Ga naar inhoud

shit... ingebroken!


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Van mijn motorfietstijd weet ik wel dat het alarm wat ik ingebouwd moest hebben bij de laatste 2 fietsen van een bepaald keurmerk voorzien moesten zijn

En dat ze door een gecertificeerd bedrijf ingebouwd en aangesloten moesten zijn.

Wel ik heb het gekocht en zelf ingebouwd maar op mijn nota stond dat de motorzaak waar ik het had aangeschaft het ook had ingebouwd.

Dit laatste omdat ik deze mensen erg goed kon en dat de eigenaar vond dat ik het beter inbouwde dan hun deden.

Onderhoudscontract zegt mij verder ook niets, kan me wel voorstellen dat het tijdens de reguliere onderhoudsbeurten bij de dealer in het onderhoud wordt meegenomen op werking

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een extra DEFA ledje, en zelfs dat weerhield die domme gasten niet van inbreken. En dat terwijl ze aan de plek en de knipperfrequentie kunnen zien dat het zeer waarschijnlijk een echt CANBUS alarm is.

De twee knipperende Ledjes hadden ,althans bij mij ,de schijn van een redelijk compleet uitgerust beveilingssysteem gesuggereerd,met bewegingssensoren enzo.

Het zou dus bedoeld zijn, als "afschrikking" voor de potentiële autokraker.

Achteraf dus schone schijn, iets wat verwachtingen opwekt, maar dat niet waar kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee knipperende Ledjes hadden ,althans bij mij...

Achteraf dus schone schijn, iets wat verwachtingen opwekt, maar dat niet waar kan maken.

Heuh? Dan heb je dat jezelf aangepraat! Want er staat nergens in de folders of in de handleiding dat die knipperledjes in de deuren (die VAG al jaaaaaaren gebruikt in vrijwel alle modellen) een teken van een alarmsysteem zouden zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het knipperrende ledje zie ik niet meer en niet minder als een indicatie dat de deuren op slot zitten.

En indien de wagen voor de deur staat kan ik vanuit mijn slaapkamerraam zien of dit nog zo is en dus met een redelijk gerust hart aan de nachtrust kan beginnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heuh? Dan heb je dat jezelf aangepraat! Want er staat nergens in de folders of in de handleiding dat die knipperledjes in de deuren (die VAG al jaaaaaaren gebruikt in vrijwel alle modellen) een teken van een alarmsysteem zouden zijn...

Nou , dat heb ik me dus dan al jaaaaaren aangepraat

Met als bijkomend voordeel, dat ik al jaaaaren een veel te lage premie heb betaald. :cocktail:

Maar , het is wel goed om te horen, hoe het andere verzekeringsslachtoffers vergaat.

Nu sta ik , mede dank zij, jouw informatie, voor de keus:

- Voor € 700 alarminstallatie laten inbouwen

- Dan wel een extra verzekering tegen vandalisme ( of wat dan ook ) af te sluiten, ongeacht de klasse van de beveiliging.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

huh? Ik heb een af-fabrieksalarm, heb geen certificaat en geen onderhoudscontract. Dus deze stelling is niet correct.

Klasse 1 = electronische startonderbreker. Bij alles daarboven moet je een certificaat ( en vaak ook een onderhoudscontract) hebben.

Ik heb een DEFA klasse 3, achteraf. Wel een certificaat, weet niks van onderhoud behalve dat mijn wagen in onderhoud is daar waar hij ingebouwd is (de dealer). Maar ik krijg geen korting of meer verzekerd hoor. Heb er nog naar gevraagd bij All Secur. Overigens heb ik wel kopieën van het certificaat e.d. opgestuurd bij mijn 'inbraak'/schade zodat men weet dat ik er alles aan gedaan heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@marcoO2: bij echt dure (ik dacht boven de Euro 50.000 maar daar ben ik niet helemaal zeker van))en zeldzame auto's het vaak niet mogelijk om een verzekering af te sluiten als de auto niet voorzien is van een gecertificeerd alarmsysteem. In zo'n geval is echt een certificaat en (soms/vaak) een onderhoudscontrac nodigt. Niks ten nadele van jouw fraaie auto, maar deze valt (ben ik bang) niet binnen deze categorie. Jouw fabrieksalarm is voor de verzekeraar leuk meegenomen (en voor jezelf natuurlijk ook) maar heeft verder geen consequenties. Als die er niet opgezeten zou hebben. was de auto net zo goed verzekerbaar geweest. Dan was een "simpele" startonderbreker (klasse 1) voldoende geweest, want dat is de eis die de meeste verzekeraars wel aan een auto stellen.

Eigenlijk geldt dit dus ook voor PC-fre@k.

Sommige verzekeraars willen bij een inbraakschade soms nog wel eens wat doen aan een geldend eigen risico bij het hebben van een goedgekeurd alarmsysteem maar daar houdt het meestal wel mee op.

Ik hoop dat hiermee eventuele misverstanden uit de wereld zijn.

.

aangepast door wimv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar sluit ik me helemaal bij aan, precies ook wat ik in de meeste voorwaarden tegenkwam (dure auto's, minimaal SCM 4 bijv.) :)

Welke klasse hangt af van de prijs van de auto.

aangepast door wimv
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

En gisteren was het weer raak.

Ik stond geparkeerd in een qpark garage in het centrum van Utrecht. Was lekker uit eten geweest. Ik liep met m'n collega de garage in en stopte bij mijn auto. Omdat we nog aan het praten waren, heb ik mijn jas en tas vast in de auto gelegd (achter de bestuurdersstoel). Door het privacyglas volledig onzichtbaar. We hebben daar nog zeker een kwartier staan praten en zijn toen even naar de parkeerautomaat iets verderop gelopen. Anderhalve minuut later was ik terug bij de auto, en in de tussentijd was de zijachterruit in geslagen en mijn tas gejat...

Behoorlijk balen, want de tas, een map die erin zat en een Waterman pennenset zijn onvervangbare kado's. Daarnaar ben ik een camera, een e-reader, mijn deurwaarderslegitimatie en een aantal uiterst vertrouwelijke documenten kwijt.

en nu blijken mijn persoonlijke eigendommen niet verzekerd te zijn door de leasemaatschappij of werkgever, dus dit kost me zevenhonderd euro... :-/

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Marco wat moet je hierop zeggen, en uiteraard ook geen camera's die toevallig wat hebben opgenomen in de parkeer garage ?

want in algemeen heb je zo en zo bij de ingangen en uitgangen wel camera's hangen, dus misschien heb ze een gezicht op beeld staan die met je koffer loopt.

Nee heb je ja kun je hebben.

 

En ergste is vaak dat het bedrag nog niet het ergste is maar meer de emotionele waarde van bepaalde goederen en de onmacht die over je heen komt.

En ergste van alles nog alle rompslomp die je ongevraagd hierdoor over je heen krijgt.

En wat Ronald al zei, misschien een yellow brick kaart met de extra kaart voor bepaalde parkeer garage's.

Word het afgerekend op moment dat je er uit rijd, maar ja daar heb je nu erg weinig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga sowieso aangifte doen en de camerabeelden op laten vragen. Maar ik zag inmiddels dat de La Vie-garage in Utrecht veruit de meeste autokraken heeft... dat verwacht je ook niet van een BEWAAKTE (!!) parkeergarage...

 

Ik baal er behoorlijk van inderdaad. Loop je de hele avond met je tas te zeulen, zet je 'm een minuut neer en je bent m kwijt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bewaakt mogen ze gerust schrappen. Toen iemand tegen (mijn vorige) auto reed in de parkeergarage waren er ook geen beelden (te veel moeite?), terwijl ik perfect in het zicht van de camera stond. In de voorwaarden staat dan dat je betaalt voor parking en niks meer.

 

In het vervolg let ik ook maar een beetje meer op, ik heb ook wel de slechte gewoonte om mijn tas op de achterbank te laten staan als ik gewoon een minuutje een boodschap doe na het werk. Afleren, dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe