Ga naar inhoud

Appeltje gekocht


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen in de SB al meegekregen hebben, ik heb een appeltje gekocht en wel een:

post-2-0-38737600-1325535212_thumb.png post-2-0-72384500-1325535210_thumb.png post-2-0-92333400-1325535209_thumb.png post-2-0-27367900-1325535211_thumb.png

MacBook Pro 15.4 Inch (Late 2011)

2.5 Ghz Quad-core i7

4GB 1333 Mhz DDD3 (2x2gb)

750GB SATA @ 7200rpm

High Resolution Glossy WS Display

USA Keyboard

12 december besteld

16 december verzonden

21 december binnen

21 december Crucial 16GB Kit ingebouwd (2x8GB: CT2KIT102464BF1339) >> +4GB bij Apple kost €200 euro! Dit kostte me 239 euro voor 16GB...

22 december Corsair 480GB SSD ingebouwd (Force GT: CSSD-F480GBGT-BK) >> SATA3 6GB/s, 555Mb/s lezen, 525Mb/s schrijven, 85.000 IOPS

22 december Zagg Invisible Shield geplaatst (Unibody 2009-2011 Maximum protection) >> plakt als het ware aan de behuizing zoals folie op een raam. Perfect al zeg ik het zelf.

Wat een fantastisch apparaat zeg!

Wel erg wennen na dagelijks gebruik van Windows. Je merkt duidelijk de Linux invloeden en daar weet ik ook wel raad mee.

Met name het trackpad is even wennen, lijkt absoluut niet op een normaal touchpad! Deze is veel gladder/soepeler, multi-touch, de knop zit verstopt en je kan allerlei handige commando's uitvoeren. En dat alleen met je vingers, niks geen gesleep over het scherm met de muis. Binnen een dag of 3-4 weet je eigenlijk niet beter :D

Daarna natuurlijk een mooie stevige tas voor de Mac kopen en een vervanging vinden voor de beschermfolie die tussen het scherm zat (iemand vond het leuk het te behandelen als afval en geheel verfrommeld in de prullenbak te deponeren...)

Tas: Knomo Warwick 15.4 Inch Brown (54-252-BRN WAR002)

Beschermdoekje: Crumpler "The Slip" Silver 15W

Voor wie trouwens specifieke info over zijn/haar Mac zoekt, hier een mooie website met alle info (o.a. hoeveel geheugen er precies in past en of het SATA3 ondersteund)

MacBook Pro: http://www.everymac.com/systems/apple/macbook_pro/index-macbookpro.html

Apple algemeen: http://www.everymac.com/systems/apple/index-apple-specs-applespec.html

Zojuist de papieren voor de verzekering ingevuld.

3 jaar voor van alles en nog wat (o.a. diefstal, brand, koffie, wasmachine, etc) vanaf €2500, €246 euro premie (tabel ging niet verder, dus weet nog niet of ze nog een hoger bedrag hebben :P)

Dat heb ik trouwens bij Actua gedaan, 3e laptop die ik daar inmiddels verzeker. Goede ervaring mee, heb helaas al een keer een laptop total-loss gehad. ("Het computer zekerheidsplan" heet het, gewoon even met de bellen dat je direct bij hen wil verzekeren i.p.v. via een half gare winkel + premie).

Hoe dan ook goedkoper en uitgebreider dan dat Apple protection pack, 2 jaar garantie heb je toch al bij wet.

Tot slot, wat software... (ik zal je de hele lijst sparen)

iTunes bibliotheek van Windows overzetten (gewoon na installatie de hele map kopiëren)

VMware Fusion (virtualisatie) >> daar draai ik dus de dingen in die normaal niet op een Mac draaien zoals VCDS.

Office 2011 for Mac

Skype, Messenger, Filezilla, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoop er ook lang plezier van te hebben, gebruik gemiddeld mijn laptops 3 jaar. Dat moet met deze makkelijk lukken :) (met name de accu is hierbij echt een voordeel, gaat veel langer mee)

Nog een mooi filmpje van hoe het gemaakt wordt: http://www.apple.com/nl/macbookpro/#video

De delete knop vond ik wel erg losjes zitten (na ontvangst uit China), nader onderzoek wees uit dat er een klein stukje plastic is afgebroken waardoor hij niet meer zo goed vast zit. Ze hebben nu bij de iCentre in Zeist een nieuwe (losse) delete knop besteld. Wordt vervolgt dus. Benieuwd of ze ook zoals 2x aangegeven de US versie bestellen en niet een backspace versie leveren.

Trouwens erg vriendelijke mensen daar! Eindoordeel zal nog volgen ;)

En dat in tegenstelling tot die idioten bij de A-Mac Store in Amersfoort. Die zijn allereerst opdringerig en verder proberen ze je showmodellen te verkopen als nieuwe spullen. Ik wilde daar die tas kopen (280 euro), vroeg dus na het kijken (2e keer) of hij hem dan ook daadwerkelijk op voorraad heeft. Kijkt die knakker me vreemd aan "Waarom koop je deze niet?". Ja duh, het is geen tas van 50 euro... Beetje die tas kopen van een week oud zonder doos enzo. Zei hem nog, dat als je een beetje Apple minded bent in zo'n winkel je toch altijd nieuwe producten wil kunnen aanbieden. Toen die gast met me in discussie ging over hun beleid en het wel of niet kopen van een showmodel heb ik hem gezegd dat hij die zooi mooi kan houden en ik de tas wel online bestel. Heeft me mooi 30 euro opgeleverd :) (uiteindelijk €250 euro betaald dus).

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ook in mijn Yeti iets meer dan het lederpakket

maar ja je hebt gelijk heb die optie niet, zat gewoon al in de wagen verwerkt :P

Maar voor 280 eurie kun je aardig wat vergelijkende tassen kopen hoor !

Maw blijf het voor een LT tassie een boel geld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik bedoel ook vooral wat dit soort zaken betreft (zoals macbook, automobiel)

Precies, ik reageerde eigenlijk nog een beetje op de prijs van de tas. Voor die 10% kan je makkelijk een tas kopen namelijk ;)

Dingen die toch al duur zijn kan je maar beter goed uitrusten zodat je niet achteraf spijt hebt van die 5% die je niet hebt uitgegeven. Dus in die zin regel ik het liever tot in de puntjes. Anders moet ik er niet aan beginnen en gewoon mijn Acer blijven gebruiken en dan vooral niet zeuren dat de boel snel leeg/traag is.

Maar voor 280 eurie kun je aardig wat vergelijkende tassen kopen hoor !

Maw blijf het voor een LT tassie een boel geld !

Helemaal gelijk in. Heb tot redelijk wat tassen bekeken, kwam toch steeds weer op een leren tas uit. Wilde hem niet te groot en niet te klein, moest een degelijke rits hebben, plek voor bijv. de oplader en er ook nog leuk uitzien. Kwam toen bij de tassen van Knomo uit. Al had ik deze niet om die redenen gekocht was ik misschien wel voor een simpelere Cool Bananas tas gegaan (past precies de macbook los in) voor €50 euro.

aangepast door PC-fre@k
quote
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ja de een koopt een spoiler en laat hem in kleur spuiten en de ander koopt een LT tas

En wat een ander er van denkt moet je terzijde leggen, het is jouw geld en jouw keuze en kunt zelf er mee doen wat je wil !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zeker wat doen met die Mac!

Ik heb een "werktas" van Plevier gekocht, ook van leder. Speciaal laptopvak (romdom extra bescherming) maar ook voldoende ruimte voor documenten, handig als ik bij klanten zit en een dossier wil meenemen. Was ook ruim over de EUR 200 maar dan heb je ook wat.

Desondanks doe ik mijn MBP altijd in zo'n sleeve van koudschuim. Beetje extra bescherming, kan nooit kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 3 dezelfde gedachte dus. Ipv een sleeve heb ik die skin die eromheen zit. Beschermt dan alleen niet tegen harde schokken maar wel weer tegen krassen, putten, etc. Ik heb het idee dat dat aluminium aardig wat krassen kan oplopen in de loop van de tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi spul hoor die apples (en een SSD disk erin, willikook!), ik moet dan ook altijd denken aan onderstaand plaatje (LOL)

hsfile_62892.jpg

Om het prijsverschil met andere hardware te kunnen begrijpen moet je volgens mij wel apple gebruiker zijn. De mensen die het eenmaal gebruiken willen meestal ook nooit meer anders.

Veel plezier met het nieuwe speeltje!

post-134-0-05798800-1325541301_thumb.jpg

aangepast door bakkertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe