Ga naar inhoud

VCDS Verlanglijstjes M&G 2012


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ik zou hier ook wel een verlanglijstje willen plaatsten maar ik zou begod niet weten wat er allemaal aan te passen is voor mijn Fabia?!

Iemand suggesties?

Is bij mij ook de needlesweep aan te zetten?

Ik heb zelf ook een 12v/220 omvormer en zal deze ook meenemen tevens heb ik een nepkabel besteld en heb ik een windhoos laptopje met VCDS

Maar heb me er nog niet in verdiept. Misschien iets voor de 26ste ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je hier eens kijken. De Ibiza is eigenlijk de Spaanse Fabia dus een groot gedeelte van het verlanglijstje zal overeen kunnen komen.. Daarnaast is Ronald natuurlijk een gelukkige eigenaar van zowel een Fabia alsook een kabeltje... Extra informatie over je uitvoering en dergelijk kan helpen;)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zo een lijstje zie je meteen wat er mogelijk is wel is het zo dat bij er bij een superb weinig nieuws is aan toe te voegen alles zit er op en aan.

Of bestaat hier nog een ander lijstje ?

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dat ik lang niet alles aanpas, maar die lijst is toch echt wel langer dan ik dacht. Hoewel trouwens niet alles op de Fabia kan, maar het meeste wel.

Maar zou een needle sweep kunnen bij de mijne?

Hoop t wel eigenlijk!!! Enne jij nog meer leuke suggestie's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk zo een lijstje zie je meteen wat er mogelijk is wel is het zo dat bij er bij een superb weinig nieuws is aan toe te voegen alles zit er op en aan.

Of bestaat hier nog een ander lijstje ?

Echt complete lijstjes voor de diverse modellen zijn er niet echt. De meeste zaken zijn namelijk ook sterk afhankelijk van de uitvoering, het jaar en de versie van de modules die ingebouwd zijn. Dan krijg je dus een enorme stapel. Hoe luxer je bolide , hoe meer optie, hoe meer er mogelijk is.

Vrij generiek geroepen: alles kan tenzij het niet kan... Daar heb je natuurlijk niets aan :doh2: , maar er zit een kern van waarheid in. Als er hardware ingebouwd is die er voor nodig is (voorbeeld: mistlampen), dan kun je het meestal wel instellen of aanpassen. Niet alle instellingen zijn echter zinvol en bij een aantal modules mag je zaken niet in/uitschakelen omwille van de wetgeving. Maar het blijft natuurlijk software en die vervangt geen hardware. Bluetooth inschakelen op je radio kan natuurlijk alleen als die is ingebouwd....

Het nadeel van het hele verhaal is, dat je erg veel kunt instellen en dat we niet overal weten waar het goed voor is. Sommige zaken zijn echter erg handig en die zijn wel bekend. Wijzigingen zijn natuurlijk altijd voor eigen risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik in dat document van Sodela over stembesturing bij de bluetooth-module. Ik dacht dat dit onderdeel van (alleen) de columbus was? Of is dit ook mogelijk met een Amundsen+ met Bluetooth in een Superbje?

Verder zit het er allemaal al op. Dat is vreemd genoeg ook een beetje jammer: kun je er niets meer aan tweaken! Want dat blijft leuk, of het nu technisch lego is of een auto.

Het is het enige wat ik heel praktisch vind maar en een klein beetje mis (zat wel in een Ford Fiesta die ik een half jaar heb gereden, 3 jaar terug). Even wat namen inspreken en je kunt heel snel je favoriete mensen bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees ik in dat document van Sodela over stembesturing bij de bluetooth-module. Ik dacht dat dit onderdeel van (alleen) de columbus was? Of is dit ook mogelijk met een Amundsen+ met Bluetooth in een Superbje?

Verder zit het er allemaal al op. Dat is vreemd genoeg ook een beetje jammer: kun je er niets meer aan tweaken! Want dat blijft leuk, of het nu technisch lego is of een auto.

Het is het enige wat ik heel praktisch vind maar en een klein beetje mis (zat wel in een Ford Fiesta die ik een half jaar heb gereden, 3 jaar terug). Even wat namen inspreken en je kunt heel snel je favoriete mensen bellen.

Dat werkt bij mijn Sony in combinatie met iPhone echt geweldig, hij vraagt zelf na het inspreken van een naam, welk type nummer ik wil bellen (privé, werk, mobiel, etc.). Super optie als dat kan :)

Ja maar gaat het hier niet om de Fabia II ik heb namelijk een fabia 1 uit '05

Dat gaat hem niet worden denk ik zo, en dat zal niet alleen voor deze wijzigen gelden. Zullen we op de M&G zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein beetje off-topic maar in de Superb met Amundsen/Bluetooth zit wel spraakbesturing! Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik het aan de praat kan krijgen..

Hoe weet ik dat dan? Ik ben onderweg naar mijn werk en wordt door een andere auto gesneden (tweebaansweg, allebei de bocht om en hij gaat van links zomaar rechts rijden ondanks dat ik daar al gebruik maak van de ruimte). In mijn woede om zulk onrecht sla ik even op de claxon (tijdens het remmen). Tot mijn verbazing klinkt er geen toeter (ik zat mis?) maar een aardige dame die mij vraagt wat ik wil en of ik anders HELP wil roepen. Omdat ik tegen haar niet wilde schreeuwen wegens de adrenaline in mijn lijf heb ik niet gereageerd op de stem.

Na het uitproberen van allerlei knopjes toch maar eens de handleiding erbij gezocht. Daar staat in dat dit alleen met de Columbus werkt. Maar ik heb de dame toch gehoord? De instructie om de spraakbesturing op te roepen zou zijn met of een onduidelijk knopje (wat ik ook niet kan vinden) of met de linkerdraaiknop op het multifunctionele stuurwiel. Wanneer ik dat laatste probeer gaat de Amundsen "uit", ik zie dan alleen een grote klok. Of is de enige manier om je stuur een oplawaai te geven? Dus in de handleiding staat niets!

Wie weet er meer te vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter van niet, met al die adrenaline kun je een stuk minder goed nadenken. Of lezen! Ik ben er inmiddels achter, het bewuste knopje dien je niet lang in te drukken maar kortstondig (de procedure staat minstens driemaal beschreven in de handleiding in twee varianten). Bij een enkele, korte druk op het "linker-scrollwieltje" is de mevrouw van de stembediening weer te horen! En we praten gewoon Nederlands met elkaar ondanks dat de handleiding zegt dat dit alleen in Duits, Engels, Frans, Italiaans, Spaans, Portugees en Tsjechisch kan.

Het systeem werkt overigens boven verwachting: gewoon een willekeurige naam roepen uit je telefoonboek en "bellen" er achteraan. Vraagt ze of thuis of mobiel gebeld moet worden (ik heb twee nummers bij het betreffende contact). Doe maar mobiel. Even later wordt de verbinding daadwerkelijk opgezet! Met het systeem waarmee ik bekend was moest je alle namen inspreken en bewaren voordat je ze kon bellen. Dat was arbeidsintensief maar werkte daarna prima. Dat hoeft hier dus niet! Prachtig!

Helaas weer een reden minder om naar de M&G te komen! ;) Of verzint iemand nog een toevoeging die ik niet heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ook al een lijstje aan het samenstellen, maar ga nog paar weken wachten met het te plaatsen, want ik heb het vermoeden dat ik de helft (of mss wel meer) zelf zal kunnen activeren via de maxidot. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, zitten ledjes in (die volgens mij minder snel kapot gaan), daar ligt het niet aan. Kwam een poosje terug de optie tegen om de binnenverlichting 'trigger' ook te activeren als je de kofferbak opent. Iets wat nu niet het geval is en soms wel fijn is (zeker aangezien ik op de achterbank geen verlichting heb).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Haha, zitten ledjes in (die volgens mij minder snel kapot gaan), daar ligt het niet aan. Kwam een poosje terug de optie tegen om de binnenverlichting 'trigger' ook te activeren als je de kofferbak opent. Iets wat nu niet het geval is en soms wel fijn is (zeker aangezien ik op de achterbank geen verlichting heb).

laat maar eens zien dan want deze heb ik dan vermoedelijk niet gezien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe