Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Heb je het kick-down knopje al eens geactiveerd, dan blijkt er van de rust niet veel over, ik heb het 1 keer uitgeprobeerd, maar ik heb niet het idee, dat je dan sneller optrekt.

aangepast door hobbel de bobbel
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

dat bedoel ik, neem tenminste dat je met knopje bedoelt "pedal to the metal"? Ja, ik blijf dan niet planken, als m'n snelheid ongeveer gelijk is aan die van het overige verkeer, laat ik de teugels weer vieren

Geplaatst:

tja, met kickdown trek je wel degelijk sneller op natuurlijk, omdat hij dan terugschakelt en doortrekt zolang je het gas er op houdt. Bij S stand wacht hij alleen langer met opschakelen; ik vind dat bepaald onprettig, want dat druist in tegen m'n "opschakel gevoel"

Geplaatst:

Bedoelde hij niet dat knopje dat vroegah onder het gaspedaal zat en bij een ouderwetsche automaat een soort van extra boost gaf, als je het helemaal intrapte?

Geen idee eigenlijk of dat bij mijn DSG er ook nog is (nooit opgevallen)

BTW: waarom denk je dat vervoersmiddelen die snel moeten kunnen optrekken, elektrische traktiemotoren gebruiken? Juist ja, omdat elektrisch motoren vrijwel al het koppel vanaf 0 toeren ter beschikking hebben!

Een trein, metro, kabelbaan of tram trekken allemaal met elektrische motoren op. Hooguit een diesel erbij om als power-generator te dienen.

Geplaatst:

Knopje? Kick-down gaat gewoon met het pedaal toch zeker? En normaal (in ieder geval bij een niet-Yeti) levert dat een behoorlijke boost op, hij schakelt er gewoon 1 terug en trapt hem wat verder door in die versnelling. Met name als je bijv. 80 km/u rijdt en even naar de 120 wil sprinten, gas erop, extra kick down en je sprint even snel in z'n 6 (in jullie geval) door naar de 120.

Geplaatst:

klopt helemaal en hij schakelt er zelfs 2 terug als je in 1 x helemaal doortrapt

Moet je niet in ze 1 of 2e versnelling rijden, gaat ie één keer in zijn achteruit ! TOCH ??

  • Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Nou, ik ben niet zo vaak echt verbaasd (meer) maar nu wel, dit zijn mijn ervaringen :

Onder mijn gaspedaal zit een, te overwinnen weerstand, die ik voor het gemak maar als een knopje heb benoemd.

Bij het gewoon vol induwen trekt de Yeti (DSG) ook dan nog steeds beschaafd (laagtoerenvoorkeur ) als een speer door zijn vele versnellinkjes.

Bij echt stevig plankgas, voel ik in het pedaal een mechanische klik en wordt er gelijk teruggeschakeld, soms twee tegelijk.

De Yeti wordt dan echt een brullend monster en het toerental blijft nog wel onder rode gebied, maar is er niet ver van af.

Het leven is een pijp kaneel, een ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

aangepast door hobbel de bobbel
Geplaatst: (aangepast)

Bedoelde hij niet dat knopje dat vroegah onder het gaspedaal zat en bij een ouderwetsche automaat een soort van extra boost gaf, als je het helemaal intrapte?

Geen idee eigenlijk of dat bij mijn DSG er ook nog is (nooit opgevallen)

BTW: waarom denk je dat vervoersmiddelen die snel moeten kunnen optrekken, elektrische traktiemotoren gebruiken? Juist ja, omdat elektrisch motoren vrijwel al het koppel vanaf 0 toeren ter beschikking hebben!

Een trein, metro, kabelbaan of tram trekken allemaal met elektrische motoren op. Hooguit een diesel erbij om als power-generator te dienen.

Vroegah is ineens weer terug, we zijn ingedut

Probeer eens wat uit, is mijn advies om de Korsakow voor te blijven.

Ken uw Gaspedaal !

We zijn door de Franse aanmaningsborden met de opmerking : le pied lourde, gewoon er in geluisd.

Voor de rest gaat het wel goed.;)

aangepast door hobbel de bobbel
Geplaatst:

ja dat klopt, al denk ik niet dat het iets fysieks als een knopje is. Denk idd dat hij het rode gebied zal naderen als je plankgas blijft selecteren. Want hij blijft dan doortrekken. Alleen dat lijkt mij niet "de bedoeling". Het lijkt mij meer iets, althans ik zie het meer als iets, om snel op een gewenste snelheid te komen, waarna je het pedaal weer released zodat hij normaal verder rijdt

Geplaatst:

Het huidige gaspedaal in een auto is geen gaspedaal in de oude zin van het woord. Het is gewoon een voetbediende potmeter die een elektronische waarde doorgeeft aan de ECU. Het is aan de ontwerpers van de auto wat voor een karakteristiek ze daarbij programmeren en/of nog pseudo-mechanische weerstand inbouwen die de bestuurder het gevoel geeft dat er een 'knopje' onder zou zitten...

Net als bij vliegtuigen, drive-by-wire

Geplaatst:

Net als bij vliegtuigen, drive-by-wire

Volgens mij heet het bij vliegtuigen die vliegen nog steeds Fly by wire !

Of het moet sinds gister veranderd zijn ?

Geplaatst: (aangepast)

maar het staat nu bij vliegtuigen !!

aangepast door EdK
Geplaatst: (aangepast)

Het huidige gaspedaal in een auto is geen gaspedaal in de oude zin van het woord.

Zelfs die benaming klopte niet, want je gaf geen gas (je reed op diesel of benzine, oke 1 uitzondering, LPG..:) ) , je draait de 'gas'klep open waardoor er meer lucht en brandstof aangezogen wordt..

aangepast door FredV
Geplaatst:

Zelfs die benaming klopte niet, want je gaf geen gas (je reed op diesel of benzine, oke 1 uitzondering, LPG..:) ) , je draait de 'gas'klep open waardoor er meer lucht en brandstof aangezogen wordt..

Moet jij niet biljarten toevallig ?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe