECHT er is verschil. Ik kan niet spreken voor de Canon series, maar het dynamisch bereik en de gevoeligheid bij slechte lichtomstandigheden zijn bij Nikon DSLRs, zoals de D700 (die heb ik nu) of de net aangekondigde D800(E) stukken beter dan welke kleinere camera dan ook. En dat heeft niks te maken op zich met de hoeveelheid pixels op zich, alswel met de gebruikte sensor en de (naar verhouding) enorme oppervlakte ervan.

Tuurlijk is zo'n kleinere camera handzamer. Maar ik heb het er al die jaren graag voor over als ik zie wat voor een kwaliteit die DSLRs leveren, om er toch iedere keer weer mee rond te sjouwen in m'n rugzak.

BTW: ik heb net een nieuwe rugzak besteld. NOS (New Old Stock). M.a.w. ongebruikt, nieuw, maar voor minder dan de helft v.d. nieuwwaarde.

De Kata HB 207

kata-hiker-backpack-hb-207.jpg

kost nieuw zoiets van 300 euro, heb 'm net voor 150 euro gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe