Ga naar inhoud

Wifi signaal versterken op de camping t.b.v. laptop?


Witte Yeti
 Delen

Aanbevolen berichten

Tijdens vakanties neem ik vaak een laptop mee. Als er dan Wifi op de camping aanwezig is, maak ik daar gebruik van.

De sterkte van het Wifi-signaal op de laptop is dan sterk afhankelijk van de omstandigheden op de camping.

Hoe ver sta ik van het access-point af, staan er bomen tussen, enz.

Hierdoor is het signaal vaak zwak of valt soms helemaal weg.......met al gevolg geen verbinding.

Mijn vraag....... is dit op te lossen met een signaal versterker.

Ik heb al even gezocht naar een oplossing en ben o.a deze sites tegengekomen;

http://www.kabelmaxx...CFQQhtAodcVgz-g

http://www.xclusive-...wifi-versterker

Zijn die geschikte apparaten?

Graag hoor ik jullie suggesties/adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide apparaatjes zijn wel geschikt volgens mij.

Ik gebruik zelf een Apple AirPort Express als range extender. Wordt thuis ook als zodanig ingezet, aangezien de router helemaal boven in huis staat en daardoor in de huiskamer geen optimaal bereik was. Neem hem eigenlijk ook altijd mee op vakantie.

Je kunt er ook je stereo of een setje actieve speakers aan koppelen, dan kun je zelfs vanaf de laptop (iTunes), iPhone of iPad nog muziek streamen ook. (dat is het bijkomend voordeel bij mij thuis :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

is dat zo? Ik heb er n.l. nog 1 liggen daar. Maar ik dacht dat dat alleen kan als de buren ook op een airport netwerk zitten (quod non) en dat ik anders bij hun router zou moeten voor instellingen. Mocht je toch een werkbare oplossing hebben, dan hoor ik het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, daar is niet speciaal een AirPort netwerk voor nodig, het werkt ook met andere routers. Je kunt via de AirPort Setup Utility aangeven dat hij een bestaand netwerk dient te versterken. Het enige dat je nodig hebt, is het SSID (netwerknaam) en eventueel beveiligingswachtwoord.

Het enige nadeel is dan wel dat jouw computers zichtbaar worden in het netwerk dat achter de hoofdrouter hangt, dus het is zaak om goed op te letten welke mappen van je computer gedeeld zijn en wat daar in staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maw, hij kan me zien, dat is niet zo handig, al acht ik de kans niet groot dat hij daarnaar kijkt.

Overigens is wel opvallend dat ik via mijn oude witte MB wel vaak verbinding kan maken, terwijl het met zo'n zilveren model en ook met m'n nieuwe air niet lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kan je nu ook zien, aangezien je nu ook op zijn router zit. Maar dat terzijde.

De alu unibody Macs hebben een 802.11n adapter (tot max 300 MBit); het kan nog wel eens helpen om de instellingen van de netwerkadapter een beetje te tweaken (zodat 'ie bijvoorbeeld alleen op 802.11b en 802.11g snelheid verbinding maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pim als je op een camping komt en je ziet bomengroei rondom de antenne's van het accespoint

Loop dan maar naar de campingeigenaar om te vragen om een snoeizaag op lange steel

Want als de accespoints worden geplaatst dan worden deze op zo'n wijze geplaatst dat ze mekaar overlappen in zendbereik

Maw je behoort overal een goede verbinding te hebben

Wij worden vaak gebeld door klanten dat men klachten van klanten heeft zoals jij omschrijft en dan worden wij gebeld om langs te komen om storing op te lossen

Wel de CAI / WIFI collega van mij heeft nu al standaard een snoeizaak in zijn wagen liggen, want 9 van de 10 gevallen zie je bij aankomst de antenne's van de wifi al niet meer

Wij snoeien dan rigoreus een 2 meter rondom vrij zodat je hem goed ziet en dan heb je gewoon weer overal de goede dekkingsgraad op de campings !

We vertellen het al vaak bij oplevering van internet op campings en de klant zekgt dan ja dat houden we in de gaten maar uiteindelijk blijkt dus dat ze dat niet doen

Totdat we een keer geweest zijn en alleen hebben staan snoeien en ze daarna de rekening gepresenteerd krijgen, in vele gevallen houden ze het dan zelf bij !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed, het is allemaal heel erg logisch wat je vetreld, maar in de praktijk is het toch vaak anders.

Zo'n campingeigenaar ziet me al komen met.......kan je even die bomen/struiken snoeien wat ik heb slechte/geen internetverbinding.

Vandaar mijn vraag of een wifi versterker/booster een oplossing is om een sterker signaal te ontvangen/zenden.

Zo ja, want is dan een goede voor een redelijke prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben dit apparaatje en dat werkt fantastisch.

Buiten klik ik hem aan het laptopkussen en als we in de caravan zitten hangt ie afhankelijk van het weer in de lichtkoepel van het dakluik of ligt ie daar net buiten op het dak. (USB verlengkabeltje is dan wel handig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een van deze apparaatjes moet je het best wel redden, het voordeel is dat ze lekker handzaam zijn en je niets hoeft te bevestigen.

Ik heb ook nog een kleine normale usb adapter die ik eerst probeer, normaal steek je zo'n ding direct in de laptop, maar ik hang hem dan aan de voortent of onder het dakluik. Pas als dat niet werkt komt de Engenius er aan te pas, en dan vang ik vaak ook netwerken op die ver buiten de camping liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de Engenius is er bijvoorbeeld ook de "Ruckus" zie ook http://www.wifishop.nl/manufacturers/Ruckus%20Wireless/ We hebben op het werk hier ook naar gekeken als alternatief. Er zijn ook Chinese producten die een wel HEEL hoog zendvermogen hebben tot wel 5W. In Europa zul je waarschijnlijk niet meer dan 500mW vinden, de Chinezen hebben niet veel op regels en gezondheid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

die "Ruckus" dingen werken anders wel heel goed, deze werden een aantal jaar geleden standaard geleverd bij onze digitale televisie (een pakket waar de telefoonstekker niet op dezelfde plaats als de tv staat) ondertussen gebruikt deze leverancier ook van die dingen om over het stroomnet te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisterenavond op ebay onderstaande versterker besteld.

ALFA AWUS036H 30dBm 1000mW Stick Adapter USB Wlan WiFi Set + GRATIS 9dBi Antenne

In de recenties (o.a. deze) komt dit apparaatje er goed uit, helemaal als je er nog een betere antenne bij gebruikt en die zit bij het setje wat ik heb besteld.

Mijn bevindingen zal ik later hier posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop voor jou dat 'ie niet tegengehouden wordt, want volgens mij is dit boven het maximaal toegelaten zendvermogen.

http://www.wifihw.nl/wireless/Regelgeving_Wifi.htm

http://www.wifishop.nl/nieuws/wifi-straling.htm

Had een collega die ook eens zoiets besteld (weliswaar in het verre oosten), maar dat werd mooi onderschept en hij kreeg een brief dat het in beslag genomen was wegens 'niet toegestane zendapparatuur'...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet meer een apparaatje wat halverwege tussen zender en ontvanger geplaatst dient te worden zodat het signaal verder komt?

Ik denk dat hij meer heeft aan wat hij besteld heeft.

Het zou overigens wel iets zijn voor hier in huis.

aangepast door Ron_2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe