Ga naar inhoud

Petitie vuurwerkverbod


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Bwa, ik ben er meer voor dat vuurwerk alleen wordt verkocht aan mensen die een forse toeslag op hun zorgpremie betalen. Als je het een beetje uitkient voorkom je daarmee wellicht zelfs een stijging van de zorgpremie voor de rest van de Nederlanders.

Verder moet niet alles verboden worden wat een beroep doet op verantwoordelijkheid. Dan kan er niks slechts, maar ook niks goeds. Zelf afsteken is nou eenmaal heel leuk, en nog leuker is het dat je mooi gratis kan genieten van wat al die anderen zelf afsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net zo'n petitie als die voor witte pieten !

heren we zijn allemaal jong geweest en hebben er allemaal plezier aan gehad

En we praten maar over enkele dagen per jaar !

dus laat ze lekker gaan !!

en als je er dan echt last van hebt, vlucht dan naar zo'n vuurwerk vrij bungalowpark hier in nederland !

hebben we het de gehele tijd over verdraagzaamheid , wees dan ook deze dagen wat toleranter tegenover de medemens die vuurwerk leuk en mooi vind !

het is een eeuwenoude traditie, en laten we die lekker in ere houden !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Traditie? Prima!

Maar het feit dat het tegenwoordig verworden is tot het zoveel mogelijk ergeren en vernielen van andermans spullen, dat was nooit de oorspronkelijke traditie!

En ruim dan ook ff die bende op die je achterlaat...danku.

En het feit dat brievenbussen en containers beschermd moeten worden tegen al dat vandalisme, da's zeker ook traditie?

Daarom is het zo jammer dat een aantal verdorven en zieke geesten het voor velen moeten verzieken. :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we niet moeten vergeten: we kijken de jeugd aan op het (verkeerd) afsteken van vuurwerk. Maar het begint natuurlijk bij de ouders, die het goede voorbeeld dienen te geven.

En idd mooi dat de jeugd vuurwerkbrillen gebruikt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach deze straat word altijd colectief schoongemaakt door degenen die het hebben afgestoken

één jaar is dat door nieuwe bewoners niet gedaan en heeft een buurman alles netjes opgeveegd en in hun tuin gedeponeerd

Boodschap kwam goed over, jaar erop werd na het afsteken meteen de bezem ter hand genomen door hen !

tsja soms moet je mensen even ergens op attenderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wapenverbod dan ook maar meteen afschaffen?

Nee, juist niet. Het huidige systeem moet wel nodig op de schop, want er worden nog steeds wapenverloven afgegeven aan lieden waarbij dat niet verantwoord is (zie Tristan uit Alphen), simpelweg omdat de betreffende instanties niet met elkaar communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, juist niet. Het huidige systeem moet wel nodig op de schop, want er worden nog steeds wapenverloven afgegeven aan lieden waarbij dat niet verantwoord is (zie Tristan uit Alphen), simpelweg omdat de betreffende instanties niet met elkaar communiceren.

Maar waar ligt de fout dan ?

bij die enkele gek offf bij die overheidsinstantie's ?

die personeel hebben die nog typex gebruiken bij hun pc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft ligt de fout bij de diverse instanties die over een wapenverlof dienen te beslissen, maar niet met elkaar praten. Want sommige mensen moet je nu eenmaal tegen zichzelf beschermen. Dat is nu eenmaal zo en geldt natuurlijk voor veel meer zaken dan een wapenverlof. Zo ben ik ook voorstander van een puntenrijbewijs, om zo de echte verkeersaso's (kleven, snijden, vluchtstrookrijden, veel te hard rijden waar dat niet kan etc) makkelijker van de weg te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

No way dat ik die petitie teken... ik vind vuurwerk veel te leuk!

Helemaal mee eens. Rare lui die dat verzonnen hebben.

Had liever deze getekend. http://petities.nl/petitie/vuurwerk-moet-blijven 8-)

Traditie? Prima!

Maar het feit dat het tegenwoordig verworden is tot het zoveel mogelijk ergeren en vernielen van andermans spullen, dat was nooit de oorspronkelijke traditie!

En ruim dan ook ff die bende op die je achterlaat...danku.

En het feit dat brievenbussen en containers beschermd moeten worden tegen al dat vandalisme, da's zeker ook traditie?

Daarom is het zo jammer dat een aantal verdorven en zieke geesten het voor velen moeten verzieken. :doh2:

Dat is helaas een slechte bijkans bij Oud en Nieuw, tegenwoordig lijkt het erbij te horen. (zelf vroeger genoeg geklooid met vuurwerk, maar nooit moedwillig wat gesloopt)

Als het gewoon bij vuurwerk afsteken blijft en daarna iedereen ook z'n rotzooi weer opruimt (zoals mijn maatje en ik doen) is er toch niets mis met het afsteken van wat vuurwerk?

:biggrinthumb:

Ach deze straat word altijd colectief schoongemaakt door degenen die het hebben afgestoken

één jaar is dat door nieuwe bewoners niet gedaan en heeft een buurman alles netjes opgeveegd en in hun tuin gedeponeerd

Boodschap kwam goed over, jaar erop werd na het afsteken meteen de bezem ter hand genomen door hen !

tsja soms moet je mensen even ergens op attenderen

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die 2 dagen per jaar, lekker laten gaan.

Ik wil een petitie tegen dergelijke petities! (LOL) Zonder gekheid, ik ben van mening dat het juist door het opleggen van regels alleen maar erger wordt. Kijk maar naar een land als de VS. Daar is werkelijk alles aan regels verbonden en verboden, is het er daar beter op geworden? Gewoon gezond verstand gebruiken. En argumenten over zorgpremies e.d. lijken me een beetje overdreven. Dan moet je ook de aanschaf van allerlei audio apparatuur bijvoorbeeld aan banden leggen. M'n pa heeft voor een metaalbewerkingsbedrijf gewerkt. Die werkgever doet er alles aan om volgens allerlei arbo regels de werkplek zo veilig mogelijk te maken waarna de medewerkers vervolgens in hun auto stappen en de radio volgas zetten. Als ze later last krijgen van hun oren ligt het aan het werk. Of ze gaan in het weekend bij beunen op een onveilige manier. Ik denk dat daar jaarlijks veel meer ziektekosten in gaan zitten dan in de gevolgen van die 2 dagen vuurwerk per jaar. (om maar eens een voorbeeld te noemen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het goed gemaakt.

Vuurwerk moet helemaal niet veiliger (ook zo'n contradictie, net als veilige vuurwapens), vuurwerk moet juist destructiever!

Als het iemand het in z'n hoofd haalt om er mee te knoeien, klooien of wat dan ook, dan moeten de gevolgen zo fataal zijn, dat de dader direct naar de eeuwige buskruitvelden verhuist.

Geen oplapperij in dure klinieken, geen maandenlange nabehandelingen van brandwonden, geen geestesbijstand omdat je zo zielig bent. Gewoon, als een stoere jongen/meisje de gevolgen dragen en anderen daar niet mee opzadelen.

Lekker laten gaan, zou ik zo zeggen... :doh2:

En al die mensen die daar last van hebben? Ach, die moeten niet zeuren. Alle COPD patienten die ademhalingsproblemen krijgen? Ach, die moeten niet zeuren. Al die schade en troep die blijft liggen, ach niet zeuren.

Lijkt me trouwens wel een dilemma voor artsen (ondanks dat het volgens de eed van hippocrates niets uit zou mogen maken). Help je, keer op keer, mensen die zichzelf moedwillig schade berokkenen? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt nu wel bagatelliserend over gedaan, maar ik denk toch dat een kijkje op een EHBO afdeling of een avondje meedraaien met de dieren ambulance tijdens O&N, waarschijnlijk wel tot andere inzichten zou leiden.

Het gaat natuurlijk ook niet om regels op zich, maar om het bijbrengen van het besef dat bij overtreding er van forse sancties volgen. Om bij het voorbeeld van Amerika te blijven, er zijn daar delen waar je echt geen snipper afval op straat aantreft. Wanneer je daarvoor een boete van $1000 riskeert laat je het wel uit je hoofd om fastfood rotzooi uit je autoraampje te kieperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe