Ga naar inhoud

Mijn ergernissen top 3 in het verkeer


PC-fre@k
 Delen

  

32 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Wat een heerlijk onderwepr hebben we hier te pakken! Misscien al eens eerdergemeld maar toch nog even lekker meedoen...

Iedereen zou zich natuurlijk gewoon aan de regels moeten houden. Te langzaam rijden is natuurlijk relatief, maar het maiximum is wel een bovenste grens. Dat mensen zich kwaad maken over te langzame rijders die al boven het maximum zitten, daar kan ik maar moelijk inkomen. Te hard is te hard en dat je nog wel veelharder zou kunnen is geen reden om dat te doen!

Waar ik me wel wat bij kan voorstellen is het te zacht rijden.Maar ook dat is relatief. Als ik 200 meter verderop een rotonde heb en de auto van de cc afhaal om alvast wat vaart te minderen dan moet zo'n eikel achter me niet boos worden dat ik niet met 80 tot 10 meter voor de rotonde doorrij. Toch zijn er van die mensen die van mening zijn dat het een gebodsbord is, dat snelheidsbord.

Maar om nu 60 op een mooi stuk rechtdoor van een 80 km weg te gaan rijden... Ja, dan kan ik me goed voorstellen dat er ergernis opkomt. oewel die soms trouwens veroorzaakt kan worden door tomtom. Er zijn van die wegen dat die namelijk aangeeft dat je er maar 50 mag rijden terwijl je er 70 of 80 mag. Een voorzichtige rijder kan dan afgaan op die verkeerde informatie. Zal niet vaak gebeuren, maar het is mogelijk.

Op de snelweg blijf je natuurlijk zoveel mogelijk rechts rijden als je niet de maximum snelheid hebt. In Duitsland is het trouwens verplicht om rechts te rijden als dat kan! Als er echter iemand op 500 meter met en te hoge snelheid aankomt en je "gooit" hem er al voor om nog even in te halen.. wat is dat dan ? Aso gedrag? Van wie dan? Volgens mij van diegene die achtero komt rijden aangezien hij genoeg tijd heeft te anticiperen op de man voor hem. Als hij te hard reed is het al helemaal geen punt. Om 50 meter voor iemand je auto ervoor te gooien is not done en nergens voor nodig, dat had je dan gewoon eerder moeten doen zodat iemand achter je de kans krijgt zich aan te passen aan het verkeer. Want ook diegene kan er natuurlijk niet doorheen rijden.

De tip van Ed is natuurlijk goud waard, gewoon tijdig vertrekken! Maakt alles een stuk aangenamer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een aspect dat tot nog toe onderbelicht is gebleven, is leeftijd. Wanneer we ons even beperken tot de mannelijke chauffeurs, dan begint er met het vorderen der jaren niet alleen op sommige plaatsen meer en op andere minder haar te groeien, maar treden er ook een aantal gedragsveranderingen op. Een aangenaam effect van de verminderde testosteron secretie is een duidelijke afname van allerlei vormen van agressief gedrag, ergernissen, e.d.

Bij mijzelf heb ik dit duidelijk kunnen constateren. Waar ik vroeger ook nog wel eens de auto voor een knipperende aanstormende aso gooide (en vervolgens ook wel degelijk de lichamelijke symptomen voelde van het geactiveerde stress-systeem, erg ongezond!), denk ik de laatste jaren in dit soort situaties: laat maar en gewoon negeren. Dat bevalt me een stuk beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar om nu 60 op een mooi stuk rechtdoor van een 80 km weg te gaan rijden... Ja, dan kan ik me goed voorstellen dat er ergernis opkomt.

Dat is wat ik bedoelde.

En grootlicht gebruiken vind ik dan een prima vorm van communicatie om iemand er op te attenderen dat er zich inmiddels zich een rijtje gevormd, en een democratisch bepaalde snelheid hoger uit zou komen dat de door de voorligger aan dat rijtje opgelegde snelheid. Dat je dat niet in morse gaat seinen maar een blinkje doet, dat doet natuurlijk een beroep op het interpretatievermogen van die voorganger, en dat er dan een risico is dat deze dat blinkje vertaalt als "jij moet nu de snelheid overtreden omdat ik een snelheidsduivel ben" dat zit er natuurlijk in, maar dan heeft de ontvanger-kant bij deze communicatie kennelijk een beetje moeite om het situationele aspect bij de interpretatie te betrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gedrag in het verkeer , kom je nooit uit.

Op de rondweg (hier in Houten) regelmatig personen die vinden dat 50 vlot zat is. Gevolg> treintje op de rondweg, en stressende 50 rijdende bestuurder , want iemand op zijn bumper, en een hoop irritatie erachter op de persoon de 50 wil (helaas zéér regelmatig een persoon die er ouder uitziet dan 60 of vrouw, kan daar ook niets aan veranderen)

Daar tegenover staat , dat het zuidelijke deel van de rondweg max 50! is, en dit altijd wordt overschreden door de meeste bestuurders (ik incl). Rijd ik daar 70, en iemand komt dat ik harder dien te gaan, gaat de snelheid echter wel naar 50-55. Ik lol, de persoon achter me hoop irritatie. Maar goed. Op dat moment rijd ik al wel 20!km te hard.

Linksrijders is een hele makkelijke oplossing voor, keep-your-lane (ofterwel. rechts inhalen mag , tenzij je minimale afstand aflegt op deze rijstrook). Dat er personen het niet meer kunnen overzien op dat moment. die moeten dan maar op cursus. (moeten ze eigenlijk al , want dan zouden ze niet onnodig links rijden)

Sinds mijn reiskilometers meestal in de baas zijn tijd zijn , gebruik ik veelvuldig de cc en op max-toegestaan + 10%, rijd heerlijk , kom meestal op dezelfde tijd aan als haast-collega en veel ontspanneder. (+ aangezien de benz.prijs erg hoog staat , bespaar ik ook nog een beetje)

Mijn grootste ergenis is simpelweg het gebrek aan verkeersinzicht (inschatten van situatie;s) waardoor er vaak een verkeerde verkeerstechnische oplossing wordt gekozen door deze of gene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overall ben ik het wel met de reacties eens. Wat Sodela schetst, dat het gewoon geen zin heeft om er voorbij te gaan omdat jij niet verder naar voren kan en ook niet naar rechts is dus gewoon prima dat jij links blijft.

Zelfde bij uitrollen, merk ik ook vaak. Dan rol ik netjes uit door de CC uit te zetten, knipper naar links, kom ik precies op de juiste snelheid te rotonde op in zijn 3, eraf weer knipper naar rechts, en de weg vervolgen. Leuk is dan om te zien dat 9/10 klevers opeens uit het zicht zijn verdwenen na die rotende en 500-600 meter verderop weer achter me zitten. Dat kan zich zo 5 rotondes achter elkaar herhalen. Beetje dom.

Verhaal van Erik is harde realiteit, heb ook al bijna zoiets zien gebeuren. Iemand liet me er niet tussen (gedurende 1200 meter!), hij toeteren toen ik toch langzaam inzette... en toen hij zag dat ik een trekhaak had wel flink afstand houden. Daarna ernaast komen rijden, vingertje, en toen... op 5 cm na de vangrail :lol:

Ik maak me de ene keer drukker dan de andere. Vind niet dat je meteen moet zeggen dat de (te) hard rijders het probleem zijn of de (te) langzaam rijders. Het zijn waarschijnlijk die mensen die niet anticiperen, welke richting dat ook op mag zijn. Als je zit te dromen op de weg kan je beter thuis blijven, of je nou hard of zacht rijdt. Nogmaals, gewoon doen wat je geleerd is. Of dit nou met 90 of met 140 is boeit me dan niet zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij ergert is dat de verdraagzaamheid op de weg is verdwenen, dus dat als opa en oma ook nog mobiel kunnen wezen en dat volgens de wet ook nog mogen bijkans van de weg worden gedrukt door de onverdraagzamen.

Ehm Ed, zo verdraagzaam ben je zelf ook niet......

En als ik een acco met een bloedsnelheid zie aankomen in de spiegel dan ga ik juist naar links om in te halen en gaat hij maar in ze HO ankers en ga ik echt niet harder voor zo'n persoon rijden ! En ja als ik dan die vingers erbij zou krijgen die ik toegestoken krijg dan had ik nu al jaren lang meer dan me 2 handen gehad !
Link naar reactie
Delen op andere sites

moet zeggen dat mij dat ook een beetje tegenviel van onze Ed! Niet dat ik me de ergernis niet kan voorstellen, maar dergelijke onbezonnen reacties herinner ik me alleen uit mijn jonge jaren. Sinds vele jaren heb ik me echter aangeleerd het zoveel mogelijk te negeren en te denken laat maar. Laat ze dus rustig eerst even voorbij razen (even de voet iets van het gas) en ga dan naar links. Volgens mij veel veiliger en niet te vergeten gezonder. Want reken maar dat je stress-systeem op een ongezonde manier geactiveerd wordt bij zo'n actie. Vaak voel je de ermee gepaard gaande lichamelijke sensaties ook daadwerkelijk, zoals een verhoogde hartslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe