Ga naar inhoud

shit... ingebroken!


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Nou, vannacht om 03.30 uur was ik ook aan de beurt... voor het eerst in mijn autoleven is er ingebroken in mijn auto. Ze hebben (niet geheel logisch) geprobeerd mijn achterruit eruit te slopen, eerst door alle vier de hoeken kapot te tikken en daarna door 'm eruit te wrikken. Gereedschap? Een spoorweg-kei... lag er nog keurig naast. Blijkbaar is men gestoord, want er is niets gestolen. Lekker ook dat er een alarm op je auto zit en dat dat vervolgens niet eens afgaat... er stond geen wind, dus de sensor die het verschil in luchtdruk moet opmerken heeft niets gemerkt. Totdat het vanochtend vroeg ging waaien en het alarm uren later alsnog afging...

m'n buurman heeft de daders nog gezien, al had hij niet gezien dat mijn auto aan de beurt was geweest: drie marrokaanse jongens met een fiets. Tsja, de pakkans is natuurlijk nihil... nou ja, ik ben al lang blij dat mijn Columbus en de rest er nog in zit!

Inmiddels zit er ook een plastic noodruit in, de originele is besteld en komt van de week. Met dank aan Carglass... ;) daar zal ik later mijn ervaringen nog wel opschrijven. Voor nu is mijn zondag verpest en ligt mijn auto vol met glassplintertjes...

Bewijs:

7667595672_c272522dce_b.jpg

IMG_4186 by marcoeoscanon, on Flickr

7667595170_1e118987d5_b.jpg

IMG_4187 by marcoeoscanon, on Flickr

7667594008_a3d9f5fd14_b.jpg

IMG_4194 by marcoeoscanon, on Flickr

7667593524_867407dccb_b.jpg

IMG_4195 by marcoeoscanon, on Flickr

7667591816_0fe94a2f36_b.jpg

IMG_4202 by marcoeoscanon, on Flickr

7667591226_ed12b5288e_b.jpg

IMG_4205 by marcoeoscanon, on Flickr

maar... dit zit er dan nog wel in...:

7667594584_33b01e092a_b.jpg

IMG_4192 by marcoeoscanon, on Flickr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst balen man, maar tsja wat schiet je ermee op.

Maar bij mij rijst de vraag op of het nu pure vernielzucht is geweest of zijn ze in hun bezigheid verstoord en heb je hierdoor nog alle verdere spullen in je wagen liggen ?

Maar geen verdere lakschade ? omdat ze de hoeken hebben gepakt als ik je bewoording goed begrijp.

Wel parkeer hem vannacht maar dichter voor de deur en met de achterzijde tegen die muur aan want volgens mij is een noodruit er nog makkelijker uit te halen.......( wil niet je aankomende nachtrust verpesten hoor ! )

En begin maar lekker vast met de boel uit te zuigen voor je gaat rijden, anders kom je dat glas binnenkort nog overal tegen.

En al wel aangifte gedaan Marco ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde man schandalig geen prettig gedoe.

Waarschijnlijk was de klap tamelijk groot dat ze niet meer verder durfden gaan en het hazepad kozen.

En de pakkans van deze vandalen zal wel heel klein zijn zoals je zelf aangeeft. Maar laat er jullie nachtrust niet door, al is dit wel makkelijk gezegd.

Straks moet een mens overall camera's gaan plaatsen maar ja waar stopt het dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg zonde.

Maar dit lijkt me geen inbraak maar tuig wat het leuk vind om een raam in te gooien.

Het lijkt me om in te breken je niet het achteraam ingooit maar een zijraam.

Mischien een verkeers probleempje in het verleden, ze zijn nogal wraaklustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen zeg. Ik kan daar nog steeds niet bij (van die idioten), maar doe wel aangifte en laat er op zetten dat het om een poging tot inbraak gaat. Het valt namelijk onder vandalisme en dat is niet standaard verzekerd.

Wel vreemd trouwens via de achterruit. En nog gekker dat het alarm niet afging. Die van mij gaat al als je glas breek of met een munt tegen de ruit tikt. Misschien eens laten controleren?

Verder veel succes met de schade afhandeling, hoop dat alles meteen goed gaat. Ben ook benieuwd naar de ruit dieet in gaat maar dat horen we tegen die tijd wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooie binnenkomer, via de achterkant. Nu even seriues, flink kl*te natuurlijk!

Gelukig alleen materieel, maar toch. Het idee dat iemand aan je spullen heeft gezeten en je niet weet of ze het nog een keer gaan proberen. Hopelijk de laatste keer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Marco!

Die achterruit is wel te verklaren: dat zeiltje is zo weg en wie weet ligt er wel een mooie buit (laptop, duur gereedschap etc) in de kofferbak..... Denk dat ze daar op uit waren, want als de Columbus het doel was, hadden de daders toch beslist een zijruit "gepakt".

Ik liet bij voorkeur het zeiltje van mijn Combi open, zodat men kon zien dat de kofferbak leeg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk kl*te, je vraagt je af, waarom ?

Het is naar mijn eigen ervaring, pure intimidatie, wij zzijn de marrokkanen en wij zzijn de baas en niemand anders,

dit zijn niet mijn woorden, maar van een groep van ca. 15 Marokkanen die met deze kreten ongehinderd over de parkeerplaats marcheerden.

Geen politie te zien.

aangepast door hobbel de bobbel
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de reacties! Even een paar snelle reacties op jullie vragen:

Ik heb geen idee of er meer slachtoffers zijn, ik heb via internet aangifte gedaan (puur voor de statistieken), dus heb verder niets van de politie gehoord. De monteur van Carglass had in ieder geval nog geen andere oproepen gehad.

’t Was trouwens wel echt (een slechte poging tot) inbraak, en geen baldadigheid. Ze hebben eerst alle vier de hoeken geprobeerd en pas daarna de ruit ingetikt. Als het vandalisme of een wraakactie zou zijn, zou de schade anders en waarschijnlijk groter zijn. Ik ben in ieder geval al lang blij dat het geen profs waren die het op mijn navi voorzien hadden.

Ik woon niet in de randstad, meer in het midden des lands. Hier in de regio is de inbraakgolf voor de Columbus wel een beetje over gelukkig, dus daar maak ik me niet al teveel zorgen over. Ik gok inderdaad op een snelle kraak om te checken wat er in de kofferbak lag. Maar zover zijn ze niet eens gekomen, want de afdekhoes zat nog dicht.

En het alarm, tsja, dat gaat dus niet af zolang het windstil is. Ik heb het ’s-Morgens nog even getest omdat ik bang was dat het op de een of andere manier uitgeschakeld zou zijn. Zelfs met alle ramen open en de auto op slot ging het alarm niet af. Pas toen ik erin bleef zitten ging het loeien. Later, terwijl ik de ruit met een vuilniszak afdekte, begon het te waaien en ging het alarm alsnog af. Puur het intikken van de ruit veroorzaakt dus geen alarm, pas als ze naar binnen waren gegaan zou het zijn gaan loeien. Hmm…

Ik heb voor zover ik in de gauwigheid gezien heb geen lakschade door de steen, maar wel door het vallende glas. Op mijn achterklep en het horizontale vlak eronder (de laaddrempel) zitten kleine krasjes. Niet opvallend, maar wel irritant… misschien dat ik de achterkant laat poesten als de nieuwe ruit er straks in zit, want er zitten ook lijmresten van de tape op de lak. Daarnaast is ook de afdekhoes beschadigd door al het glas wat erop lag.

’t Is trouwens bizar hoeveel glas er uit zo’n relatief klein gat komt, en hoever je dat in de auto terug kunt vinden… tot aan de voorstoelen toe! En de mannen van Carglass kunnen nog zo hun best doen, al die kleine rotsplintertjes krijg je er toch niet direct uit. Ik mag vanavond nog even met de stofzuiger en een doekje met sopje aan de gang, ben ik bang. De glassplinters en stukjes die in mijn achterklep zijn beland, worden er pas uitgehaald als de nieuwe ruit en over een week ingezet wordt.

En dat tot slot, mijn grootste irritatie: ik mag een week niet harder rijden van 100 km/u…. :o :o :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat tot slot, mijn grootste irritatie: ik mag een week niet harder rijden van 100 km/u…. :o :o :o

Je rijdt dan wel een weekje lekker zuinig, maar ja, als je brandstof vergoed wordt heb je daar zelf ook weer niets aan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach dat laatste punt dat je niet harder mag dan die 100Km/pu is wel eens goed voor je, kom je tot bezinning en ga je inzien dat het niet meer hard hoeft en dat je nu eigenlijk net zo snel op locatie bent dan met dat geblaas. :P

En zo die achterbank maar heel goed zuigen met die kleine met zijn kleine vingers en scherpe oogjes, zien vaker eerder een splinter dan jij en als die em pakt.

Enne pak een oude panty van je vrouw en wikkel die om een spons heen en daarmee strijkend over de bekleding, dan voel je en pikt de panty vaak een boel van die splinters op !

Uiteraard niet wassen en terug geven aan je vrouw !! B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Ed! Ik ben alleen bang dat mijn vrouw geen panties heeft ;)

Enne, Carglass heeft goed werk geleverd met die noodruit: heb vandaag dik 150 km/u gereden zonder enige speling. Zolang ik het raam maar niet open doe... want dan is'tie direct weg!!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip Ed! Ik ben alleen bang dat mijn vrouw geen panties heeft ;)

Enne, Carglass heeft goed werk geleverd met die noodruit: heb vandaag dik 150 km/u gereden zonder enige speling. Zolang ik het raam maar niet open doe... want dan is'tie direct weg!!

En hangt ie bij een motorrijder op zijn helm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stofzuiger met borstel mondstuk doet ook wonderen. Glas vind je 12 maanden later nog terug... Pas overigens op dat het glas je bekleding niet beschadigd en kijk vooral goed of dat al niet het geval is door weggesprongen glas (bij mij wel namelijk op de deur).

Door het gevallen glas is bij mij de boel gespoten, was gewoon te diep. Met name na het verwijderen van de ruit (door carglass dus) onstond er volgens mij meer schade.

een week is wel lang trouwens voor die toko's die altijd alles op voorraad hebben. Maar ja, daar stond niet bij waar het op voorraad was :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

een week is wel lang trouwens voor die toko's die altijd alles op voorraad hebben

Gasten hebben ook vakantie en anders hun leveranciers wel !!??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe