Ga naar inhoud

MDI overbodig, laptop + 12v voeding


Skoody Boo
 Delen

Aanbevolen berichten

MDI is toch eigenlijk overbodig? Zo'n laptopje heb je toch al, vreet alle files, alle muziek past er op, kan prima op de aux. Ga je verder met dezelfde playlist uit de huiskamer, hoef je ook niks dubbel aan te maken. Koop je 12v voedinkje bij voor z'n stroom, past op zowat alle laptops. Ben je voor 31,90 euro klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja luister, mijn auto moet nog afgeleverd, dus ik vlecht gewoon de theorie van dit forum aan elkaar, dus of het echt werkt kan ik niet empirisch staven. Bij mijn vorige autoradio werkte het in elk geval wel. En in dit draadje (letterlijk... haha) post Rosinfield:

Gepost 09 augustus 2011 - 05:52

die kun je idd overal kopen, zo'n 3,5 mm jack, 2 x male

Gaat hier over een Ipod, zal voor een laptop niet anders zijn. Ik heb nog wat van die kabeltjes, ik kocht ze bij de plaatselijke kringloop voor.... ja goh, iets van 2 euro ofzo? 3? hangt ook van de lengte af. Ik zou zeggen, koop zo'n kabeltje, probeer het met je laptop op z'n eigen accuutje, werkt het dan kan je met een gerust hart dat 12v-voedinkje bestellen. Ik zie het zitten, ik heb het 12v-voedinkje voor mijn laptop al besteld.

Skoody

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HeMi24: Die laptop/tablet/etc. die koop je niet, zo'n ding heb je al. Jij ook, niet liegen.

Is idd een beetje gesleep, maar niet diefstalgevoelig, gewoon na parkeren met adaptertje onzichtbaar in je kofferbak opbergen. Ik sleep trouwens sowieso vaak een laptop mee, naar werk, maar ook op vakantie, en dat doen volgens mij meer mensen. En als je dan toch al sleept is MDI overbodig. Als je geen zin hebt in gesleep vind ik het prima hoor, maar 't is wel duurder.

Skoody

Link naar reactie
Delen op andere sites

@HeMi24:

Je hebt me op een idee gebracht (Veel dank daar voor): Gratis navigator op diezelfde laptop. http://navigatorfree.mapfactor.com/en/download/

Alleen nog een usb gps-ontvangertje nodig. Iemand toevallig een in de aanbieding?

Bewerking: ***begrijpt na zoeken cheap ass gps ontvanger eindelijk wat wasmachineman met "navilock" bedoelt...***

@Wasmachineman, je zegt slimme dingen, maar wel een beetje cryptisch... Nou ga ik hier helemaal blij posten dat ik iets heb bedacht, terwijl jij dat dan al gezegd heb. Zo wordt het voor mij wel erg lastig om niet dom over te komen hoor!

aangepast door Skoody Boo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich klopt je redenering. Alleen houdt MDI het een stuk langer uit bij -10 dan een laptop. Die houdt niet zo van vocht, kou, drempels, etc. Bovendien kan je er diverse andere mobiele apparaten op aansluiten.

Anderzijds deel ik je mening wel, MDI is wel erg duur voor wat je er mee kan. AUX gebruiken met je telefoon/ipod/mp3 is dan een prima oplossing. Wil je meer dan zou je dus met een netbook/laptop aan de slag kunnen, voor de gevorderde zeg maar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, hij zal er vast harder van slijten. Maar mijn eerste laptopje hield het vier jaar lang uit met elke werkdag 2 uur reizen met bus, trein EN fiets (d.w.z., in de fietstas, niet afgeveerd door zadelveren.) Nog erger dan die laptop is dat ik daar zelf ook wel eens ben blootgesteld aan temperaturen van -10, en met fietsen hou je jezelf nog warm, maar met overstappen bij niet opdagende treinen en bussen... brrrr. Daarbij vergeleken is een auto-omgeving voor een laptop echt uiterst comfortabel.

Verder moet je wel simpel genoeg denken over mijn ideeen hoor. Ik ga echt geen car-pc inbouwen. Ik zet gewoon een laptop op de bijrijdersstoel, en ga een manier verzinnen dattie er niet aflazert. Na elke rit moet hij er weer af. Beetje mister-Bean achtig experiment, zo moet je het zien. Goede kans dat voor korte woon-werk stukjes te veel gedoe zal zijn om je laptop in en uit te klappen. Misschien daarvoor inderdaad handzamer dingetje gebruiken. Desnoods paar mp3-cd-tjes branden.

Overigens heeft Skoda nu een aanbieding, voor 100 euro meer heb je sunset + lichtmetalen velgen + MDI. Die sunset wil ik niet, lichtmetalen velgen ook niet (moet je voorzichtig mee doen en schoon houden), maar dan nog steeds vind ik MDI voor 100 euro te duur. Zo rond de 30 euro, dat had gemogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel van een laptop is trouwens ook nog dat je er vrijwel alles mee kan, dat waren we nog even vergeten :P Vastbinden is wel een goed plan, vooral als hij door de auto zou kunnen gaan zwerven. Ben benieuwd naar de uiteindelijke opstelling. Foto's zijn welkom (A).

Kreeg ik dat maar voor 100 euro, dan had ik de MDI er dus gratis bij gekregen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja zie het zo al voor me met die laptop in de wagen.

Schat je moet achterin zitten als je muziek wil horen hoor want de laptop moet op de voorstoel

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/993025 kijk dan eens hier bouw je je eigen pc in je wagen

maw een compleet mediacenter zelf bouwen voor in de wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bewerking: ***begrijpt na zoeken cheap ass gps ontvanger eindelijk wat wasmachineman met "navilock" bedoelt...***

@Wasmachineman, je zegt slimme dingen, maar wel een beetje cryptisch... Nou ga ik hier helemaal blij posten dat ik iets heb bedacht, terwijl jij dat dan al gezegd heb. Zo wordt het voor mij wel erg lastig om niet dom over te komen hoor!

Hoi Skoody, een foto van de Navilock zie je ook in mijn album hier.

En cryptisch probeer ik altijd te zijn dus eindelijk lukt het! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@PC-fre@k & EdK: Ja, car-pc gaat me te ver, maar ik moet bekennen dat ik de link van EdK toch wel heel leuk vind. Dank EdK.

Als je nou alleen nog zo'n klein tft-schermpje hebt en die op je laptop aansluit.... Zo'n schermpje is toch makkelijker op een goeie plek te krijgen, en waar je laptop dan uithangt is niet zo kritisch meer, alhoewel er wel iets met maximale kabellengte zal zijn.... Zie verder 7 inch schermpjes voor 100 euro. Goed, zal toch eerst een afgehaalde Fabia moeten hebben om te kunnen kijken hoe een en ander uitkomt met klepjes, vakjes, knopjes, roostertjes, etc.

@EdK: In geval van "schat" op de bijrijdersstoel: Ze hebben die "draagbare computers" nou juist laptop genoemd om je vriendin duidelijk te kunnen maken dat zij mag fungeren als bevestiging en spraakherkenning van je laptop. Dat "fungeren als spraakherkenning" kan een tikkie complex zijn, maar dat is ook een soort "aandacht, regelmatig onderhoud, anticiperen en stuurvaardigheid", en als dat te moeilijk is (wat ook van aan de specs van je schat liggen) dan kan je d'r beter thuislaten, ongeacht de opties of mister Bean oplossingen van je auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestaat gewoon. Geen schermpje nodig. Wel zo'n 110 euro... Wat denken jullie, zou het werken? Mooiste zin: "Dankzij de "meccano"-achtige tray op diverse posities te monteren". Dat klinkt wel houtje touwtje genoeg om door mij gewaardeerd te worden.

En dan nog dit laptopje er op.

Maar er zijn ook andere modellen.

GPS-muis voor 70 euro er bij. Wach ff, even netjes optellen:

110 pootje/standaard/houder

390 laptopje (we tellen het er toch maar even bij)

32 12v adapter

2 audiokabeltje

60 gps-muis

592 euro. Heb je navigatie, en zeker 400 gig muziek. Kan niet gejat, want goed mee te nemen. Ik zou er niet om geven, maar je KAN ook een DVD-tje kijken. Kan natuurlijk ook een stuk van die 400 gig aan films besteden. Heb je ook nog een laptopje voor op de bank 's avonds. En stel unserem Maxime Verhagen krijgt ballen en stuurt WEL de NMA af op mobiel-internetschurken en het wordt wel betaalbaar, dan kan je nog Skypen ook.

Ik zie vast iets over het hoofd. Kritiek gevraagd. Brand eens los: Waarom is dit een slecht idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie vast iets over het hoofd.

Dat je nog moet autorijden ?

Dat je een projectiel in de wagen hebt ? ook op zo'n slangetje !!

Dat je nog geen carkit ermee hebt , maar wel een complete database met telefoonnummers mits je een word of exel erop hebt staan !?

Wel dan zijn er ook wel het één en ander aan 2 dins mediacenters te verkrijgen hoor en ook nog met afneembaar scherm

Ja komt waarschijnlijk wel iets duurder uit maar zit er wel een blauwe tand carkit bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg Skoody Boo, ik ben het even kwijt hoor, en heb geen zin om alles terug te lezen waardoor ik misschien het antwoord zou vinden, maar komt er nog een radio met wat mogelijkheden in je auto? Ik heb bijv. een relatief eenvoudig Pioneer voor 100-zoveel euro, waar je ook een SD kaartje met een grote hoeveelheid muziek in kwijt kan (naast een usb-ingang en cd-speler). En op de A-stijl een gps voor 100-zoveel euro. Heb je radio, je eigen muziek en navigatie. Ben je voor 200-zoveel klaar. Volstaat dat bij jou niet?

aangepast door CaseyBasey
Link naar reactie
Delen op andere sites

@CaseyBasey: je advies bij dat GBA-topic had ik serieus nodig. Dit hier gaat over niets wat ik echt nodig heb. Als je moe wordt van onnodig complex doen, vooral geen behulpzaamheid verspillen en dit topic lekker laten zitten. Op mijn auto heb ik nog net wel een autoradio besteld, anders was je Pioneer zeker welkom geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe