Ga naar inhoud

Kickdown DSG


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

er is wel degelijk verschil. Het knopje is ook een signaalgever natuurlijk en de rest geschiedt sofware matig. Dat snap ik zelfs. Maar er is wel degelijk verschil tussen gas op de plank (2 terug) en gas op de plank +knopje (idd desnoods 4 terug en door tot tegen 6000 rpm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klopt, inderdaad.

Ook te zien is, dat er slechts 3 versnellingen gebruikt worden, van de 7, om de 100 km/h te bereiken.

Dit pleit (in dit verband, zo snel mogelijk optrekken) voor de max. vermogenskeuze, in plaats van de max. koppelkeuze, die je hebt.

En schakelen kost tijd, zelfs bij de DSG

Er werd overigens wel op octaan 97 gereden, de kans op detonatie ( te vroege onsteking bij hogere rpm) wordt daarmee minder.

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn we er nu klaar mee?

Voor de puriteinen onder ons, die niets van het kick down knopje willen weten en het eigenlijk gewoon compleet willen negeren , "zat het knopje er maar niet in,"

en " wil er er verder echt niets mee te maken hebben,etc".

dan is er een struisvogelversie beschikbaar.

De puriteinen staan nl. niet alleen, sommige Engelse GTI rijders willen ook niets van het knopje weten en laten er een soort uitgehold legoblokje omheen leggen om zo te VERHINDEREN, dat de kick-down functie kan worden ingeschakeld.

That's the spirit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe