Ga naar inhoud

Skoda Fabia RS


AvB
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om een Fabia RS (met DSG) aan te schaffen (en de Fabia 1.2 Drive van mijn vrouw in te ruilen; ik rijd zelf een Subaru Impreza WRX van 2006 die ik niet kwijt wil!).

Wie rijdt er momenteel in zo'n uitvoering en kan/wil mij daar wat meer over vertellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan er wel meer over vertellen: lekkere wagen met 180 pk en DSG. In een normale kleur valt deze snelle RS niet op tussen de gewone auto's van tegenwoordig. Mooi interieur met goede stoelen en sportstuur. De ruimte zal vergelijkbaar zijn met jullie huidige Drive, alleen zal de RS véééééééél luxer zijn. De Drive heeft zelfs geen airco geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://skoda.voorraadselectie.nl/C36HB?hideHeader=0

Dus er staan er zelfs 2 op voorraad in Nederland! Blauw of groen, wat wordt het?

Ben alleen bang dat de restwaarde c.q. de afschrijving niet zo heel erg fantastisch zijn...

Van welke auto valt de restwaarde dan wel mee? Ook bijv. een V W Polo GTI zal veel afschrijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach een auto is met de computer één van de slechtste investeringen die je kunt doen !

Maar van beide heb je wel een boel plezier

Dus ach als je het plezier in de afschrijving meeneemt, valt die afschrijving misschien toch nog wel mee !?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi!

Ben benieuwd naar je ervaringen als je ´m hebt.

Op het andere forum heeft iemand hem besteld meen ik (iemand met eigen bedrijf)

Zelf heb ik de 1.2 TSI DSG en ben al zeer te spreken over de prestaties. 77 kw, maar voor mijn gevoel meer.

Met aanhanger gewoon goed met het verkeer op de linker baan mee kunnen komen (130 in Frankrijk, soms in z´n 4 met een hoop toeren de bergen op, maar toch).

Daardoor wel het verbruik van de RS gehaald :wine:

In de bergen, zonder aanhanger (en zonder misselijk wordende bij-rijdster) een haast niet te kloppen voorwiel aandrijver. ik denk dat je daar aan de extra PK´s van de RS niet veel voordeel hebt.

Daarentegen moeten ze haast wel iets aan de ophanging en andere zaken van het onderstel gedaan hebben; mijn klacht is dat mijn voorwielen al veel te snel en te vaak doorslippen bij "normaal" optrekken.

De verschillen toen ik aan het shoppen was waren: 1.4 ipv 1.2 en (dus) meer pk´s en koppel, grotere wielen, deels LED verlichting, nog betere stoelen, schijfremmen achter en daardoor een onevenredig hogere prijs (mede veroorzaakt door de criminele BPM...).

De DSG vraagt dus wel voor de 1e meters een fluwelen voetje, maar als het dan rolt.....onnavolgbaar!

succes en we zijn benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar ik doelde ook niet alleen op het doorslippen van de wielen.

Meer een algemene "klacht" (de enige) van de DSG tov een traditionele automaat dat heel langzaam rijden cq optrekken het 1e stukje redelijk bruusk in komt.

Ook een klacht van de gelukkigen die met de VW T5 biturbo DSG mogen sturen....

De een zal er wel meer last van hebben dan de ander, maar daar zal de (besturing) techniek nog bijgeschaafd kunnen worden door de technici.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga waarschijnlijk vrijdag of zaterdag proefrijden bij Ton Pols in Waalwijk, een groene met paddles aan het stuur. 't Moet overigens een blauwe (Race Blue) worden. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi EdK,

En ik maar denken dat ik hier met 'echte' Skoda-kenners te maken heb...

Kijk eens even hier:

http://www.skoda.nl/modellen/fabia/uitvoeringen/rs.aspx?lijst_uitvoeringen_pos=-875&gclid=CMbZh-2S6KkCFYJN3god_UHyXw

Het is overigens Rallye Green en - wel degelijk - Race Blue (exclusief alléén voor de Fabia RS), dezelfde kleur als waarin de Octavia RS leverbaar is.

Hoi EdK,

Kijk ook even hier voor een foto'tje:

http://www.motorcheck.ie/blog/wp-content/uploads/2011/04/Skoda-Fabia-Profile.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een proefrit gemaakt in de Fabia RS.

Een geweldige ervaring, dat ding wil echt wel van z'n plek!

Verbazingwekkend, ik ben een Subaru Impreza WRX gewend, maar de Fabia RS doet daar nauwelijks voor onder, zeker met de wetenschap dat je bij het koppelen/schakelen met de Impreza toch steeds een halve seconde "kwijt" bent.

Echt fijn, zo'n 7-traps DSG, maar zelf "schakelen" met de paddles (optie) heeft - op dit moment - bij mij toch nog de voorkeur, maar dat komt misschien omdat je dat gewend bent (en denkt dat je het zelf toch beter kunt). 't Is in ieder geval goed dat je zelf kunt kiezen.

Verder: goede stoelen, goede wegligging, remt goed, stuurt goed, eigenlijk weinig mis mee.

Kortom: een plezier om in te rijden, ik ga 'm bestellen.

Minpuntje: er zit zo'n 4 maanden levertijd op (DSG).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minpuntje: er zit zo'n 4 maanden levertijd op (DSG).

Maar ach als dit nou alles is ?

Wat zijn de levertijden van de concurenten ?

En iets moois maken duurt gewoon wat langer moet je maar denken

Maar staat er niets in de voorraad van Skoda of waar je mee hebt proefgereden is die niet over te nemen met een leuke korting ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe