Ga naar inhoud

Ik mag weer shoppen, wat moet er op mijn boodschappenlijstje?


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

  • Reacties 189
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

we zijn het dus roerend eens, nu Marco nog

ach die weet ook wel dat het de octi wordt, maar hij wil ff genieten en ff kwijlen voordat de kogel door de kerk gaat !

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach die weet ook wel dat het de octi wordt, maar hij wil ff genieten en ff kwijlen voordat de kogel door de kerk gaat !

Hahahaha... laat ik het zo zeggen: de O2 geeft me geen gevoel van "2e keus". Maar ik maak weer een keuze voor een x-aantal jaren, en dat doe ik altijd graag goed! En ja, 't gaat best over geld, maar aan de andere kant mag iets wat ik leuk vind ook best wat kosten! Ik hoef er niks voor te laten verder, dus why not? En ik heb een vrouw die gek is van VW (heeft zelf Golf GTI en VW Beetle gereden), dus als we dat geld al uitgeven, gaat het niet eens ten koste van mijn andere hobby's (mountainbiken en fotografie). Lucky me... ;-)

@ Frank: de levertijd van modellen met DSG is momenteel zo;n 17 weken. Omdat ik mijn huidige auto 14-11 in moet leveren, betekent dat dat ik zo medio juli moet bestellen. Komt helemaal goed, ik heb de offertes van de nieuwe LM al binnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad ook voor de Octavia gaan, die anderen zouden bij mij qua prijs gewoon afvallen. (300 euro netto per maand is bij mij de magische grens) Je zou nog naar een opel kunnen kijken dan heb je 160 ponnies en toch 20% bijtelling, dat scheelt aanzienlijk in je maandlasten ;)

Maar een 1.8 TSI icm een DSG bak is natuurlijk wel smullen! Hoe goed de regeling bij ons ook is, wij mogen niet op benzine rijden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja Hemi, hier mag je wat meer zeggen dan op andere Fora ( geen censuur hier )dus Bakkertje mag ook de slopel opvoeren als wagen.

Dat Marco daar voor gaat kiezen is wel erggg nihil uiteraard, want wordt toch weer een Octavia full options

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak je maar niet druk Hemi, die Opel heb ik enkel en alleen geopperd omdat ze bovengemiddeld vermogen hebben en toch 20% fiscale bijtelling. Marco was zelf ook al aardig aan het dwalen met een Ford Focus :doh2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Uiteindelijk is vooral de vraag: heb ik € 178,00 per maand méér over voor het rijden in een Passat ten opzicht evan de Octavia. Tsja... luxe-probleem!

Zo, jullie zijn weer op de hoogte... wordt vervolgd!

En zoals beloofd zou mijn vorige post vervolgd worden. Inmiddels kan ik de vraag beantwoorden: nee, ik heb die € 178,00 per maand er niet voor over. Ik ging een rekenen: € 178,00 x 48 maanden = € 8.544,00... en of je dat nou kunt betalen of niet, dat is het rijden in een Passat in plaats van in een O2 me niet waard. Het wordt dus gewoon weer een Octavia!!!

Het is Octavia Combi 1.8TSI Elegance Business Line DSG-7 geworden, met als opties:

- stoelverwarming op de voorstoelen;

- metallic lak (dat dat tegenwoordig nog een optie is...) in de kleur Brilliant Silver;

- 17" Pallas-velgen;

- MDI;

- sunset ramen;

- electrisch schuif-kanteldak;

- volwaardig reservewiel;

- afneembare trekhaak;

- ISOFIX-bevestigingen (je weet maar nooit);

- bluetooth handsfree-kit;

- rokerspakket (en nee, ik rook niet).

De enige optie die ik nog had gewild, maar blijkbaar niet leverbaar is op de Business-Line is het sportonderstel. Maar als ik zie wat ik er allemaal wel bij krijg, kan ik daar best mee leven! ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja wat moet je je dan nog wensén ? Bankverwarming op de achterbank zodat in de winter de kinders geen koude billen krijgen ?

En dus geen Columbus met koekenpan beveiliging ?

En mag toch nog wel aannemen dat er een chippie in gaat komen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha... dan moeten er eerst kinders zijn! ;-)

Die Columbus zit er standaard al in, dus die hoefde niet meer als optie. Hangt van de leasemaatschappij af of ik er ook een Safelock bij krijg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me niet hoe of waarom, maar ik dacht steeds dat je al 3 koters had !

Maar die koekenpansafe zou ik toch voor de gemoedsrust er wel in willen hebben, zeker als er nu steeds brand wordt gesticht wat kan omslaan in diefstal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt wel op mijn bestelling alleen heb ik geen combi en een ander kleurtje.

Schuifdak gebruik ik elke dag, is toch wel een fijne extra!

Ik heb nog een vast oplaadsnoer voor mijn gsm in de middenarmsteun laten monteren ipv via de 12V ingang.

Want de BT trekt toch wel snel je batterij leeg omdat er steeds heen en weer signalen gestuurd worden.

Stoelverwarming is ook wel prettig in de winter of als je last van je rug hebt! Dat heb ik bijna nooit behalve als ik een wasmachine mag tillen....

aangepast door Wasmachineman
Link naar reactie
Delen op andere sites

''Gewoon'' noemt hij dat, ik denk dat menig forumbezoeker graag met je wil ruilen! (waaronder ik) :notworthy::drive1:

Mooie keuze gemaakt Marco :pontiac_black:

haha ja dat klonk bijna een beetje neerbuigend! Haha... maar nee hoor, ik ben er dolblij mee! En verlagen is inderdaad een optie, Frank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

''Gewoon'' noemt hij dat, ik denk dat menig forumbezoeker graag met je wil ruilen! (waaronder ik) :notworthy::drive1:

Mooie keuze gemaakt Marco :pontiac_black:

inderdaad een mooie wagen, maar om te zeggen dat ik wil ruilen met me Yeti ??????? neuhhhhhhhhhh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruilen met mijn Roomster? Ja hoor, dat zou ik best willen... als ik 'm niet zelfde hoefde te betalen, die nieuwe O2 :lol:

Is altijd makkelijk, een auto bestellen van andermans poen. En als je niet dagelijks de gebruikskosten 'ziet'. ff lekker chippen en gassen met die handel, want 'de baas betaalt de brandstof toch wel'

Jaloers, nee hoor. Maar het is wel een feit dat bij een leaseauto veel makkelijker met het gebruik omgegaan wordt. (en ja, ik heb jarenlang zelf in leaseauto's gereden, en nee, die behandelde ik niet anders dan mijn eigen eigendom)

aangepast door Captain Hook
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Captain Hook,

Mijn werkgever heeft als regel: als je chipt dan is dat goed, alleen, gaat het bedrag dat je voor brandstof moet betalen met 25% omhoog! In de leaseprijs van mijn werkgever zit een brandstofcomponent. Dat blijft vast staan gedurende de periode dat je de leaseauto hebt.

Ik behandel mijn Fabiaatje net zoals ik hem zou behandelen als ik hem zelf had betaald.

Met vriendelijke groeten,

Willem-Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe