Ga naar inhoud

Speedy (banden)garage in Lelystad


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch een pluspunt voor zo'n lokale garage!

Op zowel prijs/prestatieverhouding alsmede op klantvriendelijkheid scoren ze gewoon uitstekend. :thumbup:

Eigenlijk perfecte service, nog net geen tien. Had na veel uitzoekerij bij deze lokale garage een set nieuwe lichtmetalen velgen met Vredenstein Quatrac 3 4-seizoenenbanden besteld.

Kwam 5 minuten voor het afgesproken tijdstip binnen. De beste man waarmee ik de banden/velgen had uitgezocht kwam zelf aanlopen. En hij ging zelf de klus doen. De banden/velgen lagen al klaar bij een specifieke brug. Afgelopen week hadden ze de Vredenstein Quatrac 3's al rond de velgen gelegd. Doos met bouten en pasringen (voor de naaf) lag ook al klaar. Kreeg keurig het obligate kopje zwart vocht aangeboden. Niks geen hoogpolig tapijt (want dat slaat nergens op in een garage), gewoon alles netjes, schoon en simpel. Zo kan het dus ook.

Sleutel overhandigd. De Skoda werd rustig naar binnen gereden, op de vier brugsteunen en omhoog.

Rustig en beheerst (dus niet dat grove ramwerk van de grote fastfitters) werden de bestaande velgen eraf gehaald en voorzichtig naast de auto gelegd. Kwamen nog wat mensen kijken "Goh, de kleur is precies passend bij de bumpers van uw auto! Goed uitgezocht!"

De afdekdopjes voor de naven werden uit de verpakking gehaald en het beschermfolie verwijderd. Fatsoenlijk met de hand in het naafgat gedrukt (dus niet een klap met een schroevendraaier o.i.d.) Velgen op de auto gezet. Doosje met slotbouten werd gepakt, bleken niet de juiste lengte te hebben. Maar in het magazijn werd de juiste lengte binnen een minuutje tevoorschijn gehaald. Keurig met een doek in de handen (om beschadigingen van velg te voorkomen), rond de wielbouten, de bouten handvast aangedraaid. Vervolgens de auto weer op z'n voetjes laten zakken. De momentsleutel werd op 120Nm gezet en de bouten werden één voor één nagedraaid. Vervolgens een kort proefritje, express heen en weer over wat scherpe hobbels, maximale stuuruitslag links en rechts om te kijken of er niks aanliep. Alles zag er goed uit. Doosje met slotstuk voor de slotbouten werd overhandigd. Ze boden nog aan om de oude velgen/banden op te slaan, maar dat hoeft niet. Die neem ik mee en maak ze thuis weer spic & span.

BTW: Het zijn Vredensteins 'Made in Nederland' m.a.w. ik ondersteun onze lokale economie maar weer eens!

Rijgedrag tot nu toe:

-Geluidsproductie is niet meer of minder, maar eerder een iets andersoortig geluid. Alhoewel nauwelijks te merken. Je moet echt het raam opendoen wil je het horen.

-Zoals ik al verwachtte, dit rijdt wat comfortabeler! Eerder zaten er 205/45/16 banden omheen, nu 205/50/15. M.a.w. de hoeveelheid rubber/lucht tussen velg en wegdek is wat meer geworden, ergo meer demping. Wel zo prettig.

-Sturen; merk eigenlijk geen verschil. Ik heb enigszins het idee dat het wat lichter stuurt, maar dat heb ik al eerder meegemaakt met spiksplinternieuwe banden.

-Bandenspanning hebben ze niet naar gevraagd, dus die heb ik na afloop zelf nog maar ff op de waardes voor de Roomster gezet.

-Meer of minderverbruik; zal nog moeten blijken bij de volgende tankbeurt. Nu nog niks over te zeggen.

Enige dissonantje wat ik nog kan bedenken is dat ik een klein stukje op de snelweg heb gereden en volgens mij wat trillingen (in het stuur) bespeur, maar daar kan ik volgende week nog wel ff voor langs gaan. Ben inmiddels teruggeweest en binnen vijf minuten werd ik weer geholpen. Er zat idd nog wat onbalans in de voorwielen en dat is meteen gecorrigeerd.

Moraal:

-Het loont zeer zeker om goed rond te speuren naar de juiste combinatie en prijsopgaves te vragen!

-Een glimmende showroom of een kinderspeelhoek met hoogpolig tapijt zeggen niets over prijs/kwaliteits verhouding van de betreffende toko!

-Ga niet zomaar accoord met het eerste de beste prijsvoorstel.

-Zoek zelf goed uit wat wel en niet kan en wat zinnig is. Van de importeur en grote bandenketens hoef je geen enkel zinnig antwoord te verwachten (ik heb het tenminste niet gekregen).

-De Skoda garage wilde (of kon) niet voor dezelfde (of enigszins in de buurt) prijs als deze lokale bandengarage de velg/band combinatie leveren.

-Bij zowel Skoda, als Profile en Euromaster werd ik 'bang' gemaakt dat de lokale garage nooit die Vredensteins binnen 10 dagen zou kunnen leveren. Welnu, ze hebben gewoon woord gehouden en keurig binnen de afgesproken 5 a 10 werkdagen alles geleverd. Ik moest alleen nog drie dagen langer wachten op de montage omdat ze het zo druk hadden ivm de winterbandengekte.

"Steunt elkaar, koopt lokale waar!" :D

RoomsterVelg2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Captain Hook tevreden is zullen ze wel snel failliet gaan. Dat vraagt om zoveel service en vakkennis voor zo'n lage prijs, houdt natuurlijk geen enkel bedrijf lang vol, ook al bespaar je nog zoveel op hoogpolig tapijt. :)

Eigenlijk zou jij een baan als inspecteur moeten hebben. Je hebt vast een prachtige baan hoor, maar in termen van "roeping" zou het bij je passen volgens mij. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede service en kwaliteit, m.a.w. alles in één keer goed doen, is goedkoper dan hele horrordesk afdelingen optuigen om te proberen achteraf de schade nog erger te maken. :P

Jaren geleden zouden wij bij het bedrijf waar ik werkte een keuze maken tussen twee software pakketten. Op zich waren de producten aardig gelijkwaardig, ook qua prijsstelling. Toen kwam de ene verkoper vertellen dat ze heel trots waren op tig man/vrouw helpdeskpersoneel. Terwijl de andere leverancier niet zo ruim bedeeld was met hulp-chagarijnen.

Toen zei ik: "slechte zaak dat een leverancier zoveel mensen nodig heeft op de horrordesk, blijkbaar is het product zo gammel en zo foutgevoelig dat dat nodig is..." Denk daar nog maar eens over na... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, maar dat is maar één kant van de zaak. Om géén horrordesk nodig te hebben, is alleen het aanbieden van een goed product niet genoeg. Je hebt immers ook altijd te maken met de onkunde en desinteresse van de gebruiker, die niet nadenkt, niet kijkt hoe iets moet, maar gewoon gaat bellen/ mailen... van die gevalletjes RTFM, weet je wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt uitzonderlijk goed!!!

Bij mijn garage (de auto was weg voor grote beurt, distributieriem+waterpomp en preventieve vervanging van de d-valve) contateerde ze afgelopen week vlak voor het omleggen naar de winterbanden dat er 2 nagenoeg versleten waren. kreeg dus een telefoontje of het goed was 2 nieuwe winterbanden te leggen. Uiteraard geen probleem was mijn reactie. Kom ik de auto halen.......liggen er in plaats van de aanwezige Michelin Pilot Alpins ineens 2 Nokians op de voorbanden. In principe prima banden, maar enig overleg had wat mij betreft wel gemogen. De reden dat de michelins niet meer voorradig zijn en ik de Nokians indien ze niet bevallen binnen de eerste week terug kan brengen snap ik. Ben ik nou een zeur of vinden jullie enig overleg ook wel op zijn plaats?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moest het eindelijk kosten (als ik vragen mag)?

En als het even kan gespecificeerd natuurlijk :P

- Velgen

- Banden

- Naafringen

- Monteren/balanceren/plaatsen

Ben zoals je weet zelf ook op zoek, en ben wel benieuwd hoe prijs is t.o.v. andere partijen (waar je misschien die service niet krijgt).

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had om een totaal prijs gevraagd bij de diverse aanbieders.

-Allereerst kreeg ik een prijs van 835 euro bij autobandenmarkt.nl (zonder montage, zonder slotbouten, inclusief transportkosten) Levertijd binnen 14 dagen.

-Bij de Skoda garage kwam men uit op een prijs van net onder de 1000 euro. (zonder slotbouten) (all in) Levertijd vaag/moeilijk.

-Bij Profile noemde men een prijs van 1200 a 1300 euro. (zonder slotbouten) (all in) Levertijd vaag/moeilijk.

-Bij Euromaster geen antwoord.

-Bij Kwikfit; zouden ze uitzoeken. En daar zijn ze nog steeds mee bezig...

-Speedy in Lelystad: 875 euro (all in) + 25 euro voor de slotboutenset. Levertijd 4 a 8 werkdagen (en dat was ook correct)

En toen heb ik voor de laatste gekozen. Tot nu toe hebben die hun verwachtingen waar gemaakt. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe