Ga naar inhoud

Er waren de afgelopen periode wat problemen met het posten van nieuwe berichten en het registreren van nieuwe accounts. Deze problemen zijn inmiddels verholpen! Excuus voor het ongemak.

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 09/19/21 in alle zones

  1. Het leuke is eigelijk juist dat je zo snel van die ik schat 70 naar 150 gaat. Zonder GTI en tuning zou ik ook inderdaad naar 135 gaan, maar het versnelt dan zo hard. En dat is het leuke natuurlijk. Al zal dat stel waarschijnlijk hoofdschuddend "wat een aso" zat te roepen
    2 punten
  2. Zonder GTI en tuning was je waarschijnlijk met 135 voorbijgegaan. 😁 Overigens hou ik daar ook wel van om bochten bij voorkeur zonder het gas los te laten met (bijna) dezelfde snelheid te nemen als het rechte stuk. Ook bij mijn eerste auto een Golfje D was dat leuk: was ik onderweg van Lelystad naar huis en rustig aan het cruisen met zo'n 100 km/u, kwamen er anderen voorbij met 120+ km/u, en dan op het volgende verkeersknooppunt sjeesde ik daar weer omheen. Regelmatig dat op een afstand van 40-50 km dezelfde auto mij 3 inhaalde, dus de uiteindelijke tijdwinst voor de hardrijder was minimaal als ie tenminste niet moest gaan tanken, want met mijn gemiddelde van meer dan 19 km op een litertje diesel was tanken een relatieve zeldzaamheid.
    2 punten
  3. Ik zou fysieke knoppen niet ouderwets, maar functioneel noemen. Menu-instellingen zijn geschikt voor zaken die je eigenlijk alleen instelt als je de eerste keer met een auto rijdt, alles wat je soms (tijdens een rit) wil veranderen hoort gewoon een fysieke bediening (knop of schuif) te hebben.
    2 punten
  4. Ik vind dit toch zo'n fantastisch youtube-kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCOuRn84b3iySMZlnrT3Dq6A/videos Even een voorbeeldje: En daar staat dat kanaal helemaal vol mee, oude schepen, oude motoren, maar de types die er mee varen zijn zeker ook prachtig 🙂 . Wat een enorm gedoe om zo'n motor te starten, en wat een maffe techniek met verbrandingsmotoren die twee kanten op kunnen draaien, waterinjectie, starten op perslucht, etc.
    1 punt
  5. Denk het niet..... Denk eerder dat die gezegd heeft " hoe ouder ze worden hoe gekker ze worden" .......😂
    1 punt
  6. Lekker genieten Menno! Voor je het weet kan het nergens meer!
    1 punt
  7. Ja, ik ben ook blij dat ik nog de nodige knoppen heb. Bij het gedeelte over invoegen en hard werken, moet ik denken aan gisteravond. Toen had ik een ervaring, waarbij ik dacht, toch wel leuk die GTI. Komend van de Afsluitdijk richting Heerenveen, ga je op een gegeven moment een afslag naar rechts op naar de A32. In die bocht een crossovertje voor me met met fietsen achterop. Uiterst langzaam door die bocht, af en toe zelfs remmen in de bocht. Op het moment dat ik er langs kon het gas vol ingetrapt en zat in no time op 150, dus gas weer los. Van zulke buitenkansjes moet je het dan hebben met je GTI 😂
    1 punt
  8. Volkswagen is op dit moment helemaal doorgeslagen met die touchscreens/menu’s. Dit kost nu al klanten voor de diverse modellen. Misschien moeten we wennen hoor dat het allemaal via touchscreens gaat maar zolang het niet hoeft draai ik nog wel een paar jaar aan de knoppen.
    1 punt
  9. 3-4 nu in het voordeel van de Yeti want de motor is aan alle kanten beter dan de 3-cilinder van de 2008. Is ook niet echt een eerlijk vergelijk maar het is wel een logisch feit dat de 1.8 veel sterker is PSA 1.2 3-cilinder. En dan van de 2008 gelijk het minpunt benoemen: het geluid als je gaat invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Het 1.2 blok moet keihard aan het werk en dat merk/hoor je. Alsof je strot wordt dichtgeknepen. De Yeti is dan in zijn element en laat een lekkere brom horen. Eindelijk aan het werk, zou je denken? 3-5 dus nu ook gelijk doorpakken, zegt mijn vrouw. Want de bediening is beter in de Yeti ook. Ouderwets mag je het ook noemen maar gewoon fijne draaiknoppen voor airco, radio etc. Hiervoor moet je in de 2008 in het menu gaan zitten zoeken terwijl je aan het rijden bent. Zoiets doen we nooit stilstaand natuurlijk, dat kost tijd dat stilstaan. Nu tijd voor een biertje en lekker ff in de zon zitten....kom maar met commentaar hoor. 😎
    1 punt
  10. Een Panda naast een Yeti? Ook leuk. Maar model baksteen heeft jou anders mooi een “paar” jaar vervoerd. En nu overgestapt al weer een paar jaar terug op een Faab. Erg leuk hoor die Faab maar toch ff anders dan een Yeti. Bijna iedereen wil hoog rijden maar jij draait het om en gaat laag rijden, Ed? Opvallend. Je hebt Yeti’s en Yeti’s blijkbaar. Die van jou verschrompelde dus maar die van ons is juist in topconditie.
    1 punt
  11. Ach die kleurt nog wel wat bij door het belgische wegenvuil en de zon..
    1 punt
  12. Zeker een raar vergelijk maar als je ff een uurtje niets te doen hebt is het wel leuk. En beide auto’s rijd ik dagelijks. Waaraan moet je denken dan als je 2008 ziet? Klopt, ik zeg het vaak tegen mijn vrouw. Ik rijd liever met de Yeti dan met de 2008. Onze vakantie in juli was dan ook mede dankzij die Yeti nog leuker dan anders.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe