Ga naar inhoud

Display climatronic knippert?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

Maar bij de auto wil je dan alles zelf bepalen of iets goed of fout is.

You're missing the point. ;)

Sorry, dan heb ik het niet goed uitgelegd. :wub2:

Het is MIJN auto, die ik met MIJN zuurverdiende geld betaald heb. Mag ik dan alsjeblieft ZELF eerst weten wat er aan de hand is? Dan ben ik alsnog intelligendt ende pienter genoeg om te bepalen of ik dan alsnog een garage nodig heb.

Maar waar het vaak echt om draait is, is dat men de consument van de domme wil houden, de zogenaamde stickyness van een product/dienst (bekende term uit de sales en marketing wereld) te vergroten. Zodat de klant voor elke scheet de leverancier nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daar stoor ik me ook aan ja. Van die halve-errors. Hij doet het half goed/half fout. En alle diagnostics zijn niet eensluidend. Maar vervolgens (door allerlei andere zaken te elimineren) blijft er wel de conclusie over dat (in dit geval) er iets rot is op het MB en het geen software fout betrof. Dus uiteindelijk heb ik wel die diagnose kunnen maken.

Ja, maar dat is in de beveiligingstechniek al heel lang aan de orde, wat het indelen en ingrijpen (of signaleren) op goed / half / biina fouten.

Inmiddels is dit in de EN-normering voor industriële (stook)installaties enigszins vastgelegd:

- onderbreken

- blokkeren

- vergrendelen

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en dan zie ik weer zo'n item over een showroom die verbouwd wordt. :(

Welnu, wat heb ik daar aan als Skoda klant? Als er nieuwe verf op de muur zit en er dure kinderspeelhoekjes gemaakt worden, wordt dan mijn Skoda deskundiger geserviced? Of blijft het bij het uitlezen van de diagnostics en daar moet je het dan mee doen?

Kortom, ik als nuchtere kaaskop, denk dan altijd, wat heb ik (als klant) daar aan? Iemand gaat betalen voor zo'n verbouwing en ik weet al wie... <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, je betaalt daar allemaal wel voor. Net als wij voor de hondenbadkamer (ja, echt!), de sauna, massage, karpervijver, muziek op de wc, enz. enz. op de laatste (4 sterren) camping in de dolomieten. Maar liefst €38 tegen €19 op de minstens even mooie camping met uitstekend sanitair in een wat minder toeristisch gedeelte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of, dankzij jou kunnen ze er aan beginnen :P

Denk alleen dat je niet moet doorslaan in dat hele verhaal. Dat verpest je rijplezier alleen maar ;)

Denk aan je bloeddruk, en ga desnoods gewoon terug naar die garage om het nogmaals te controleren (laat het sowieso ergens vastleggen - voor als het uiteindelijk toch mis gaat). Daar heb je tenslotte al voor betaald en dat is hun taak...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 'buren' zegt ene meneer TheoStek dat de garage het niet goed doet...

Das wel een leuke, Stek erkenning heb je nodig om met airco's om te kunnen gaan. Dus een leuke naamsverbastering van Theo. Geeft wel aan waar zn kennis ligt.

Ja Erik, de garage is deskundig en niet de slager om de hoek. En nee, ik heb thuis ook geen bloeddrukmeter, en andere meetapparatuur.

Alleen voor mn bloedsuiker te meten ! NIET om te beoordelen, dat laat ik aan deskundigen over om de hoeveelheid insuline aan te passen.

En straks mag ik zelf prikken voor de trombosedienst. NIET om zelf de hoeveelheid acenocumarol te bepalen, Nee, dat laat ik aan deskundigen over.

En wat hobbelde bobbel schrijft: "Ja, maar dat is in de beveiligingstechniek al heel lang aan de orde, wat het indelen en ingrijpen (of signaleren) op goed / half / biina fouten."

zit ook in onze auto:

- groen lampje = alles veilig

- oranje lampje, pas op, u kunt doorrijden, maar ga wel langs de garage

- rood lampje stop, waarschuw de garage.

Dus met een knipperend climatronic display kun je doorrijden tot je een keer langs de garage kunt.

En ja, het komt wel eens voor dat zelfs op mijn pc een verkeerde bit wordt weggeschreven, en kan natuurlijk ook bij de auto.

Oorzaak, reden?? geen idee, gelukkig HOEF ik niet alles te weten. Ik ben ook geen arts ....

Als ik alles moet doorgronden....

En ja, ik snapte echt wel je punt, het is MIJN en mag ik asjeblieft weten WAT, maar om dan alles zelf te moeten bepalen.... kan ik straks ook bij jou mn knieprothese laten vernieuwen???

Snap je mijn punt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijd terug stond er een leuk en luchtig stukje over de computer in de wagen !

Wanneer het is begonnen en hoever het nu is etc.

Op zich best een aardig stukje en voor een ieder te begrijpen, en daar kwam ook naar voren mbt de geschreven software.

Als er in een softwareprogramma al honderden foute regels in te schijnen zitten dan werd er gesteld dat dit bij auto's niet minder zou zijn en naar aller waarschijnlijkheid wel meer regelfouten in zouden zitten dan een windows7.

En met als gevolg dat de boel wel eens hikt en je een melding krijgt of als je een duurdere klasse auto hebt dat ze het laten knipperen.

Maar dat er uiteindelijk niets aan het handje verder is !

En wat ik vaak hier en ook op ander fora tegenkom is het afgeven op de monteur dat ze geen kennis hebben etc

Maar moeten we de monteur hier de schuld van gaan geven ??

Wel mijn inziens eigenlijk niet, enwel om volgende reden.

De monteur wordt door zijn werkgever naar de importeur gestuurd voor cursus en de monteur die dit best zou willen kan niet zelf maar even gaan.

Dus maw de monteur is afhankelijk van zijn werkgever.

En ik zie het in mijn vakgebied ook vaak genoeg dat als je op zo'n cursus van een bepaald product wordt gestuurd dan bestaat het grootste deel van de dag uit productpraatjes van wat wij verkopen

Maar een gedegen uitleg over de mogelijkheden en niet mogelijkheden met praktijk borden waar storingen in gecreeerd zijn en die je eruit moet halen kom je al bijna geheel niet tegen

En als je dan met technische vraagstellingen komt vanuit de praktijk dan wordt vaak geprobeerd om het af te wimpelen met kreten dat staat allemaal in de docu die je meekrijgt !

En als je dan een stijfkop bent en toch doordramt dan heb je soms de massel dat je in een technische ruimte komt met de techneuten en dus uiteindelijk je probleem kwijt kunt

Maar vaak is het zo dat dan zo'n leraar/verkoop type de andere cursisten voor zijn karretje zet om jou de mond te snoeren !

Maw we zetten ons dan wel vaak af tegen zo'n monteur met allerlei stoere termen

Maar uiteindelijk ligt het niet aan de vaak wel willende monteur maar bij zijn werkgever en de leveranciers van de producten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal zeker een rol spelen Ed, soms is wat ze daar leren ook nog eens tegenstrijdig met de praktijk. Dan weet je op een gegeven moment toch ook niet meer wat waarheid is?

Zolang de monteur je maar op je woord geloofd en je kan merken dat hij er alles aan doet om je probleem te onderzoeken of te verhelpen ben je al een heel eind denk ik. Zelfs als hij er daarna niet uitkomt, zoals mijn vlotter. De monteur zijn 1e idee om de vlotter te vervangen bleek de oplossing, terwijl de diagnose apparatuur een heel andere conclusie trok...

Aan de andere kant waren er bijvoorbeeld ook garages die ik stug volhielden dat trekhaak + pdc niet mogelijk is. Nou, die zit er mooi onder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik vooral stuitend vind is dat men bij veel garages vaak roept "kan niet" "doen we niet" "niet mogelijk"

Terwijl ze eigenlijk bedoelen 'we weten het niet'

Zeg dat dan gewoon, maar ga de klant niet een potje voorliegen. Dankzij het makkelijk kunnen verspreiden van kennis (leve het internet) zijn mensen een stuk inventiever geworden, en kun je (als je het wilt) je behoorlijk verdiepen in zaken. Doe dat als garage dan ook! Profiteer van die aanwezige kennis, denk mee, doe mee, help proactief mee een probleem op te lossen.

Allerlei mogelijk uitvluchten verzinnen of proberen te verdoezelen dat je het niet weet, werkt uiteindelijk tegen je en ondermijnt je geloofwaardigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt daarvan is weer dat monteurs vroeger ( en vroeger nog niet zo lang terug ) sávonds bepaalde dingen gingen uitzoeken op internet als het niet werkte want omdat je techneut bent wil je weten wat de reden is dat het niet werkt zoals het moet werken.

Maar die mentaliteit is er niet meer, we werken heden van 8 tot 5 en thats it, en als ik niet achter de pc mag zitten van de baas tsja dan kom ik er ook niet achter wat het probleem is !

En dat is de huidige mentaliteit van veel monteurs op verschillende technische vlakken !

En waar jij als consument uiteindelijk de dupe van bent !

Vandaag ook wordt ik gebeld dat ik nadat ik klaar ben met klant A ik even langs klant B moet rijden en daar de computer ( industrieel ) mee moet nemen want het apparaat doet het niet meer.

Dus daar komende deed het apparaat het niet meer, maar ik twijfelde of de PC wel stuk was en niet de monitor.

Dus ik meteen maar me laptop gepakt en deze aan de monitor gehangen, en bleek dus de monitor zo en zo de geest gegeven te hebben !

Dus die moet besteld worden ( tft met toutchpaneel inbouw ) Dus voor zekerheid de PC maar meegenomen om deze op zaak aan goede monitor te hangen

Blijkt dus dat PC gewoon goed te zijn en dat het dus inderdaad in monitor te zitten

Maar er zijn mensen die dus blind die PC mee genomen zouden hebben want tsja dat was gezegd en niet verder hadden gekeken en met gevolg dat gebleken was dat pc gewoon heel was en dat ze dan terug hadden gemoeten om uit te zoeken wat het dan wel is !

En dat is dus wat ik en jij ook bedoelt van niet ff verder zoeken en desinteresse hebben in hun vak !

Nu is er een monitor besteld en ga je volgende week met PC en monitor er heen en weet je dat hij werkt als je weer weg gaat !

Klant niet geirriteerd en wij minder keren rijden en uiteindelijk geen gezeur over rekeningen die niet betaald willen worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Ed ook al uitlegde, dat gezond boerenverstand ontbreekt heden ten dage!

Zie nu ook de discussie op sf punt nl over het al dan niet aanwezig (mogen) zijn bij een onderhoudsbeurt. Ik zou het van de zotte vinden als je buitengesloten wordt, terwijl MIJN kostbare auto geserviced wordt.

Had jaren geleden ook zo'n discussie bij carglas. Daar mag je er niet bij zijn in de werkplaats vanwege het feit dat ze met glas werken en vaak scherven moeten opruimen etc. Kan ik op zich inkomen.

Maar hoe slordig ze daar werken (diverse vestigingen) meegemaakt. Ze raggen een stofzuiger door die auto heen. Brokjes opruimen gebeurt onzorgvuldig en als je een beetje pech hebt, vind je ook nog allerlei gore handafdrukjes terug op lichte interieurdelen. En o wee als je daar wat van zegt, dan heb je het zelf gedaan, want je was er immers niet bij...

En om zulk soort discussies te vermijden is het helemaal niet zo vreemd om mee te kijken. Dat kan idd aanvoelen als een controle. Maar so what? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de carglass in mijn woonplaats hebben ze een kantine / wachtruimte en vandaar uit kan je precies zien wat ze doen !

En dat alleman niet in de garage mag staan heeft ook voor deel te maken met arbo voorschriften, pumps met stalen neuzen bestaan niet !

En als ik als monteur elk schroefje wat ik indraai moet gaan uitleggen waarom ik het met de klok mee er in draai........ wel dan ren je hard weg als monteur want daar zou je gek van worden !

Maar zoals ik ook altijd doe bij klanten en wat ik ook op prijs stel is als men me precies uitlegt wat men heeft gedaan.

Eventuele punten van aandacht voor de volgende service beurt etc , als dat doorgegeven wordt zou ik ook op prijs stellen !

En doe ik ook bij klanten die een storing hebben in hun installatie, dan laat ik ook de oude onderdelen zien die ik heb vervangen en geef ik ze ook uitleg waarom ik iets heb vervangen en wat ik heb gedaan en wat men eventueel nog even in de gaten moet houden !

En zoals ik dit zelf ook prettig vind merk ik dat klanten waar ikzelf kom dit ook op prijs stellen !! Informeren en op de hoogte houden komt jezelf en je werkgever altijd ten goede !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik voortaan maar vraag om bij de operaties van de arts aanwezig te zijn. Kan ik controleren of hij wel goed werkt, en ik hoef niet deskundig te zijn,. Vanuit mijn ervaring kan ik wel beoordelen of hij vakkundig het slagersmes hanteert etc.

Gelukkig is er een arbowet, want anders is het eind zoek.

Wil ik ook in t crematorium aanwezig zijn? Of bij de vuilverbranding om mn duur betaalde afval goed te laten opruimen?

Kom nou toch. Als we op die toer gaan, is het einde zoek.

Dan moet een monteur zich een weg banen tussen alle kijkers... of dat de kwaliteit bevordert??

Nee, dit kan nooit een oplossing zijn.

De oplossing ligt aan de basis, goede opleiding, goede scholing, goede begeleiding etc en dat begint bij de ouders en vervolgens de leraren.

Breng dat op orde ipv dat jan-en-alleman met mobieltjes tijdens de les zit te spelen.

Dus zoek de oorzaak aan de bron en niet aan het eind en dit met lapmiddelen proberen op te lossen met commentaar van de zich deskundige noemende LEEK )

Maar dat is mijn simplistische mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus zoek de oorzaak aan de bron...

Dat zoek ik ook, aan de kant van de malverserende garages...

Zoals ik al in het andere forum zei:

Laten we het zo zeggen, mijn persoonlijke ervaringen met garagebedrijven van allerlei merken, over de afgelopen 30 jaar en talloze auto's, tonen aan dat ze dat vertrouwen altijd beschaamd hebben.

Triest, maar het is niet anders. En voordat dat vertrouwen weer terug is zal deze branche heel wat moeten doen...

Blij dat jullie wel je garage kunnen vertrouwen. En wat betreft die arts of dat ziekenhuis? Laten we daar maar over op houden. Wij zitten al 2 jaar met een juridische procedure wegens gezondsheidsschade en gevolg(financiele)schade door een tandarts die ook maar bleef volhouden dat 'ie het nog allemaal kon zien (niet dus). Wederom omdat we goed van vertrouwen waren, want immers een medicus maakt toch niet van die foutjes c.q. accepteert geen commentaar op z'n werk. Totdat ze in het AMC constateren dat de slechtziende en slechtwerkende tandarts (hetgeen hij weigert toe te geven), gewoon deel van z'n gebruikte gereedschap in een vulling heeft ingemetseld! spam (en nog veel meer van die 'foutjes')

Dus nee, Fred, de specialist (op wat voor een gebied dan ook) dient rekening te houden met controle over z'n schouder en dat ook te accepteren. Pas als je daar mee kunt omgaan, dan doe je je werk goed.

Just my ene eurocent. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zoek ik ook, aan de kant van de malverserende garages...

Zoals ik al in het andere forum zei:

Laten we het zo zeggen, mijn persoonlijke ervaringen met garagebedrijven van allerlei merken, over de afgelopen 30 jaar en talloze auto's, tonen aan dat ze dat vertrouwen altijd beschaamd hebben.

Triest, maar het is niet anders. En voordat dat vertrouwen weer terug is zal deze branche heel wat moeten doen...

maar dit stukje lezend reist de volgende vraag bij mij op !

Is in die 30 jaar er een dalende lijn of een licht stijgende lijn van verbetering te constateren ?

Want als deze stijgende is dan is er namelijk nog hoop dat als je je rollator gaat rijden je eindelijk de goede garage met de top monteurs hebt gevonden :doh2: :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dit stukje lezend reist de volgende vraag bij mij op !

Is in die 30 jaar er een dalende lijn of een licht stijgende lijn van verbetering te constateren ?

Noeeh. Het enige wat me opvalt is dat er constante lijn van ellende in zit. Het wordt wel steeds lastiger om er achter te komen wat er fout ging en het niveau van de jonge techneut is niet gelijk opgegaan met de toenemende complexiteit. Het lijkt wel alsof de interesse/liefde voor het vak (op velerlei) gebied er niet meer is.

Klooien met de smartphone is belangrijker dan de klant helpen. <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waar ligt dus het werkelijke probleem ?

Is het probleem die monteur ( jonge )

Of ligt het probleem al in zijn voortraject, dus opleiding en dus de scholen versus de leraren ?

Hoe groot waren technische scholen vloegel in aantal leerlingen en vandaag de dag ?

maw ligt daar dan niet een deel van het grote MAATSCHAPPELIJKE probleem mbt de onkunde die er steeds meer is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe