Ga naar inhoud

nieuwe Michelin banden


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

De nieuwste MICHELIN AUTOBANDEN

Nieuwe Michelin autobanden....... in augustus verkrijgbaar in de V.S.

Deze banden worden in South Carolina , V.S. gefabriceerd.

"Kijkdoor" banden

Radicaal nieuw banden ontwerp van Michelin. De volgende generatie autobanden voor het eerst gezien op de Philadelphia car show.

Inderdaad dit zijn spaken binnen in de band karkas.

De volgende foto laat zien hoe vreemd dat eruit ziet onder het rijden....

Deze banden hebben geen lucht nodig.

Geen ventiel.

Geen reserve wiel meer nodig.

Nooit meer een lekke band.

De politie kan de spijkermatten weg doen.

Deze foto's zijn genomen bij de Michelin fabriek in South Carolina.

post-564-0-79147500-1320267106_thumb.jpg

post-564-0-70124900-1320267121_thumb.jpg

post-564-0-55827800-1320267133_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou er op de definitieve versie geen afdichting aan de zijkanten zitten? Zo niet, lijkt me dit behoorlijk kansloos om de hier al genoemde redenen.

Daarbij ziet er het ook nog eens spuuglelijk uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och, als je eenmaal het kunststofje in elkaar geprutst hebt waarmee van die gekke sprietjes zich gedragen als een autoband, dan is het toch ook te doen om zo'n wangetje er aan te knutselen. Ik denk dat het toch leuk is als het zou lukken, is al het gesleep met reservewielen niet meer nodig. Meer ruimte, lager gewicht = lager verbruik.

En zelfs met reservewiel zit je toch nooit op een lekke band te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog denk ik dat een band die een inwendige constructie heeft ter vervanging van de samengeperste lucht zwaarder is dan een luchtband.

Vroegah hadden voertuigen massieve banden, totdat ene meneer Dunlop de luchtband uitvond...

En op een voertuig wil je juist dat de onafgeveerde massa zo laag mogelijk is. Dat was ook de oorspronkelijke reden voor LICHTmetalenvelgen, die zouden lichter moeten zijn dan massieve stalen velgen. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb licht plastic kapjes op mijn donker metalen velgen.

Even voor mij: Wat zijn nou precies de nadelige gevolgen van een hogere onafgeveerd massa? Ik heb altijd het idee dat die nadelen niet zo heel groot zijn, maar weet er ook eigenlijk gewoon geen snars van af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met minder onafgeveerde massa worden de wielen door de demper en vering makkelijker op het wegdek gehouden. Dit betekent i.h.a. een betere balans, betere rijeigenschappen en meer grip.

Onder de gewone dagelijkse omstandigheden maakt het volgens mij niet zo veel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe