Ga naar inhoud

Werkplaatsactie 24W6 (turbo aanpassing 1.2 tsi)


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

Nu ik rondrijd in de oorspronkelijke configuratie met 24w6, vind ik de auto eigenlijk lekkerder (soepeler) rijden dan voor de werkplaatsactie. Wat me verder het meest opvalt, is het soms terugschakelen van 7 naar 6 door de dsg . Maar dat ervaar ik niet als hinderlijk.

Gezien ook de wisselende ervaringen her en der bij een objectief gezien identieke configuratie, denk ik dat Race Eend gelijk heeft met zijn stelling dat het hier een louter subjectief fenomeen betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je zo vriendelijk willen zijn eens, de al wat eerder beloofde topsnelheidsproef in Duitsland, of waar dan ook, eens te willen uitvoeren?

Bij voorbaat dank voor u tijd en moeite.

Dit zal veel meer klaarheid kunnen brengen in de zich voortslepende discussie, onder een aantal forumleden (dealers), over het fenomeen subjectief/ objectief.

We gaan binnenkort weer richting 15°C (ISO ) dus een objectief vergelijk is dan beter mogelijk.

Als ik Rosinfield goed begrijp, is bij hem, net zoals bij mij, de 24W6 ongedaan gemaakt, zeg ik dat goed ?

Of is de volledige 24W6 actie wel doorgevoerd, maar dan inmiddels zonder tuning.

Overigens heeft Rosinfield wel als eerste zijn nek uitgestoken met het tunen van zijn eigen auto, we mogen dat niet vergeten.

Het, bij hogere snelheden terugschakelen van 7 naar 6 is bij mij nu, ook zo.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je zo vriendelijk willen zijn eens, de al wat eerder beloofde topsnelheidsproef in Duitsland, of waar dan ook, eens te willen uitvoeren?

Bij voorbaat dank voor u tijd en moeite.

Indien je boete''s binnenkrijgt vanwege te hoge snelheden dan kunt u die inleveren bij Hobbel

Hij zegt dat hij ze niet betaald maar vanwege het belang kan hij deze afschrijven als onderzoekskosten !

Dus planken met die tuning

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Ik las in dit Topic ook iets over loszittende boutjes inlaatkoeler?

Welke koeler en boutjes worden er bedoeld? Ik heb namelijk ook een 1.2 van de eerste serie.

Kan iemmand hier misschien een foto van plaatsen zodat het duidelijker is?

Ik heb namelijk het iedee dat er een blazend geluid met accelereren is.

Is het blazend geluid ondertussen weg? Ik heb sinds dit weekend het idee dat ergens lucht tussenuit geperst wordt. Een geluid tussen blazend en sissend. Kan dus mogelijk de loszittende boutjes van de intercooler zijn, maar laat het morgen eerst even aan de Skoda dealer horen.

 

Groeten Boy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was er een slang naar de intercooler bijna losgeschoten. Bij wat meer gas geven, werd de lucht er tussenuit geblazen. Er weer goed opgeschoven en vastgezet door de dealer en de TSI loopt weer als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beetje laat, maar inderdaad, bij accelereren hoorde je een blazend/sissend geluid. Zeker als er wat meer vermogen gevraagd werd, zoals in de Belgische Ardennen. Ook het gevoel dat het vermogen wat minder was. Dit kan ook alleen het gevoel en het gehoor geweest zijn.

 

Groeten Boy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe