Ga naar inhoud

Appeltje gekocht


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik heb me vorig jaar ook men eerste Apple in huis gehaald en ik heb er zeker geen spijt van.

Apple iMac 27'

Intel Quad-Core 2,93 Ghz i7

4gb

1TB

8x dvd-r/cd-rw

ATI Radeon HD 5750 1 GB

Dualboot VM Ware + bootcamp

Geleverd met draadloze muis - afstandsbediening - 3 jaar garantie

Eens Apple, altijd Apple :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het maar goed dat ik al een monster van een PC heb staan en voorlopig zeker nog geen iMac hoef aan te schaffen ;) Kan er natuurlijk wel Lion op installeren 8-)

Ik heb al wel gemerkt dat je snel mensen kan aansteken met het Apple virus. Mensen om je heen die opeens zeggen dat ze eigenlijk ook wel een Apple zouden willen kopen maar het simpelweg te duur vinden bijvoorbeeld. Misschien nog wel de grootste concurrentie voor Microsoft als desktop OS, zoveel tablets/pads/telefoons op Android en IOS dat mensen veel gemakkelijker kunnen overstappen op niet Windows producten. Pas maar op Bill ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide :D

Wel op prestatie kan ik vergelijkend bouwen of beter

denk meer op design, en dat is net als met B&O het is mooi maar veel te duur !

Veel mensen willen het maar vinden het teveel geld voor wat ze krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet vanwege de prijs in ieder geval, dus in dat geval beide.

Voor een ieder wat wils hè, een air zou ik bijvoorbeeld niet kopen omdat ik de prestaties/specs tegen vind vallen. Als ik een simpele of mobielere variant zocht en meer voor de looks ging had ik een air gekocht. In eerste instantie wilde ik voor een 13 inch variant gaan, maar vond de resolutie te laag en bovendien heeft de 15 inch variant meer pk's onder de kap. Prestaties zullen dus wel zwaarder wegen in mijn geval (op de tas na :P).

Link naar reactie
Delen op andere sites

eigenlijk moet je met beide besturingssystemen ervaring hebben opgedaan om een goed oordeel te kunnen geven. Kan me niet voorstellen dat je er dan mensen zijn die zeggen, nee doe mij toch maar Windows. Ik laat dan even buiten beschouwing dat sommigen vanwege bepaalde professionele toepassingen niet om Windows heen kunnen.

Ben ook wel benieuwd naar Ronalds ervaringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel heb een Ipad erg handig en handzaam

Maar ik ben en blijf een DOS/Windows mens.

Als ik alleen al de wijze zie hoe apple omgaat met zijn apps en betaal manieren

wel is een wijze die mij tegen de borst stuit, maar dat is geheel persoonlijk en ik weet ook wel dat MS ook geen heilige bonen zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even eerlijk, waar wordt apple op gekocht ?

op prestaties of design ?

Voor mij telden alleen prestaties als aankoopargument. OSX is veel stabieler, accuduur is beduidend langer en mijn MacBook is na anderhalf jaar nog even snel met opstarten en in het gebruik als toen ik 'm net had. Plus dat de machine niet trager wordt als er veel open staat of op accu werkt.

Komt bij dat OSX veel stabieler is: als er eens een keer een programma crasht, dan neemt het niet het hele systeem mee. Dat is bij Windows wel anders. En het mechanisme voor systeemupdates is veel beter uitgevoerd: gewoon "on the fly", waarbij je zelf beslist of dat "nu" of "later" gebeurt. En het komt zelden voor dat er een verplichte herstart nodig is om zo'n update te installeren.

Dat is wel wat anders dan bij Windows: vaak genoeg de verrassing meegemaakt dat er bij het uit zetten van de machine eerst nog 18 updates moeten worden geïnstalleerd, voordat 'ie daadwerkelijk uit gaat. Leuk, als je bij een klant je laptop hebt gebruikt en de deur uit wil... Één keer dacht ik "f... you, ik zet 'm gewoon uit" en toen moest mijn hele machine opnieuw ingericht worden <_<

Dus.... gebruiksgemak & prestaties telden voor mij. Het is mijn gereedschap en werk er dagelijks veel mee. Dat het spul er mooi uit ziet, is dan een prettige bijkomstigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt bij dat OSX veel stabieler is: als er eens een keer een programma crasht, dan neemt het niet het hele systeem mee. Dat is bij Windows wel anders. En het mechanisme voor systeemupdates is veel beter uitgevoerd: gewoon "on the fly", waarbij je zelf beslist of dat "nu" of "later" gebeurt. En het komt zelden voor dat er een verplichte herstart nodig is om zo'n update te installeren.

Zie het niet als windows verdediging hoor maar heb toch wat kant tekeningen.

De periode van dat de PC crasht is bij mij een heleeeeeeee tijd geleden en met Win7 heb ik nog nooit dat scherm gezien.

Maar zou het ook niet komen door dat programma's voor windows in overvloed zijn te verkrijgen en dan in legaal en niet legaal versies ?

Men gooit er maar op en op aan gratis progs en haalt het er niet op juiste wijze af of laat het staan met gevolg een vervuiling die logisch tot problemen gaat zorgen.

Dan worden er een boel PC's gebouwd door firma's die voor een appel en een ei de markt op moeten om omzet en winst te kunnen maken.

Met gevolg compenenten bij elkaar donderen die mekaar niet dulden of om hem toch nog als een snel systeem op de markt te zetten overklokt verkopen terwijl de hardware er totaal niet op berekent is.

En door de populariteit van windows bij de massa komt er ook een boel wormen trojans virussen op de markt om de boel te verzieken.

En als je hiervoor je pc niet voldoende beschermt tsja dan vraag je om problemen, tis net als met safe sex.

Denk dat de gemiddelde apple gebruiker in hoofdzaak gekochte software er op heeft staan omdat in het illigale gebeuren minder is te verkrijgen ?

Maar wil wel eens meemaken dat Apple de populariteit gaat krijgen als windows en dat de koper massaal overgaat op de apple en er dan ook meer software gaat komen vergelijkbaar als nu met windows of de systemen dan ook zo stabiel en probleemloos blijven draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval was er alleen sprake van legale software (gekocht of freeware), omdat mijn laatste Win7-laptop (aangeschaft juni 2010) zakelijk gebruikt wordt. Toch liep er wel eens wat vast (zoals Outlook 2007, Excel 2007 bij grote draaitabellen, Elsevier-programma). Dan wordt alleen dat programma gesloten, maar je merkt dat je Windows daarna toch merkbaar trager wordt of later in de sessie nog rare fouten heeft. Herstarten lost het dan op.

Dat gebeurt bij OSX gewoon niet, omdat programma's in een ander deel van het geheugen draaien dan het systeem (sandboxing principe) - dat is één van de verdiensten van BSD, waar OSX op gebaseerd is (net als een aantal Linux-derivaten).

Overigens: mijn dame heeft een Asus-notebook die nog geen jaar oud is, daar staat Win7 op en daarnaast Office 2007, Firefox en een programma om haar e-reader te beheren. Verder geen bijzondere software. Zij typt zo nu en dan eens een briefje, doet wat in Excel, mailt en internet zich suf, speelt soms wat online-spelletjes op een betrouwbare website maar installeert nooit software. Zelfs dat ding is in een jaar tijd aanmerkelijk trager geworden. Toch gek....

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel ik defrag om de zoveel tijd eens|

en ik schoon me koekies en dergelijke in explorer van tijd tot tijd eens op

Ook zoiets leuks wij hebben op werk webmail

Maar wordt ook op pc's gebruikt door de stropdassen daar

en dat mail programma dat doet er op bepaald moment wel zooooo lang over om op te starten

Is collega eens gaan zoeken in dat programma en blijkt hij telkens een file in te lezen maar die wordt bij elke mail steeds groter

Deze heeft hij toen maar eens verwijderd en plop daar stond het programma al opgestart

en met behoud van alle mails met bestanden verder.

En nu wordt die file wekelijks door een boel mensen dus gedeleted

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstartsnelheid is wel een probleem, maar dan niet van de computer.

Als ik koffie heb gezet en naar de wc ben geweest is mn computer altijd klaar met opstarten. Mooiste zou zijn als je hem aanzet direct nadat je de wekker uit hebt geslagen. Dan issie helemaal snel genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Skoody: verklaar eens hoe het komt dat een Win7 laptop, waar sinds de eerste installatie geen nieuwe software meer is bijgekomen, afgezien van updates van oorspronkelijk geïnstalleerde programma's, na een jaar een stuk trager is geworden met opstarten? Eenmaal opgestart is het tempo dan weer wel OK. Geen hardware-issue dus, maar echt iets dat door het OS wordt veroorzaakt.

aangepast door Cyrus
Link naar reactie
Delen op andere sites

MacBook zit op zo'n 30 seconden, de MacMini rond de 20 seconden. Dat is dan totaan het verschijnen van de desktop, inclusief onderweg intypen van het wachtwoord. Totaan het inlogscherm hebben ze minder dan 15 seconden nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe