Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 11/20/12 in alle zones

  1. eindelijk na 10 weken ongeduldig wachten was het dan afgelopen zaterdag zover pontificaal midden in de showroom onder een laken stond daar mijn nieuwe speeltje op me te wachten.... de adrenaline gierde door mijn lichaam toen het laken er vanaf ging..... volgens mijn vrouw liep ik te stralen als een klein kind (haha) het was extra spannend omdat ik nogal kiesk(l)eurig ben.... mijn vorige S2 was zwart metallic en dat vond ik een schitterende kleur, maar omdat er verder qua model nog geen echte veranderingen waren heb ik toch maar gegokt op een andere kleur, die mede bepaald werd door het L&K pakket, het dashboard, stuur, dsg, bekleding is daar bruin, dus heb ik voor Magnetic Brown Metallic gekozen.... er was dus een aardige stressfactor hoe dat er uit zou gaan zien.... nu is kleur natuurlijk heel persoonlijk, maar ik vind het zeer geslaagd! bij donker weer is het bijna zwart en gepoetst in het zonnetje chocolade bruin. na de nodige uitleg, foto's en andere plichtplegingen was het dan eindelijk zover dat al rochelend de V6 tot leven geroepen werd, wat een heerlijk geluid! kort voordat ik de auto ophaalde had ik nog met een nieuwe Audi A6 gereden ook met sportonderstel net als op de Superb, om wat vergelijkings materiaal te hebben.... ik kan jullie melden dat de Superb met deze motor niet meer op een Skoda lijkt maar op een topklasse auto en de Audi A6 qua comfort het nakijken geeft en ik voor mezelf ook heel blij dat ik de auto gekocht heb met m'n verstand en niet alleen m'n hart gevolgd heb! het rijden.... wat stuurt hij strak, was ik niet gewend met m'n vorige S2! en wat een soepele en krachtige machine en wat een geluid! ik heb het niet over dikke decibellen hoor maar over een schitterende brom of zoef wat ver uit het vooronder vandaan komt, of je nu super relax wegrijd of iets sportiever, dat geluid icm de snelheid van de verplaatsing is gewoon zwaar kicken. de wegligging is fenomenaal, wat mede te danken is aan de 4x4, wielspin is verleden tijd, overhellen in bochten is nagenoeg niet aanwezig, deinen op hogere snelheid is ook niet aan de orde en toch super( comfortabel!, watskebeurt? komt dat nu alleen door dat sportonderstel of zijn er in de afgelopen 4 jaar wijzigingen aan het onderstel uitgevoerd? want deze limo lijkt in de verste verte niet op mijn vorige S2. ik heb bijna 500 km mogen genieten afgelopen weekend daardoor staat de tankmeter nu diep in het rood, want hij lust best wel een slokje! maar dat weet je op voorhand als je zo'n aankoop doet, hij heeft nu eenmaal niet voor niets een G label..... dus je hoort mij hier niet klagen over het verbruik, want de funfactor maakt alles goed! heb voor de aankoop nog ff getwijfeld of ik toch niet voor de 2.0 TSI moest gaan nadat ik daar ook in proefgereden had, maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb, want wat een enorm verschil.... ben benieuwd of er ook nog negatieve kanten zijn.... 1 minpuntje maar misschien is dat wennen vind ik de navigatie maar ja TomTom is nu eenmaal de beste en dat wist ik dus niet mekkeren dan maar en de tv maakt dat weer goed, misschien niet veilig maar wel geinig ff het journaal kijken on the road, of zoals mijn vrouw gisteren boer zoekt vrouw..... haha dit was het eventjes voor nu, later volgt er vast nog meer!
    1 punt
  2. Zullen we die discussie maar gewoon voeren in de andere twee topics? Drie keer discussie over hetzelfde is een beetje overdreven.
    1 punt
  3. Dat persoonlijk aangevallen voelen komt louter door de wijze waarop je de zaken naar voren brengt, dat probeer ik nu al zo'n beetje de hele dag duidelijk te maken, maar ik geef de moed op.
    1 punt
  4. Ik vind het wel een goede vraag hoe nou dat individuele omslagpunt voortvloeiend uit een individuele vrijheid zich verhoudt tot een de individuele verantwoordelijkheid die bij die individuele vrijheid hoort.
    1 punt
  5. imho maar wat wel en niet genoeg plezier oplevert en wat daardoor besteding of verspilling moet heten kan je niet voor een ander persoon uitmaken Ieder redt z'n eigen stukje van de wereld. Dat goed gedrag pas zin zou hebben als je daar als inidividu de hele wereld mee zou redden vind ik echt zo'n onzin. En veel kleine stukjes fietsen i.p.v. met de auto scheelt echt behoorlijk. Dat is echt wel praktisch relevent, zeker als je het afmeet naar hoe groot jouw individuele verantwoordelijkheid is t.o.v. de totale verantwoordelijkheid voor alle mensen.
    1 punt
  6. Dit is efficiëntie, mijne heren: zelf oplossingen zoeken tegen het verbruiken van 'resources' die er ook echt toe doen. Een litertje meer of minder verbruiken gaat ons echt niet redden en doet er voor de wereld ook niet toe. Voor jezelf misschien wel maar daar stopt het. slechts een voorbeeldje: even naar het containerpark. 50 kg aan de haak. zoals al eerder aangegeven zijn er 15.000 km/jaar die louter uit mijn benen komen. Waarom heb ik dan een auto? Klopt, ik zou zonder kunnen. Maar ik gun mezelf ook wat comfort. Eigenlijk ook verkwisting aangezien ik het niet echt nodig heb.
    1 punt
  7. @ Kapitein Haak: Ik vind u een beetje doordraven aangaande het gebruik van het woord verspilling!!! betekenis: "het teloor laten gaan van iets waardevols door nalatigheid" Wat wilt u met deze discussie?? dat wij allen minder fossiele brandstoffen moeten gaan gebruiken?? CO2 footprint naar beneden?? iedereen 90 op de rechterbaan?? allemaal aan de huurauto?? belastingen naar beneden- of omhoog?? Rosinfield en Bone Collector hebben deze vragen al gesteld alleen in uw post hierna geeft u summier antwoord dat "we het gewoon niet proberen". Wat moeten we gaan proberen?? Ik ben dit topic gaan volgen om te zien wat anderen ge-/ verbruiken en in hoeverre ik daar boven uitsteek met mijn te grote, te zware, 4 wiel aangedreven met automaat uitgevoerd leasebak, met tankpas van de zaak en een iets te zware rechtervoet. Ik rij veel kilometers (10 augustus 2012 0 km, 10 november 2012 18.000 km) wil dat doen in comfort, rust en met de nodige toeters en bellen zodat ik indien nodig iets langer kan rijden dan gemiddeld (ritten van 12 uren zijn er bijna wekelijks). Ik kan me niet voorstellen dat een extra rondje om de kerk (A'dam-Friesland), ff lekker doorrijden, of blazen op de Duitse autobaan als je naar Polen moet, verspilling is. Je gebruikt namelijk de brandstof daar waar het voor bedoelt is. En generaliseren en roepen dat iedereen altijd te hard en te lomp rijd is ge*** in de ruimte. (excuse my language) Bij de pomp de kraan open zetten en het direct in de goot laten lopen... da's verspilling. Ik heb op dit forum het idee gekregen dat er, door de meesten, juist zeer bewust met verbruik wordt omgegaan (gebruik van de SM). Wat me stoort aan uw posts is een ondertoon dat iedereen die niet constant bezig is met zijn/ haar verbruik en rijgedrag niet juist bezig zijn.. Sorry maar ik heb wel wat beters te doen en dat ik elke week 2 x mijn Superb 4X4 sta vol te gieten kan me niet zo veel interesseren. Mijn vrachtwagens die een tiende liter op de 100 minder verbruiken. Da's pas intersessant Nu stop ik want ik merk dat ik pissig begin te worden Ik dank U
    1 punt
  8. Bestandsnaam : Handleiding: Move & Fun opstartafbeelding aanpassen. Bestand Ingestuurd door : MichelSchreurs Bestand ingestuurd : 20 nov 2012 Bestands Categorie : Skoda Citigo Ik heb een handleiding geschreven om de opstartafbeelding van de Move & Fun aan te passen. Ik hoop dat ik compleet en begrijpelijk ben geweest. Als je zelf je afbeelding wilt wijzigen: neem de tijd. In het zip-bestand vind je het volgende: De handleiding in .pdf-formaat PNX-convert Resource extractor Een lege navigone-afbeelding De lege navigone-afbeelding kun je gebruiken, denk eraan dat je 'm wel even hernoemt. Wat het precies is en waarvoor het dient wordt je duidelijk als je de handleiding gaat volgen. Zelf moet je voor de volgende dingen zorgen: Fotobewerkingssoftware .net 3.5 Voor de software heb je Windows nodig, het werkt niet met een Mac. Op een Mac kun je Windows in Parallels installeren, daarmee kun je alle stappen volgen. Voor suggesties op mijn handleiding sta ik open! Klik hier om dit bestand te downloaden
    1 punt
  9. In de vorige post (616) heb ik aangegeven wat mijn punt is. En eigenlijk is dat iets wat in meer algemene zin geldt. Doordat jij je nogal extreem stellig en in zwart-wit termen pleegt uit te drukken, kunnen mensen zich ten onrechte aangesproken voelen. Tussen zwart en wit bevinden zich de nodige grijstinten en als je daartoe behoort, heb je bij jou dus pech gehad. In dit concrete geval en voor de duidelijkheid misschien enigszins gechargeerd, de wereld is verdeeld in verbruiksbewusten en gassers. Zit je daar ergens tussen in, zoals degenen die zoals ik het niet zinvol meer vinden om met het verbruik bezig te zijn, dan heb je dus pech en word je tot de gassers gerekend. Het lijkt zo langzamerhand misschien wat muggenzifterig, maar ik probeer je hier alleen maar op te wijzen met de beste bedoelingen. Op deze manier jaag je mensen volkomen onnodig tegen je in het harnas.
    1 punt
  10. Hallo forumleden, Het is hier (gelukkig) goed gebruik om jezelf even voor te stellen, dus bij deze. Ik heb me aangemeld omdat ik een meeting voor Citigo-eigenaren aan het organiseren ben, en zag dat een van de forumleden hier 'm al genoemd had. Daar wou ik me snel mee bemoeien Ik ben Michel, 20 jaar en ik woon in Wijchen. Mijn Citigo is mijn eerste auto en ik heb 'm besteld voor ik mijn rijbewijs überhaupt had, daar keek de dealer toch wel even vreemd van op! Mijn auto is een Skoda Citigo Tour, 3 deurs in het candywhite. Hij staat op zwarte 14" Apus-velgen in de zomer en op 14" wielen met Aries-wiepdoppen in de winter. Verder heb ik een mediapakket genomen, wat bij mij geresulteerd heeft in 6 speakers in mijn auto. Voor wat beter licht heb ik Bosch Plus 90 dimlicht en PIAA H-724 dagrijverlichting. Ondertussen zijn de letters er ook achteraf. Als het weer wat beter wordt ga ik verder, ik heb nog wel wat wensen voor de auto.. Nog het een en ander over mijzelf: ik ben student marketing, gek op wintersport en watersport. Ik heb een boot (dat is mijn andere grote trots) waarop ik in de zomer elk weekend te vinden ben. Lid van een watersportvereniging en onderdeel van het bestuur. Vanaf januari ga ik voor mijn opleiding stagelopen bij Opel op afdeling communicatie, daar blijf ik dan iets meer dan een halfjaar. Genoeg geluld, tijd voor foto's!
    1 punt
  11. Je vraagt er zelf om . Het verhaal is uiteindelijk nog complexer dan ik hier opschrijf, dus... Omdat het dossier huizenmarkt (inclusief zakelijk onroerend goed) een van de belangrijkste oorzaken van de huidige Nederlandse problemen is. De banken komen niet meer van hun plaats omdat hun eigen vermogenspositie zwaar onder druk staat door de speculatieve handel in de onroerend goed sector in het verleden. Zolang de werkelijke waarde van het onroerende goed immers lager is dan de lening is het geen asset maar een liability. Zolang die status blijft gehandhaafd en men geen duidelijke maatregelen neemt blijft die onzekerheid boven de markt en de samenleving hangen. De banken weten dat en de overheid ook (die daar weer achter hangt). Het opschonen van de balans (schoon schip maken) kan dan verhelderend werken. De Rabobank heeft dat bijvoorbeeld als grootste hypotheekverstrekker nog niet gedaan en is dan ook daarom prompt afgewaardeerd (=weg triple A). SNS hetzelfde verhaal en de andere banken hebben hetzelfde probleem. Maar daar geldt, wie het eerst beweegt is af. Een heldere sanering is op korte termijn zeer pijnlijk maar schept wel de nodige helderheid. Volgens het motto: als de bodem bereikt is weet iedereen waar die aan toe is en kan het alleen maar bergopwaarts gaan. Zolang die onzekerheid bestaat zal de bouw niet uit de problemen komen omdat iedereen te bang is te investeren. De hypotheekrenteaftrek lijkt (!) mooi voor de eigenaren en is er de reden voor dat er op de onroerend goed markt geen reële prijsvorming plaatsvindt / heeft gevonden. De prijzen zijn nog steeds te hoog (OESO schatting ruim 20%) en afgeleid daarvan zijn gemeentes in grote problemen gekomen doordat zij speculatief op die ongeremde groei gegokt hebben vanwege het "goedkope" geld en de "groei". Hierbij overigens de kanttekening dat de rente in Nederland wel erg hoog is vergeleken bij de omringende landen. Daar krijg je namelijk voor 2-3% een hypotheek. Grap daarbij: effectief betaal je net zoveel met renteatrek in Nederland als zonder in het buitenland. Zolang de markt echter als speculatief wordt ingeschat in Nederland komen buitenlandse banken hier niet naartoe. Daarmee blijven vooral Nederlandse banken met een onzeker element op de balans zitten en moeten ze vrezen voor hun ratings. Zolang moet de staat Nederland daar ook voor vrezen, wij zijn dan namelijk eenzelfde soort geval als Spanje. Bij volledige afschaffing zal er weer "marktwerking" kunnen optreden en zal het effect niet zo negatief zijn als nu vaak geschetst, maar dan moet er wel wat worden gedaan aan de hypotheekvormen. Als je op het lagere percentage uitkomt van de buurlanden zal het voor woningeigenaren weinig effect hebben. Hypotheekrenteaftrek kost de belastingbetaler minimaal 15 mld, daar heeft iedereen last van terwijl maximaal 50% daar profijt van heeft (let op: niet alle huizenbezitters hebben een hypotheek!), dit druist in tegen het gelijkheidsbeginsel en daarmee het "feestje" van 1 van de coalitiegenoten. Daarnaast is het misschien een subsidie van de bankensector (zie voorgaande punt). Het niet steviger aanpakken vanwege de vermeende "impact" is in principe een beloning voor "speculatief" gedrag van zowel veel banken alsook veel kopers. Je ziet het ook aan een van de doelen dan de nieuwe maatregelen: men wil dat men leningen aflost omdat die altijd een risico zijn, op dit moment zijn ze vooral een doel (maximering aftrek). Het nemen van het verlies nu (onder water staan) is in feite het naar voren halen van een probleem dat voor veel eigenaren nog onder water ligt. Over pak hem beet 20 jaar zal voor veel eigenaren de aftrek sowieso afgelopen zijn. Herfinanciering van je aflossingsvrije hypotheek zal dan voor velen wel een probleem worden. Waarom uitstellen als het nu al voor een verstoring van de financiële markten zorgt? Het betreft ook maar een "beperkt" gedeelte van de bevolking (30% van de huizenbezitters met een hypotheek die weer "maar" 50% van de bevolking uitmaken). Alle eigenaren hypotheeknemers zitten toch al "vast", oversluiten is namelijk een nieuwe contract en valt onder de nieuwe regels. Wat gaan banken doen nu ze hun bestaande klanten in de houtgreep hebben? Ja, afknijpen wegens de gedwongen winkelnering! De geplande belastingverlaging voor de gehele bevolking was een versterkend effect voor het onaantrekkelijker maken van de de hypotheekrenteaftrek, minder aftrek met een lager percentage "terugkrijgen". Een gedeelte van de effecten wordt nu ongedaan gemaakt door het handhaven van het hogere tarief. Daarmee blijft deze post dus nog steeds een aantrekkelijk aftrekpost en stimuleert niet tot eerder/ sneller aflossen. Het aftoppen van het aftrekpercentage is natuurlijk ook weer handjeklap. Op zich een goede maatregel maar eens kijken wanneer dat weer ter tafel komt. Over het domino-effect zullen we het even niet hebben, evenmin over de effecten op de huurmarkt en de schulden/ problemen bij de woningbouw-coops.
    1 punt
  12. Vind ik ook, mooie vormgeving, sportief en tegelijk stijlvol. Wasmachineman, ik zou er nog eens over slapen hoor als je de vrije keuze hebt...
    1 punt
  13. van mij mag het ook hoor. Alfa heeft wel als een van de weinige merken prachtige modellen die in positieve zin afwijken van de eenheidsworst-modelletjes van tegenwoordig, vind ik.
    1 punt
  14. Van mij mogen ze Seat dumpen en Alfa in de plaats nemen hoor.
    1 punt
  15. Nivelleren hoeft niet slecht te zijn, maar vreemd genoeg blijven de extremen redelijk buiten schot. Het zou wat eerlijker zijn als ze het doel zouden loslaten de minderbedeelden er op vooruit te laten gaan ten laste van de wat meer verdienenden. Als die nu gelijk bleven en de anderen krijgen een beetje minder worden de verschillen wat kleiner terwijl niemand zich genaaid voelt. Als echter mensen er wel op vooruit gaan en anderen achteruit klopt het gevoelsmatig niet meer en is de eventuele solidariteit in een keer helemaal weg (zie het dossier ziektekosten). In de praktijk zullen de rijkere, creatieve boekhouders zich uitgedaagd voelen weer eens belasting te ontduiken. Het VVD vlootdeel zal dat in geen geval tegenwerken (eerder het tegenovergestelde) en blijft modaal tot 2 maal modaal over die de rekening mag betalen voor de beide extremen. Daarbij worden nogal eens verschillende varianten van modaal gebruikt. Natuurlijk is de situatie complex, maar de afhankelijkheden van de verschillende ideeën zijn te groot om ze per dossier op de goktafel van de coalitie te leggen. Als er een maatregel namelijk niet doorgaat kloppen eigenlijk alle andere berekeningen niet meer en wordt de pijnhoop alleen maar groter en moet je bestaande afspraken open breken. Zo kun je voorspellen dat het dossier woningmarkt en hypotheekrente aftrek gewoon nog eens over de kop moet. Ook de gezondheidszorg zal ook nog eens een paar keer aan de orde komen omdat besparingen elders succesvol worden tegengewerkt. Daarnaast heeft Keynes natuurlijk wel gedeeltelijk gelijk als je je kapot bezuinigt als overheid. Een groot gedeelte van je inkomsten vallen namelijk zonder compensatie weg of verdwijnen in de neerwaartse spiraal. Op dit moment zijn ze immers met een omgekeerde Keynes bezig, geen groei creëren maar op de korte termijn afbreken. Het "mooie" is ook nog eens, dat door de negatieve groei het BNP daalt en daarmee die 3% norm steeds moeilijker wordt om te halen zolang je nog geen groot overschot op je begroting hebt. De ratio wordt alleen maar slechter. Hoe harder je gaat lopen (met vertraging bezuinigen) hoe verder weg je doel komt te liggen doordat je economie sneller afkoelt dan je je bezuinigingen realiseert. Net als in Zuid Europa, daar zie je ook dat het BNP sterk afhankelijk is van je staatsuitgaven, hoe meer je bespaart.... Normaliter ben ik geen droeftoeter, maar met de plannen die tot nu toe bekend zijn ziet het er niet consistent genoeg uit...
    1 punt
  16. Rosingdinges telt dubbel
    1 punt
  17. Dat ik dit nog mag mee maken op een forum dat bij oprichting werd overheerst door een harde kern van winterbandsceptici
    1 punt
  18. Het is wat mij betreft niet de bedoeling in een polemiek te verzeilen.....we hebben besloten de egr te laten vervangen! Zal dit onder werp zeker verder volgen en mijn bevindingen hier verder weergeven als daar reden toe is. Aan een ieder bedankt voor de input tot dusverre! met vriendelijke groet, Jan
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe