Ga naar inhoud

shit... ingebroken!


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Zo simpel is dat niet natuurlijk. Hangt helemaal af van je definitie van oorzaak. Uiteraard hebben die het gedaan. Maar als die auto er niet stond, hadden ze hem ook niet beschadigd. Kortom, eigen schuld, dikke bult. Had je maar moeten zorgen dat je auto daar niet stond.

Hopelijk wordt begrepen dat ik hier bewust chargeer, maar zo zijn, afhankelijk van je definitie, tal van dergelijke redeneringen op te zetten. Allemaal even valide en met een andere oorzaak. Maw, praten over oorzaken heeft weinig zin omdat het dan een versimpeling van de werkelijk is die slechts dient ter quasi geruststelling. Heb dit wel geleerd in mijn werkzame leven terzake van (vlieg)ongevallen onderzoek. Ook daar is in verreweg de meeste gevallen geen sprake van een enkele oorzaak en is spreken in termen van schuld ook weinig zinvol. Het gaat meestal om een "chain of events", haal 1 schakeltje in die ketting weg en het was niet gebeurd. Door er op die wijze tegen aan te kijken, kun je inzicht verkrijgen hoe soortgelijke ongevallen in de toekomst te voorkomen.

Ok, maar je vergeet hierbij de doelgerichte acties om schade aan te richten, hiervan zijn in de vliegwereld wel een aantal voorbeelden bekend, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, aanstaande maandag lever ik de auto in en krijg ik een (als het goed is gelijkwaardige) vervangende auto mee. Mijn auto gaat twee dagen naar een herstelbedrijf. Ben erg benieuwd naar de afloop!

Overigens werkt hun aftersales-afdeling wel goed, bijna té goed, want ik heb hen nu al 9 keer aan de lijn gehad. Als ze die energie nou zouden stoppen in het afleveren van goed werk.... ;-)

Overigens kreeg ik namens Carglass wel een goeie fles wijn thuisbezorgd, da's dan weer netjes. Alleen heb ik enorm gelachen om de begeleidende kaart "bijgaande attentie wordt u aangeboden namens Carglass, als excuus voor de genoten service". Als excuus voor de genoten service, wtf... hád ik maar service genoten!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens werkt hun aftersales-afdeling wel goed, bijna té goed, want ik heb hen nu al 9 keer aan de lijn gehad. Als ze die energie nou zouden stoppen in het afleveren van goed werk.... ;-)

Dat zijn vast dezelfde lui als van de spotjes, liever (veel) te vaak dan te weinig :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze dan toch meelezen als je een fles wijn krijgt? Of staat dat gewoon bij hun tussen de favorieten en leveren ze op rekening?

Ik zou bij de aflevering (herstel) wel kritisch zijn als ik jou was, het kan maar 1x gedaan worden. Kom je er over een week mee dan zal men toch wel weer moeilijk doen denk ik. (aangezien het nu schade is van Carglass en niet van boefjes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen heb ik mijn auto ingeleverd bij Carglass. Werd keurig te woord gestaan, men heeft samen met mij mijn auto geinspecteerd en de te verbeteren punten besproken. Als vervangend vervoer kreeg ik een full-opties Ford Mondeo Ecoboost (1.6 turbo met 160PK) mee. Ik had om een auto met navigatie gevraagd en kreeg bij de balie een Tom Tom in m'n handen. Maar in die Ford zit een uitgebreid infotainment-systeem, inclusief een (goed werkend) touchscreen navigatie-systeem. Als vervanger een prima auto!

Ben erg benieuwd hoe ik mijn eigen auto over twee dagen weer terug krijg!

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

vervangend vervoer kreeg ik een full-opties Ford Mondeo Ecoboost (1.6 turbo met 160PK)

Ik voorzie dat dit een dure reparatie gaat worden !

A2 tussen amsterdam en utrecht 100Km/pu buiten bebouwde kom 100 of 80 en 60Km / pu , binnen de bebouwde kom 50

Het is maar dat je het weet !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gistermiddag heb ik mijn auto weer gerepareerd retour ontvangen. Carglass heeft de ruit opnieuw geplaatst, dit maal zonder lijm- en kitresten, de achterklep zowel van binnen als van buiten opnieuw gespoten en een nieuwe kunststof binnenschaal geplaatst. Zo te zien is het nu wel netjes gebeurd. De ruitenwisser werkt in ieder geval, de verwarming heb ik nog niet hoeven testen.

;)

Al met al heb ik mijn auto nu terug gekregen zoals hij er direct uit had moeten zien. Ben ik nu tevreden over Carglass? Nee, want dit geintje heeft me wel een hoop frustratie, tijd en (mijn werkgever) ook een hoop geld gekost. Een goede afhandeling van de schade maakt dat niet goed. Als ik de keuze heb, ga ik een volgende keer toch naar een ander.

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En gelukkig ziet het er naar uit dat alles nu netjes opgelost is bij Marco z'n auto.

Maar waarom, o waarom laten dit soort bedrijven het eerst escaleren totdat iederen over de rooie is, mensen van alles op hoge poten gaan eisen, dingen twee of drie keer opnieuw gedaan moeten worden, extra kosten, extra ergernissen, etc?

Hier is toch niemand bij gebaat? Dus waarom gebeurt het gewoon niet in één keer goed? Dat kan iedereen toch bedenken dat dat veel efficienter, effectiever, goedkoper, klantvriendelijker, minder stressvol is? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Marco een goede naam opbouwen duurt jaren, maar je kunt hem in één dag kwijt zijn !

En als carglass zo doorgaat en ook leaserijders klagen over hun slecht opgeleid of gemotiveerd personeel dan zijn ze naam ook heel snel kwijt. ( hier in iedergeval wel )

En kunnen we weer allen onze keuze zelf maken als lease of prive rijder die het min of meer opgelegd krijgt door de verzekering.

Voor mezelf sprekend weet ik wel dat ik langs carglass rij en doorrij naar de dealer, dan eventueel maar een verhoogd eigen risico, maar een stuk minder ergenis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft over, bij mij althans, een soort gemeenschappelijk struisvogelgevoel, net doen of er niets aan de hand is , de "verzekering" zorgt voor "alles"

De verzekering is geen politie, financieel misschien, tot op zekere hoogte, maar de dagelijkse praktijk is toch van een andere orde.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, jullie geloven het nooit... er is vannacht om 05.45 uur wéér ingebroken... dit keer het zijraam aan de passagierskant. Alleen ging dit keer wel direct het alarm af (daar werd ik wakker van), waarna ik naar buiten rende. Mijn vrouw keek uit het raam en zag een scooter ervandoor gaan. Wéér mijn hele auto onder het glas, wéér het gezeik... en schade aan het portier waar ze er een schroevedraaier tussen gezet hebben.

Nou ja, mijn auto staat nu.... bij carglass.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe