Ga naar inhoud

alleen bijgekomen bestanden er bij kopieren >> hoe doe je dat handig?


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik loop bij het back-uppen van muziek tegen het volgende probleem aan:

Ik wil eigenlijk dat alleen de bijgekomen bestanden worden gekopieerd tussen de al bestaande bestanden in de back up. Als je dan copy-past met de hele muziekmap doet, dan krijg je de melding "de schijf is te klein" omdat Windows dan "redeneert" dat de hele muziek map er nog eens BIJ moet passen, terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.

Omdat te ondervangen kan je vervolgens eerst alle mapjes met de A gaan doen, daarin in een schermpje klikken dat hij wel alle bestaande mapjes moet vervangen, dan in een schermpje klikken dat hij bestaande bestanden niet hoeft te vervangen, wachten tot het ding klaar is, en dan verder met B. Maar dan moet je het complete alfabet langs maal 2 schermpjes, en dan kan het ook nog zijn dat bijvoorbeeld alle mapjes met D alsnog te groot zijn om er in een keer "BIJ" te passen volgens die foutieve Windows-redenering.

Er bestaan vast handiger manieren om hier mee om te gaan. Iemand ideeen? Mijn oplossing is nou de oude Back Up deleten (heb er nog wel een namelijk), en dan alles terugzetten, maar dan staat het ding over USB 2.0 toch maar zo 3 uur te stampen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genoemde Alway sync is prima. Bij groot gebruik moet je wel een licentie kopen...

Eigenlijk is alle synchronisatie software prima, maar onthoud dat het geen backup is. Of wel, wijzig je iets en je synct dan heb je geen backup meer. Iets wat je wel gewoon hebt bij een professionele backup.

Je zou dan iets moeten zoeken wat eerst een full backup kan doen en daarna incremental of differential.

Voor je pc (weeteven niet of hij ook alleen data doet, gok even van wel) zou Acronis wellicht van pas kunnen komen. Maar dat is niet "gratis".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Acronis inderdaad en die gebruik ik voor backup van de computer + applicaties (image backup) en daarvoor gebruik ik ook de optie van incrementele backup, maar data zoals muziek neem ik daarin niet mee, omdat dat op meerdere computers staat, en dat vraagt dan onnodig veel ruimte. Ik betaal graag voor Acronis, want het werkt erg goed, en op betrouwbaarheid van backups moet je niet bezuinigen.

Ik ga even verschillende aangereikte oplossingen bekijken, en ook of Acronis voor databackup hierin werkt. Dank allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling: bij Allwaysync kun je juist instellen dat 'ie versies bijhoudt! Reuze handig. En dat is dus prima te doen en te gebruiken als BACKUP. Bovendien heb ik diverse scripts ingesteld zodat ik het programma gebruik om te backuppen, syncen is een andersoortige functionaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou dan kunnen ja, maar zoals je zelf al soort van aangeeft wellicht niet de meeste praktische oplossing. Ik vind bijvoorbeeld ook dat AS nog te vaak niet weet wat hij moet doen en dan vervolgens zomaar dagen 'vast' kan staan als niemand ingrijpt. Dat vind ik voor en sync niet zo'n ramp, maar als back-up wel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 maanden later...

Zijn er mensen die ervvaringen hebben met de Windows backup-software? In mijn Windows 7 zit een backup-functionaliteit, maar ik heb geen idee hoe goed of slecht dat is.

Ik heb er net even mee zitten spelen, een backup van mijn C-schijf kost een 20 minuten en levert een bestand van een kleine 40 GB op. Terugzetten en dergelijke heb ik nog niet gedaan. Volgens hetgeen ik in de gauwigheid las, zou er ook een image gemaakt worden zodat bij een crash alles 1 op 1 terug gezet zou kunnen worden.

Is er iemand die al eens na een crash of ander probleem alles terug heeft gezet? En zo ja, ging dat probleemloos?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het werkt wel, maar is niet altijd terug te zetten... Tenminste, ik heb het 1x geprobeerd en dat lukte toen niet. Ook vind ik dat hij er lang mee bezig is en veel te veel ruimte in beslag neemt.

Dus, nu maak ik gewoon even een back-up met Acronis. Gewoon de hele disk van het OS op max compressie (evt. incl. verificatie). Als je iemand kent met een bootdisk (of even binnenslurpen) hoef je niks te installeren.

Bestanden e.d. syncroniseer ik met AllwaySync naar o.a. mijn NAS en MacBook (dan daar wel met een ander Mac pakket). Probleem wat ik eerder beschreef (met AS) heb ik inmiddels opgelost - en niet dankzij de helpdesk van hun :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens wel van het weekend een 'backup' van mijn profiel gemaakt met EasyTransfer spul van Windows 7. Alle documenten e.d. eruit gehaald, was 90 mb aan profieldata. Heb ik zonder problemen kunnen importeren in Windows 8 (ja, de legale). Alleen jammer dat lang niet alles er in zat, moet ik alsnog wat dingen zelf instellen. Maar goed, kan niet alles hebben ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer een lullige opmerking !

Er wel eens over nagedacht dat er ook appel gebruikers hier zijn die met de windows programma's niets kunnen en nu een appel proggie zien staan en misschien de weet niet van hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marco vroeg toch duidelijk om een Windows oplossing en Menno heeft geen windows...

Ik zie niet wat dat met een penis te maken heeft?

Het blijft altijd appels met peren vergelijken. Het hangt er helemaal van af wat je met een computer wilt doen. Beetje surfen, mailen, muziekje luisteren. Tja, dan maakt het allemaal niet zoveel uit. Maar als je b.v. grafisch helemaal ingesteld bent op een bepaald systeem, alles gefinetuned op je eigen workflow, dan stap je niet zomaar over van het een naar het ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was even een terzijde, idd niet relevant mbt vraag van Marco. Maar datzelfde geldt voor talrijke andere terzijdes van jou en anderen Erik, mbt andere vragen. Soms wil je gewoon iets even kwijt omdat je enthousiast bent of zo. Niks mis mee

aangepast door Rosinfield
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe