Ga naar inhoud

De lange arm van Zwitserland


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

Vraag me nog steeds af hoe het verder zou verlopen zijn als er niet betaald werd ?

Waarschijnlijk een hele dure grap.

Wel het beste dat je betaald hebt natuurlijk het is wat ver om daar een M&G te gaan organizeren en vanuit een cel toch niet zo handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Snelle: zoals je in eerdere berichten hebt kunnen lezen, heb ik (helaas) enige ervaring met de lange arm van Zwitserland. Door een rechtshulpverdrag met Nederland staat uiteindelijk de Nederlandse justitie aan je deur, als je de Zwitserse boete niet betaalt. Dan wordt het uiteindelijk een dure grap.

Hoe dat zit met de verhouding tussen Zwitserland en Belgen c.q. België weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima als je Zwitserland geen mooi land vindt, maar dat heb ik hobbel nog niet horen zeggen...

Daarom vroeg ik me af...waarom straf je jezelf (niet meer naar een mooi land gaan), als je zelf een overtreding begaat en daar gewoon voor moet betalen?

Ik heb ook wel eens een bon gehad in Confederatio Helvetica. Reed 10km/h te hard, toen ik van een provinciale weg de bebouwde kom inreed. Samen met 2 zwitserse auto's werd ik aangehouden en we kregen allemaal dezelfde boete. Gewoon terecht. Maar daarom kom ik nog wel in Zwitserland...

aangepast door Captain Hook
  • Downvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: ik heb voor mijn werk veel in Zwitserland rond gereden en ik kan niet anders zeggen dan dat autorijden daar bijna een straf is. De kans op een boete is dusdanig groot, dat je gewoon niet met een prettig gevoel op de weg zit. Uiteraard ben je zelf altijd verantwoordelijk voor je eigen gedrag; als je een bekeuring oploopt (bewust of onbewust) kun je alleen jezelf aankijken.

Desondanks is het niet fijn als je wéét dat elk minimaal verkeersfoutje direct flink wordt afgestraft.

Komt bij dat het land werkelijk prachtig is, maar de Zwitsers nou niet bepaald overlopen van vrolijkheid of positiviteit. Dus als ik in Zwitserland ben, is dat altijd wel met gemengde gevoelens.

Los van bovenstaande: ieder zijn eigen keuze toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt bij dat het land werkelijk prachtig is, maar de Zwitsers nou niet bepaald overlopen van vrolijkheid of positiviteit. Dus als ik in Zwitserland ben, is dat altijd wel met gemengde gevoelens.

Dat is wel waar, ja! Wij maken het altijd wel gezellig daar, dat is het!

Dit jaar niet, wij hebben ook om een of andere reden gekozen om via Oostenrijk naar Italie te rijden.

De Gotthardtunnel zal ik missen als kiespijn, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbel en toch heb je ruggegraat

Het merendeel had meteen bij de eerste keer al de portomonee getrokken en liefjes betaald

Jij hebt teminste het lef en de ruggegraat gehad om af te wachten wat er komt na die eerste bon !

Dus toppie dat je dit hebt volgehouden en toppie dat je zwitserland gaat mijden ! zou ik ook gedaan hebben hoor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt bij dat het land werkelijk prachtig is, maar de Zwitsers nou niet bepaald overlopen van vrolijkheid of positiviteit. Dus als ik in Zwitserland ben, is dat altijd wel met gemengde gevoelens.

De Zwitsers zijn inderdaad "een beetje" anders dan wij. Ze zijn in Nederlandse ogen nogal erg formeel en stug en erg op hun privacy gesteld. Maar als je ze een beetje beter leert kennen en laat merken dat je ze respecteert kun je er samen wel vreselijk mee en om lachen... Vooral als ze zich zelf tegen het licht beginnen te houden/ in de maling nemen. Dat kunnen ze trouwens heel erg goed, want ze hebben meer zelfkennis dan "de Nederlander" die zich dan snel superieur voelt en dat al heel snel laat blijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@CH: ik heb voor mijn werk veel in Zwitserland rond gereden en ik kan niet anders zeggen dan dat autorijden daar bijna een straf is.

...

Komt bij dat het land werkelijk prachtig is, maar de Zwitsers nou niet bepaald overlopen van vrolijkheid of positiviteit. Dus als ik in Zwitserland ben, is dat altijd wel met gemengde gevoelens.

Heb er ook al veel rondgecruised, maar als je je gewoon aan de regels houdt, is er niks aan de hand. Alles is vaak keurig en strak geregeld, terwijl als je dan doorsteekt naar Italie, dan merk je meteen dat je in een Zuid Europees land bent aangekomen (dat geld over de balk smijt wat ze niet hebben).

Tja, stug en serieus. Hangt ook erg van het kanton af waar je bent. In Graubünden valt het wel mee. Maar kom niet aan hun cultuur! Maar als je daar echt in geïnteresseerd bent, (vooral het Reto Romaanse gedeelte), dan komen de verhalen pas los! Prachtig om te horen. Dan heb ik liever serieuze, norse Zwitsers, dan laat-maar-waaien-corrupte-Italianen...

Uit het Reto Romaans komt notabene de oorsprong van ons woord 'graffiti'.

Sgraffitto zijn gewoon de eeuwenoude muurschildering op de huizen aldaar.

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Juist niet, als de boetes toch niet in NL geïnd worden... alleen moet je vervolgens niet terugkomen in het betreffende land, want daar kun je gewoon gepakt worden natuurlijk. In die zin zit je dan inderdaad opgesloten ;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben dit jaar Zwitserland gemeden en zijn via Oostenrijk gaan rijden naar Italie en terug ook! Ideaal, alleen al vanwege de Gotthardtunnel die we nu niet in hoefden.

Brennerpass is een verademing en nog mooi om te rijden ook?? Ja!

Alleen is het via Oostenrijk iets omrijden naar Zuid Italie, wel 80 km schat ik! Op een traject van 2280 km is dat natuurlijk peanuts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks mis met Confederatio Helvetica! Prachtig land. Alleen door de waardeloze koers van onze EURO, prijzen ze zichzelf uit de markt.

Vele zwitsers gaan inmiddels in Italië of Oostenrijk op vakantie, daar krijgen ze meer vakantie voor hun geld.

Voorbeeldje (afgelopen vakantie)

In Scuol: een ijsje, 4 (ja VIER) Franken per bolletje!

Kopje koffie: 5 franken.

Stukje notentaart bij een bakker (om mee te nemen), 5,50 Franken per 150 gram!!!

Vlees bij een supermarkt; 30-50 Franken per kilo!

Kom je in Italië... 20km verderop... 1 EURO voor een espresso! 80 eurocent voor een bolletje ijs.

BTW: pakken DeCecco pasta in Italië in de supermarkt: 1 euro per 500 gram. Hier in NL, bij de Jumbo: 2 euro 10!

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwitserland prijst zich inderdaad volledig de markt uit op dit moment. Veel Zwitserse kennissen/ vrienden wonen dicht bij de grens met Oostenrijk en die weten het wel, een kwartiertje rijden en ze hebben bijna 50% meer in de beurs. Ondanks hun chauvinisme gaan ze wel lekker de grens over. Voor de familie in Zürich is dat wat lastiger, de afstand is net even te groot...

Zwitserland blijft trouwens een mooi land, maar is wel even veel te duur. Het was altijd al duur en nu helemaal. Of een land aantrekkelijker wordt als het duurder wordt?? Een bijzondere stelling, maar er zullen van die gekken zijn die dat exclusief vinden...

Kwam trouwens net een berichtje tegen, speciaal voor Hobbel en andere snelheidsduivels, die moeten nu ook echt uitijken in Oostenrijk. Het omrijrondje wordt dan nog groter voor Frank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe