Ga naar inhoud

Skoda Fabia RS


AvB
 Delen

Aanbevolen berichten

@EdK

Waar ik mee heb proefgereden (Ton Pols, Waalwijk) zou een optie zijn geweest (€ 22.949 - 2011 - 2500 km), maar dat is een groene...

En ik wil een blauwe... (Race blue)

Daarbij komt ook nog dat ik de Fabia (08-2010) van mijn vrouw ga inruilen bij haar huidige dealer SkodaWils in Valkenswaard, waar onze zoon werkt, dus daar kan ik gewoonweg niet omheen.

Is overigens helemaal niet erg, ik krijg daar de allerbeste inruilprijs terug (en heb toen ik de 'oude' Fabia kocht, ook al een flinke korting gekregen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Levertijd verkort?

Ik heb 'm 12 juli 2011 besteld en kreeg gisteren bericht van m'n dealer dat de voorlopige productiedatum in de eerste week van oktober ligt.

Als dat waar is, dan vind ik het prima!

Zouden ze een RS dan toch met voorrang in productie nemen?

Dat is nog geen 3 maanden en daarbij mag je eigenlijk de fabriekssluiting van 3 weken - ze zijn afgelopen maandag weer begonnen - nog vanaf tellen.

Maar... nog maar niet te optimistisch worden. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gisteren "slecht nieuws" gehad, de productie is 'zomaar' verplaatst naar week 47.

Dus dat wordt wachten met afleveren tot 2 januari 2012...

Of misschien dat er toch weer goed nieuws komt...

Wordt vervolgd!

aangepast door AvB
Link naar reactie
Delen op andere sites

het leven loopt niet altijd op rolletjes zie je maar weer !

En we treuren met je mee !

En er komen dus opeens weer 8 weken bij, dus dat is balen en gaat lijken op de productie tijden van de GL afgelopen jaar

Maar toen kregen er nog een boel mensen van PON een tegoedbon oid vanwege het lange wachten

Dus misschien visje opgooien bij de dealer of hij je tegemoet kan komen mbt het langere wachten ?

nee heb je en ja kun je krijgen is mijn slogan in deze altijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een mailtje gestuurd naar de Skoda Klantenservice waarin ik heb aangegeven dat ik nu begrijp wat bedoeld wordt met "Verrassend Skoda"...

Ik kreeg daarop het volgende antwoord:

Škoda neemt als uitgangspunt van haar voorraadpolitiek zo veel mogelijk de wens van de klant.

Enerzijds heeft de dealer in het algemeen een goede handelsvoorraad om u in staat te stellen diverse uitvoeringen te vergelijken en hij kan hiermee de klant, die grote waarde hecht aan een snelle levering, meestal snel een courante uitvoering leveren.

Wereldwijd is de vraag naar Škoda sterk toegenomen welke direct van invloed is op de levertijd van uw auto.

Natuurlijk zijn wij blij dat zoveel mensen kiezen voor Škoda, maar dit enorme succes zorgt ook voor vertraging in de levering.

Onze fabrikant Škoda Auto heeft aan Nederland veel extra productie toegekend maar deze is nog niet toereikend.

Op dit moment wordt door Škoda Auto hard gewerkt aan uitbreiding van de productiecapaciteit om de levering van uw auto te bespoedigen.

Vanzelfsprekend zullen wij uw dealer direct informeren wanneer er meer zekerheid is over de levering van uw Škoda.

Uiteraard beseffen wij zeer goed dat de levering van uw auto uiteindelijk de basis is voor een duurzame klantrelatie met u.

Daar blijven we hard aan werken!

Gezien het feit dat uw Škoda dealer de leverancier van uw auto is, is hij uw eerste aanspreekpunt om uw vraag met betrekking tot de levering van uw Škoda mee te bespreken.

Uw dealer is in het bezit van een komm-nummer waarmee hij bij onze afdeling logistiek kan informeren, indien de informatie aanwezig is, hoe het met de levering van uw auto is gesteld en waarom deze eventueel uitgesteld is.

Wij willen u dan ook vragen contact op te nemen met uw Škoda dealer.

Op mijn reactie daarop: "Ik blijf het in ieder geval vreemd vinden dat de productie in eerste instantie in week 39 is gepland en dan vervolgens 'zomaar' met 8 weken wordt verlengd (en wie weet nog verder). Er zullen best redenen voor zijn, maar die zijn mij niet duidelijk. Hoe dan ook: verrassend Skoda.", heb ik nog geen antwoord gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemaild naar Skoda klanten service en dan zo'n antwoordt ?

wel dan kunnen ze beter de naam veranderen

Blijf vreemd vinden en misschien is er een goede reden voor

Maar met alle 3 de skoda's die ik nu besteld en dus gekocht heb was het zo dat in begin ze een verwachte productie datum hebben

en bij me Yeti is die ook uiteindelijk 3 weken later geworden

Maar toen in systeem bij dealer de productiedatum erin stond werd me ook gezegd dat deze dan vast stond omdat dan in principe alle onderdelen op jou komm nummer dan aanwezig zijn en niets meer de productie in de weg staat

En dan krijgt de dealer dus de productie week door en 2 weken erna staat hij dan in nederland ( pon of al dealer ) en dan is alleen en verdere vertraging eventueel aan de orde als de dealer het druk heeft en hem niet vlug kan afleveren

Maar dit duurde bij mij maar een week !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring (na 2 Skoda's) is dat die datum zowel verderweg als dichterbij kan schuiven.

Vergeet niet dat de hele auto industrie een just-in-time proces is. Alles voor winstmaximalisatie. <_<

Als b.v. de stoelenleverancier van de speciale stoelen in de RS besluit om pas in een bepaalde week dat specifiek type stoel te leveren (die vaak pas een paar uurtjes vantevoren voor de productie van jouw auto, in de assemblagefaciliteit aankomt), heb je dus gewoon pech.

Leuk is anders, maar dat is de realiteit van vandaag.

En ja, fabrikanten met een hogere marge kunnen zich ruimere logistieke processen qua voorraadvorming permiteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan staat hij uiterlijk eind week 46 bij je dealer op parkeer terrein

En dan ben je afhankelijk van hem hoe lang deze nodig heeft om hem rijklaar te maken !

En omdat hij nu nog weinig dingen gepland heeft staan kun je er voorzichtig op aandringen dat hij je plant voor afleveren op eind week 47 !

Komt je wagen eerder bij de dealer aan dan heeft hij meer tijd en anders is het al gepland en kan hij de poetser en nadere dingen ook al gaan inplannen !

Als je dit doet op moment dat hij binnen is ben je vaak alweer een week kwijt vanwege dat hij andere ingeplande dingen heeft staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

De velgen zitten nog in de doos, maar hier toch alvast een foto'tje.

De banden zijn Vredestein's Wintrac Xtreme.

Als het een geheel is, dan komt de volgende foto.

En als de auto er (eindelijk) is, dan volgen er natuurlijk nog veel meer...

post-151-0-65805400-1316882597_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hoop ik dat ik het goed begrijp, maar ga je deze mooie velgen gebruiken voor je winterbanden ?

Vind je dat niet heellllllllllllllll ergggggggggggg zonde ??

Of gaan hier de zomerbanden omheen en wat straks bij de Fab wordt geleverd gaan de winterbandjes omheen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt het goed Ed, ik ga deze mooie velgen gebruiken voor de winterbanden.

Ziet er toch goed uit?

Een kwestie van regelmatig even de hoge drukreiniger erop en ze blijven mooi, toch?

Bijgaand een plaatje van de Fabia in 'winteruitvoering', met Black Pack (wat er ook op zit).

En op de zomerbanden zitten 'standaard' de Gigaro's in zwart/chroom uitvoering al, plaatje 2.

Dus het hele jaar door 17" Gigaro's...

't Kost wat, maar dan heb je ook wat (moois).

post-151-0-19781800-1316951362_thumb.jpg

post-151-0-87009000-1316951516_thumb.jpg

post-151-0-87491700-1316951564_thumb.jpg

post-151-0-24691200-1316951581_thumb.jpg

post-151-0-53671100-1316951598_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

AvB wie mooi wil wezen moet pijn lijden zegt men wel eens over de dames !

Maar puur uit mijn redenering zou ik aan LM velgen voor de winter niet erg gauw beginnen.

En wel om volgende reden, heb jaren motor gereden en zomer en winter ( geen auto of de B in bewijs van rijvaardigheid )

En eerste jaren reed ik met die motorfiets met LM velgen en blok gewoon door weer en wind en spoot hem ook regelmaatig af met koudwater in een wasbox.

Maar toch weet meneertje pekel hier een aanslag op te bewerksteliggen en maw het alu ging lekker bloemkolen zoals men dat noemt.

Dus bij motorfietsen die er volgde had ik een winterritueel met blanke tecktiel waar ik blok/frame en velgen mee inspoot !

En dan evengoed nog wekelijks de fiets geheel afspuiten met koud water !

En dan in voorjaar dan had ik het geluk dat ik op werk bij een goede klant mijn motor in een cabine kon rijden waar ik met hogedrukspuit de tectiel kon verwijderen.

Deze hoge druk had namelijk een mengsel van kokend water en terpetine zodat alles na de behandeling er weer netjes onder vandaan kwam.

Maar vanwege de fijne pekel die op neerlands wegen wordt toegepast in combinatie met aluminium is mijn keuze voor de winter periode niet gevallen op LM velgen maar staal.

Dan ben ik maar een lelijk eendje in de winter periode :P

Maar hier wil ik niet mee zeggen dat ik het zonde vind van wat je doet !

Neuhhh , een ieder moet daar vrij in wezen om de keuze te maken

En één ding is zeker, je zal opvallen en mocht ik je zien rijden dan weet ik ook 100% zeker dat jij het bent in de winter periode B)

Maar als tip geef ik je wel mee zet ze na schoonmaak even goed in de was oid dit is altijd beter dan niets.

En gebruik voor afspuiten van pekel resten altijd koud water en nooit warm , want met het laatste schijnt het zo te wezen dat pekel juist erger gaat reageren op aluminium ( dit is mij vanuit de motorwereld altijd verteld )

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ieder geval bedankt voor de tips, EdK!

Volgens mij zijn de velgen voorzien van een vernislaag o.i.d., 't lijkt wel een soort metallic (donker antraciet grijze) lak, dus ik hoop dat het mee zal vallen (en anders heeft mijn zoon er weer een klusje bij...).

En: AvB = Ad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dan had hij maar niet je zoon moeten zijn !! toch ?? :D

Maar je kunt het beter voorkomen dan dat jij of een ander er een boel werk aan heeft

En werk ergens aan hebben kost meestal ook geld in dit verhaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gisteren weer even schrikken...

Mijn Fabia RS stond nu helemaal niet meer op het productie overzicht!

Meteen een mailtje naar Skoda Klantenservice: ik werd vrijwel meteen teruggebeld.

Contact tussen Klantenservice en Logistiek wees uit dat als ze met het productie overzicht "bezig" zijn, het wel eens voorkomt dat de auto (tijdelijk) niet op de lijst staat.

Men wist mij echter te bevestigen dat de auto nu definitief in week 44 in productie gaat, dus nu nog 4 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe