Ga naar inhoud

PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

JD

en hij heeft er ergens op forum zelfs inbouw foto's van staan

hebt al lopen zoeken voor je maar kan niet zo gauw vinden waar !

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe in je achterhoofd dat het wel een Benzine blok is en de TSI met 4 cilinders

en geen TDI met dieselblokje en 3 zuigertjes !

Dus zijn ervaring kan totaal anders zijn dan bij een 3 zuigertjesmotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist ff gecheckt, de Seat eco maakt 2350 rpm bij 120 km/u. Geldt dat ook voor Faab?

Dat klopt. Dan draait enkel de Polo Bluemotion wat minder toeren.

En bergje af bij 195 km/u doet de Fabia zo'n 3.800 toeren :D Ik dacht op dat moment even de snelste driecilinder op de autobahn te zijn.

Om het on-topic te houden: met tuning kun je door die lange versnellingen toch ruim boven de 200 komen als de weg een beetje naar beneden gaat ...

aangepast door laagvlieger
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Beste mensen,

 

Ik heb BCConsulting gevraagd of zij zich bezighouden met OBD-tuning voor de 1.2 TDI.

Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

--

De 1.2 TDI is nooit een prioriteit geweest voor ons, maar sinds 3 maanden zijn we ermee bezig (naast ook nog heel wat andere ecu’s), ik vermoed dat we over enkele maanden wel een oplossing zullen hebben.

Als wij een oplossing hebben, dan verkopen wij die door aan de fabrikanten van programmeer tools en dan zal je zien dat zowat elke tuner dit op zijn website zal zetten.

sportieve groeten

BC

--

Hoe dit antwoord gewogen moet worden weet ik niet.

 

Misschien gaat het nu toch eens gebeuren.......   ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Laagvlieger,

 

Ik snap heel goed wat je bedoeld hoor. Veel van de voorgaande berichten kwamen van de tuners zelf. Tuners kraken de codering nooit zelf. Aan de hand van de gekraakte code kunnen ze maatwerk schrijven. Mogelijk is hierdoor wat ruis op de lijn gekomen. Om toch aan de grote tuningvraag te kunnen voldoen zijn de tuners overgestapt op de piggybag ecu. Ik weet ook niet goed meer wat er geloofd moet worden. Stiekem hoop ik wel op de kraak. Dan kan uiteindelijk die EGR en EGR koeler en het DPF eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb ditzelfde net ook in het andere Tuning draadje geplaatst. Het is NIET bedoeld om te flooden maar om meerdere mensen te bereiken.

 

Voor de mensen met een Speed-Buster box. Er zijn twee versies box in omloop. De oude met een extra 12 volts aansluiting en een nieuwe de zijn voeding direct van de sensoren pakt. Voor beiden is nieuwe software uit gekomen. Mocht je zo'n box hebben, neem dan even contact op met Speed-Buster.nl voor een GRATIS software update. (Geldt NIET voor de Speed-Buster met de JD tuning.) [JD heeft dezelfde Speed-Buster boxen en gebruikt ook diens software, maar past alle velden zelf aan.]

De oude software zou ervoor kunnen zorgen als men na lang bergop op de Duitse autobahn rijdt dat de auto in noodloop zou kunnen gaan, omdat de maximale druk overschreden wordt. Dit zou eveneens gebeuren als mensen de rotaryswitch van 6 naar 7,8 of 9 hebben gezet.

Noodloop op de Duitse autobahn is iets wat je NIET wil. (Nergens niet.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe