Ga naar inhoud

Wie, wat of waar is dit?


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Het inderdaad een bestralingsapparaat, oftewel een lineaire versneller.

Deze op de foto staat in het AMC op de afdeling Radiotherapie en is van de firma Elekta.

post-117-0-35075500-1324395014_thumb.jpg

Op de foto zie je eigenlijk maar een deel van het apparaat, de horizontale arm waar een deel van de versnellerbuis in zit met aan het eind de collimator waar de bestralingsbundel uit komt.

Die arm kan 360 gr. draaien, zodat je een patient van alle kanten kunt bestralen.

De tafel kan ook alle kanten op bewegen, zelf roteren.

Achter de achterwand zit het grootste deel van de versneller, zie foto hieronder.

post-117-0-98156600-1324395689_thumb.jpg

Op deze foto zie je het grote ronde deel wat op de andere foto achter de wand zit. De versneller staat op deze foto 180 gr gedraaid en de collimator zie je nog los staan op de pallet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is serieus, wat mij betreft.

Dit is vanuit mijn hotelkamer in Penang opgenomen (1980)

Het is een dia, geconverteerd naar JPG.

Het gaat om het object bovenin de opname.

Wat ik me nu al jaren afvraag is dit nu een UFO, waar ik niet in gelijk warm voor loop,

of is het misschien een foutje in het fototoestel.

gallery_50_51_526415.jpg

Deze opname vanuit dezelfde plek een halve dag later, een soort nulmeting dus.

tn_gallery_50_51_224911.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hobbel de Bobbel,

Volgens mij is het wel een UFO: want dat staat voor "unidentified flying object'. Hoe je het ook ziet, dat is het wel...

Maar volgens mij is het een stuk ruimtemateriaal dat verbrandt in de dampkring. Iets anders kan ik er ook niet van maken.

Voor een vuiltje op de lens is het volgens mij veel te groot.

Of het moet een vuiltje op de dia zijn natuurlijk. Dat kan ook nog. Of een vuiltje op de scanner.

Groetjes... Willem-Jan

By the way: de beste Kerstwensen!

aangepast door WillemJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Hobbel de Bobbel,

Volgens mij is het wel een UFO: want dat staat voor "unidentified flying object'. Hoe je het ook ziet, dat is het wel...

Maar volgens mij is het een stuk ruimtemateriaal dat verbrandt in de dampkring. Iets anders kan ik er ook niet van maken.

Voor een vuiltje op de lens is het volgens mij veel te groot.

Of het moet een vuiltje op de dia zijn natuurlijk. Dat kan ook nog. Of een vuiltje op de scanner.

Groetjes... Willem-Jan

By the way: de beste Kerstwensen!

Dag Willem-Jan, jij ook nog de beste wensen.

Dank voor je objectieve commentaar.

Een vuiltje op de dia lijkt mij onwaarschijnlijk, dit wordt een zwart deeltje, zoals de "nulopname" laat zien.

Wat mij het meest intrigeert, is de blauw/rood verschuiving, die ook optreedt bij snelheidsveranderingen.

Op de originele dia, die je flink kunt uitvergroten is in het centrum van de blauw/roodverschuiving, een gedeelte van een schijfvormig voorwerp te zien.

Deze dia ga ik met demiwater reinigen en daarna, uitvergroot, nog eens aan je voorleggen

Orthopantograaf???

Een orhopantograaf is volgens mij een wattenstokje !

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Een nieuw wiskundig raadsel, vul de volgende rij in (ik heb aantal puntjes al gezet als hint):

1

11

21

1211

111221

312211

13112221

. . . . . . . . . .

Zij die het al kennen, gelieve de anderen een kans te geven ;)

aangepast door Ikke_zelf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe