Mooi Menno! Zeker met die herfstkleuren. Ja, dat is het viaduct van Moresnet. Gebouwd in de eerste WO door "de Duitsers". Ik heb daar in 2007 in de buurt gekampeerd, en zodoende een paar middagen op een viaductje vertoeft op een klapstoel met een boek en een camera. Toen had je nog zwaar brommende diesels in dubbeltractie tegen de helling op . 2 treinen per uur per richting is reëel. Elektrificatie was een drama voor veel spoorliefhebbers. Het is een beetje de "Belgische Betuwelijn", daar rijdt alle goederen van Antwerpen naar het Ruhrgebied. De Belgen proberen hiermee onafhankelijk van NL te zijn voor deze vervoersstroom. Sec genomen rijdt de spoorlijn "onder" Nederlands grondgebied door bij het drielandenpunt. Een kortere en betere route is via Weert en Roermond, maar de Belgen hebben zo lang geprefereerd om om te rijden via Moresnet, dat de verbinding Roermond Dalheim buiten gebruik is geraakt. Voor het kunnen omrijden met hogere treinen hebben ze zelfs een middenspoor (strengelspoor) in de tunnel aangelegd, omdat het midden van de tunnel hoger is (als de trein daarop rijdt is de spoorlijn beveiligingstechnisch uiteraard in enkelspoormodus). Nu wil België graag die verbinding over Roermond - Dalheim weer gereactiveerd hebben (zich beroepend op het scheidingsverdag uit 1839), maar volgens NL gaat dat niet zo gemakkelijk omdat het in een natuurgebied ligt (als een soort Russisch argument tegen Shell zeg maar) en er dus een tunnel nodig is. Uiteindelijk schijnt die tunnel er dan wel te gaan komen, maar dat is door NL netjes uitgeruild in een dealtje over de HSL verlenging vanaf Antwerpen naar Amsterdam en iets met uitdieping van de Westerschelde. Overigens heeft in NL OOK een flink viaduct over het Geuldal gelegen, maar dan voor een normaalsporige tramlijn.