Ga naar inhoud

Wie is nou erger?


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

idd triest Erik. En ik vind al dit soort religieus fanatisme/extremisme even verwerpelijk. Ik ben overtuigd atheist, maar respecteer een ieder die wel ergens in gelooft, zolang dat maar binnen de prive sfeer wordt gehouden en niet leidt tot allerlei maatschappelijke wantoestanden (ongelijke behandeling van vrouwen, onverdoofd slachten van dieren, besnijdenissen, enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben overtuigd atheist, maar respecteer een ieder die wel ergens in gelooft

Zomaar even een nadenkertje: is "overtuigd atheist zijn" niet net zo goed een geloof? Geloven "in het niets" is nog steeds geloven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triest. En dan praten ze over verdraagzaamheid en gelijkwaardigheid... :mad3:

Wie is 'ze'?? Die 'Ze' praten juist daar niet over! De vrouw loopt nl.3 passen achter de man.

Was het maar waar dat 'Ze' daarover eens gingen praten, dan was al deze ellende er niet geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat niet zo. Ik ga er van uit dat er niets is, zolang empirische evidentie voor een iets ontbreekt. Richard Dawkins heeft er heel treffend over geschreven in "The God Delusion".

Maar je hebt in zoverre gelijk dat ik zou kunnen (moeten) volstaan met te zeggen: ik ben atheist. Dat overtuigend zit er aan vast gebakken omdat ik dat altijd zeg als er bekeerders aan de deur komen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja hoe kijk je daar tegenaan !

20 jaar terug ofzo zat ik in Canada op een camoing in Ottawa en we kwamen op een avond in gesprek met een Canadees en zin vrouw die Poolse was.

En nu heb ik het al niet zo graag over geloof omdat dit vaak een uitzichtloos gesprek wordt, maar goed die avond kwam het er wel over !

En ik gaf te kennen aan haar dat ik niet geloofde in een god of iets dergelijks

Wel dit kon zij niet bevatten, waarop ik vroeg waarom niet !!

(en nu niet lachen) ze zei je bent zo netjes dat je moet wel geloven, alleen criminelen geloven niet !

Toen heb ik haar maar verteld dat ik geloofde in de evolutie (de aapjes waar we vanaf stammen )

Wel denk dat we een discussie hebben gehad van bijna 2 uur en ze kon er nog niet over uit !

En ik heb een 4 jaar verkering gehad met een dominee dochter en hij wist hoe ik er over dacht en we respecteerde mekaars mening en konden uren hier over praten !

Want hij heeft zijn geloof waar hij steun aan heeft in moeilijkere tijden, en ik zet alles op een rijtje voor mezelf en heb daar zeker geen geloof voor nodig !

Zie dat meer als een steuntje in de rug voor een gelovig persoon !

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk verhaal , Ed. In N-Amerika is dat idd verschrikkelijk en heb je als atheist geen leven! Btw, ik ben ook eens in Ottawa geweest voor een of ander congres. Beviel me bijzonder goed. En je hebt gelijk, dat soort discussies zijn meestal oever- en zinloos, omdat men als het om dit onderwerp gaat ineens heel andere (ruimere) spelregels hanteert dan normaal gelden voor discussie/debat. Meestal zit er ook een element in van dat men verder, verlichter is en dat jij helaas het licht nog niet hebt gezien of gered bent. Wat ik helemaal erg vind zijn de "ietsisten". Je kent ze wel: maar ik geloof wel dat er iets is! Maar ik dreig weer op een stokpaardje te gaan rijden, geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn open dak mooi dicht. Of op kiepstand, dat kan ook!

en toch klopt deze zin niet helemaal !!

een OPEN dak DICHT ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, het gaat er ook niet om dat je het gebruikt, maar dat je het hebt! :lol:

Is eigenlijk net zo als met die spoiler , of lees ik het nu weer verkeerd ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open dat ???

bij welk merk wagen was dat ?

Ik had in mijn Fabia ook een elektrisch schuifdak dat open en dicht en in kantelstand kon

En was ideaal en vond airco ook helemaal niet nodig \.

Maar ja bij de RR kon het niet en bij de Yeti moest ik meten zo'n gigadak nemen met bijkomende langere levertijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe