Ga naar inhoud

shit... ingebroken!


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Zojuist contact gehad met de LM. Zij gaan contact opnemen met Carglass omdat deze afhandeling beneden de maat is. Afspraak tussen Athlon en Carglass is dat Carglaas eerst zelf de kans krijgt om te repareren, dus ik moet 'm toch eerst daar laten behandelen. Jammer, maar wel logisch. Komt het dan nog niet goed, dan wordt het de dealer.

Nou, zal mij benieuwen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij dat ze alles moeten vervangen wat beschadigd is. Of dit nou komt door de inbraak of door carglass. Geen geouwehoer zeg :o

En aangezien carglass volgens mij geen lakschade en andere onderdelen kan repareren lijkt het me logisch dat ze je ergens anders heen gaan sturen. Beter vervangen ze dan wel eerst die ruit (gezien de schade die er op de hoek op zit)...

Je kan hier zo moedeloos van worden, al onze centen gaat op aan verzekeringen en wat krijg je dat terug? Ik was er ook maanden zoet mee, als ik de uren meereken kan je zowat een nieuwe kant-en-klare achterklep uit Tjechie laten komen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja en de verlies uren die je hierdoor oploopt ?

Want die zijn er en komen die op kosten van de werkgever ? Of uiteindelijk bij de klanten waar je aan huis komt ?

Wel ik zou voor de gein ( eerste instantie )eens alle uren opschrijven die dit geintje je gaan kosten !

Want neem aan dat raam vervangen wordt, dan lakschade opknappen wat ze niet kunnen en een beun moet gaan doen, en dus uiteindelijk kom je toch weer bij dealer terecht waar je je wagen ook weer een dag kunt inleveren !

En dat vanwege zo'n klootviool !! ( is geen vloekwoord meer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo simpel is dat niet natuurlijk. Hangt helemaal af van je definitie van oorzaak. Uiteraard hebben die het gedaan. Maar als die auto er niet stond, hadden ze hem ook niet beschadigd. Kortom, eigen schuld, dikke bult. Had je maar moeten zorgen dat je auto daar niet stond.

Hopelijk wordt begrepen dat ik hier bewust chargeer, maar zo zijn, afhankelijk van je definitie, tal van dergelijke redeneringen op te zetten. Allemaal even valide en met een andere oorzaak. Maw, praten over oorzaken heeft weinig zin omdat het dan een versimpeling van de werkelijk is die slechts dient ter quasi geruststelling. Heb dit wel geleerd in mijn werkzame leven terzake van (vlieg)ongevallen onderzoek. Ook daar is in verreweg de meeste gevallen geen sprake van een enkele oorzaak en is spreken in termen van schuld ook weinig zinvol. Het gaat meestal om een "chain of events", haal 1 schakeltje in die ketting weg en het was niet gebeurd. Door er op die wijze tegen aan te kijken, kun je inzicht verkrijgen hoe soortgelijke ongevallen in de toekomst te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel de vraag ook niet om de oorzaak boven water te krijgen, maar meer om de gedachtegang van Hobbel in beeld te krijgen. Die zegt dat wij om de hete brij heendraaien maar vergeet zelf concreet te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd voor een update trouwens. Gisterochtend heb ik eerst de leasemaatschappij gebeld, mijn contactpersoon daar heeft zijn vaste klachtenaanspreekpunt bij Carglass gebeld. Door haar werd ik al snel teruggebeld met de vraag wat er precies aan de hand was. Ik heb een korte omschrijving gegeven en de foto's maar even gemaild. Dat was blijkbaar afdoende, want ik werd direct teruggebeld door de afdeling Customer Service. Dis was te gek voor woorden en in strijd met de policy van Carglas enz enz enz, dit waren ze niet gewend en vonden ze erg vervelend, correcte afhandeling enzo staat bij hen hoog in het vaandel en ga zo maar door met allerlei marketing superlatieven (door sommigen ook wel crap genaamd ;)). Ik had op een gegeven moment de neiging om eens te vragen of ze wel eens de zoekterm "ervaringen Carglass" intypen bij Google...

Maar goed, ze wilden graag de kans om alles alsnog goed te maken. Binnenkort moet ik mijn auto weer bij hen inleveren en wordt de ruit alsnog netjes gemaakt of indien nodig vervangen. Ook de schade wordt dan gerepareerd, door een gelieerd schadeherstelbedrijf. Nou ja, of ik wil of niet, die kans moet ik ze toch wel geven. Zal mij benieuwen!

Kortom, de reactiesnelheid achteraf is hoog, da's in ieder geval positief. Nu nog een goeie afhandeling - want da's waar ik écht op zit te wachten.

Wordt wederom vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wilde gok: ik denk dat heel veel mensen geen zin hebben in gezeur, en het er (zeker bij een al wat oudere auto) maar bij laten zitten. En dan bespaar je door die snelle, onzorgvuldige afhandeling op jaarbasis heel wat euri die je vervolgens weer kunt besteden aan de meest irritante reclamespotjes ooit. Alleen is de klant dan alles, behalve een stakeholder. En dat klopt ook wel, getuige hun eigen statement op hun website. Ik citeer:

Onze belangrijkste service

Feitelijk is het heel eenvoudig; we richten al onze services op slechts één ding - wij repareren wanneer het kan of vervangen iedere autoruit ongeacht merk, model of bouwjaar van de auto .U kunt nu ook online een afspraak bij ons maken voor het oplossen van uw autoruitschade bij een service center van Carglass® of door een van onze Mobiele Service Monteurs naar u toe te laten komen - bij u thuis, op het werk of ergens anders.

Da's duidelijk: het draait alleen maar om repareren of vervangen, niet om klanttevredenheid. 't Zou alleen fijn zijn als ze dan in ieder geval hun primaire doel op z'n minste goed uitvoeren...

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je werk goed doet, heb je geen gezeur... En lopen mensen ook niet weg met een ontevreden gevoel. Simpel toch?

Dan hoef je er ook geen opgeklopte, marketingcrap op na te houden. Gewoon je werk in één keer, goed doen. That's all.

En die monteur is echt slim genoeg om te zien, dat tijdens zijn werkzaamheden, het niet goed gaat...

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zegt dat wij om de hete brij heendraaien maar vergeet zelf concreet te worden.

Zijn pollepel zit nog in de hete brij

Zodra die brij gaar is komt het antwoord

Of ik moet me heel erg vergissen in Hobbel !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je je werk goed doet, heb je geen gezeur... En lopen mensen ook niet weg met een ontevreden gevoel. Simpel toch?

Dan hoef je er ook geen opgeklopte, marketingcrap op na te houden. Gewoon je werk in één keer, goed doen. That's all.

En die monteur is echt slim genoeg om te zien, dat tijdens zijn werkzaamheden, het niet goed gaat...

En hoe gaat de werkplaatverantwoordelijk daar op reageren naar zijn technieker toe?

Zoals Menno zei er zijn steeds meerdere oorzaken en de professionals die gaan daar op zoek achter en lossen het op.

Vb: technieker voldoende opgeleid, krijgt hij voldoende tijd, worden ze voldoende gemotiveerd, hoe is de bedrijfscultuur enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe