Ga naar inhoud

Skodaforum.nl tijdelijk niet bereikbaar?


PC-fre@k
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kom er net, mede dankzij Captain Hook achter dat het forum van onze buren plat ligt. In die zin dat het op de blacklist van o.a. Firefox en ESET (NOD32/Smart Security) staat.

Meldingen als deze komen voor:

post-2-0-36749600-1319576362_thumb.png

Als je vervolgens doorgaat kom je erachter dat ze druk bezig zijn met herstel:

post-2-0-88411700-1319576411_thumb.png

Hopelijk is het forum zelf niet geïnfecteerd en blijft het bij een derde partij (zoals een advertentiebedrijf). Ook hopen we niet dat gebruikers van het forum per ongeluk geïnfecteerd zijn met een virus.

Voor die personen die het zekere voor het onzekere willen nemen, je kan hier gratis online je pc laten scannen door ESET (googlen levert overigens nog veel meer aanbieders): http://go.eset.com/us/online-scanner

Wij wensen de beheerders van Skodaforum.nl veel succes met het oplossen van dit gebeuren, als het daadwerkelijk een virus is kan de weg naar herstel nog veel tijd in beslag nemen (met name weer van die blacklist afkomen...) :(

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Google geeft te volgende melding over SFNL:

Wat gebeurde er toen Google deze site bezocht?

Van de 2 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, resulteerde(n) 2 pagina('s) in het downloaden en installeren van schadelijke software zonder toestemming van de gebruiker. Google heeft deze site het laatst bezocht op 2011-10-25 en het laatst verdachte inhoud op deze site aangetroffen op 2011-10-25.

Schadelijke software wordt gehost op 2 domein(en), waaronder constitutionchat.com/, drsheldon.orge.pl/.

1 domein(en) lijkt/lijken te functioneren als tussenstadium voor het distribueren van malware naar bezoekers van deze site, waaronder constitutionchat.com/.

Deze site is gehost op 1 netwerk(en), waaronder AS25525 (REASONNET).

Het ziet er dus niet zo mooi uit voor SFNL

Link naar reactie
Delen op andere sites

De link die Erik doorgaf in de sb: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1477662

Lijkt inderdaad ook te gaan over sf.nl, die gebruiken namelijk ook exact hetzelde script via een iframe. De tekst in dat iframe verwijst naar een bestand met daarin een URL die doet vermoeden alsof het over een forum gaat. Volg je die URL dan wordt er via HTML code een groter bestand gedownload. Zeer waarschijnlijk het virus... Ben daar maar gestopt met onderzoeken :)

Het is dat ik niet meer op sf.nl mag/kan komen, dus misschien dat iemand anders (die geen ban heeft zoals de meeste van ons) dit kan doorgeven? Erik?

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wer gisteren op sf.nl plat gegooid met meldingen van mijn virusscanner inderdaad. Heb er een topic over geopend en melding aan debeheerders gemaakt. Resultaat is nu dat de site uit de lucht is. Hopelijk kan het snel opgelost worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erik is dat ooit anders geweest ?

Dit is al een voor uitgang, is periode geweest dat er geheel geen meldingen werden gedaan

Dus eigenlijk moet je al blij zijn met deze info

Gauw kopieren en afdrukken en inlijsten boven je bed !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wer gisteren op sf.nl plat gegooid met meldingen van mijn virusscanner inderdaad. Heb er een topic over geopend en melding aan debeheerders gemaakt. Resultaat is nu dat de site uit de lucht is. Hopelijk kan het snel opgelost worden!

Dat kan vast wel, als iemand er tijd voor heeft natuurlijk. In zoverre blij dat hij even offline is dat het zich niet veel verder kan verspreiden maar het genoemde kwaadwillende script wordt gewoon nog aangeroepen op de 'tijdelijk offline' pagina...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

HET grote probleem is, is dat wereldwijd ICT security nog steeds niet serieus genoeg genomen wordt... Er wordt altijd achteraf (met de kraan open) gedweild.

Ed kan waarschijnlijk een grijns niet onderdrukken vanwege het feit dat bij de buren er iets mis gaat. Maar dit is wederom een teken dat de 'dark-side' van het interpret steeds overheersender wordt en daar is niemand bij gebaat (zelfs uiteindelijk de crimineel niet, alleen hij/zij beseft het nog niet).

Want net als financiële instellingen en andere witteboorden crimineeltjes gaat men voor het korte termijn gewin, het ikke-ikke-ikke. Maar HET internet is tegenwoordig een niet meer weg te cijferen elementair iets in onze samenleving geworden.

pfff, dat waren weer hoogdravende woorden, vergeeft mij. :notworthy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ed kan waarschijnlijk een grijns niet onderdrukken vanwege het feit dat bij de buren er iets mis gaat.

Vanwaar deze redenatie ????

Me grootste vijand wens ik zelfs geen ziekte toe.

Dus waarom zou ik hier dikke pret om moeten hebben ?

Dat ik een gemengde smaak in de mond heb en zal blijven houden van bepaalde personen daar wil nog niet inhouden dat ik elke avond nu met een grote grijns ga slapen !!

Nee voor hen hoop ik dat ze snel uit hun shit geraken !

Dus sorry erik je hebt het geheel bij het verkeerde eind

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe