Ga naar inhoud

Wifi signaal versterken op de camping t.b.v. laptop?


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

@Ron_2: Pim heeft nu een enorm krachtige WiFi-adapter besteld, om zo de ontvangst van zijn eigen computer te verbeteren. Een repeater hoeft niet per se "in het midden" te zitten tussen router en ontvangers; het kan ook prima dienen om het signaal van een router die enigszins buiten bereik is, een stuk beter te maken voor de ontvangers die dan in de buurt van de repeater komen.

In die laatste opzet gebruik ik mijn AirportExpress: bereik beneden in huis is een stuk beter voor de apparaten die beneden gebruikt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: daarom kun je beter een goede repeater gebruiken dan een opgevoerde WiFi-adapter. Met een repeaters blijven de zendvermogens binnen de wettelijke kaders (lees: stralingsnormen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

[knuppel in hoenderhok mode on]

Zet je hem ff op OFF ??

Zit nu al een paar uur in de negatieve stralingen die ik niet prettig vind !

begint op me humeur te werken ! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.conrad.nl...415195&ref=list

Dit misschien ook nog een optie Pim ?

Ed, bedankt voor de tip, maar dit apparaat is om het signaal in huis te versterken, zodat het op plekken in huis met een slecht signaal de ontvangst verbeterd.

Wat ik heb gekocht lijkt mij handiger in het gebruik op o.a de camping.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok dat hij gewoon binnenkomt hoor, ze zullen hem mogelijk wel openmaken i.v.m. de vorm en het metaal dat er in zit. Had ik pas ook bij van die aluminium touch pennen voor o.a. de iPad.

Lijkt me verder een prima ding, ben benieuwd naar de resultaten. Wil nog steeds mijn WRT54G met 2 van die lange antennes ombouwen met DD-WRT of zo, zodat ik hem ook als repeater kan gebruiken. Gebruik nu een wifi bridge en maak daarna met de WRT weer mijn eigen Wifi netwerk :P Inmiddels een draad van 5 meter voor de bridge dus kan die mooi ergens in een boom slingeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DD-WRT heb ik ook ooit eens mee geëxperimenteerd. Kan veel mee!

Nu bedenk ik mij: ik heb nog 1 of 2 van die dingen in het "archief" - wellicht maar eens opnieuw installeren en meenemen met vakantie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet beter dan DD-WRT, maar die Linksys dingen liggen al een jaar of 3 op de plank - heb ergens in 2009 een 300n router aangeschaft en die Linksys dingen buiten gebruik gesteld. Zal één dezer dagen eens kijken of ik ze kan terugvinden en opstarten, ik laat het nog wel weten.

Overigens niet geheel off-topic, want het kan wel degelijk een oplossing zijn voor Pim's uitdaging :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel wat offtopic, DD-WRT heeft dat jouw voorkeur of juist die andere (naam even kwijt....) Ik heb nog de oude WRT dus de 'goede' zeg maar voor de aanpassingen.

Bedoel je Tomato?

Tomato is een goede keuze

1. Veel routers zijn geschikt voor een vervangend besturingssysteem voor het apparaat (firmware). Een goede keuze is Tomato of DD-WRT. Daarmee hebt u enorm veel instel- en afstelmogelijkheden, veel meer dan met de standaard-firmware van de fabrikant van uw router.

En alle versies van Tomato zijn bovendien geheel gratis!

Oorspronkelijke Tomato: vaak de beste

2. De oorspronkelijke Tomato is slechts geschikt voor enkele routers, en de actieve ontwikkeling ervan, is opgehouden in 2010.

Gelukkig zijn er verschillende afgeleiden (vorken) van, die actief worden doorontwikkeld. Die ondersteunen veel meer routers dan de "oer"Tomato. Daarover later meer.

Maar voor die routers die de "oer"Tomato wel ondersteunt, is hij waarschijnlijk nog steeds de beste keuze (stabielste en betrouwbaarste). Nieuwer is niet altijd beter!

aangepast door Witte Yeti
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pim: nu je dat zegt.... ik weet het weer.

@Ronald: er staat inderdaad bij mij DD-WRT op (inmiddels wel zwaar verouderd, waarschijnlijk). Heb destijds ook wel eens naar andere replacement firmware gekeken, maar DD-WRT draaide prima dus heb het zo gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook weer eens gezocht, ik bedoelde OpenWRT en DD-WRT dus.

http://en.wikipedia.org/wiki/OpenWrt

http://en.wikipedia.org/wiki/DD-WRT

Kijk vooral ook onderaan in die tabel "free software", daar staat Tomato ook bij hoewel ik er nog nooit van gehoord had. Handige van de alternatieve software is bijv. dat je de sterkte van het signaal kan verhogen (wat ik me kan herinneren), uiteindelijk ben ik destijds maar voor grotere antennes gegaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, dit is een repeater en het apparaatje wat ik heb gekocht en nu getest is meer een versterker en kan ik met een USB kabel + houder bij het dakluik naar buiten laten komen.

Op mijn laptop zie ik nu 2 netwerkverbindingen, de eerste van de laptop zelf en de tweede van het apparaatje.

Je ziet behoorlijk verschil in de ontvangst van de verschillende draadloze netwerken bij me in de buurt en ontvang er behoorlijk van meer met deze Wifi ontvanger, vooral met de extra antenne (9 dBi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let op:

Alle artikelen die aan de WiFi standaard voldoen, zijn door middel van landinstellingen op het juiste zendvermogen in te stellen. Hiervoor is de eindgebruiker zelf verantwoordelijk.

Vergunningsplicht

Indien u dit apparaat gebruikt met een ingesteld vermogen van meer dan 100mW e.i.r.p. (uitgestraald vermogen), dan dient u hiervoor een vergunning aan te vragen bij Agentschap Telecom in het kader van de Telecommunicatiewet.

aangepast door Ron_2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe