Ga naar inhoud

hobbel de bobbel terug van vakantieadres


hobbel de bobbel
 Delen

Aanbevolen berichten

3 uur ago , Rosinfield said:

Het zit in het binnenoor (evenwichtsorgaan) en het visuele systeem. De informatie welke door beide systemen wordt gegenereerd, levert een conflict op. Het is heel makkelijk te simuleren dmv een draaistoel. 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/98403-bewegingsziekte-reisziekte-oorzaak-symptomen-behandeling.html

Mijn vrouw kan niet lezen in de auto, anders wordt ze misselijk. Als ze naar buiten - ver van zich af - kijkt is er niets aan de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant, maar er is volgens mij  nog meer aan de hand, wat ook persoonlijk kan zijn.

Als je nog net niet zeeziek bent, is er maar weinig nodig om je over de rand te trekken, zoals in mijn geval, geur.

De geur van hete stookolie in combinatie met versgebakken brood, was voldoende.

Door gewenning is het vanzelf overgegaan, het helpt als je weet, dat het eigenlijk nergens over gaat en je het gaat negeren.

Het schip slingert en stampt, maar het doet je niets meer.

Tijdens onze laatste zeereis heb ik het laatste zelfs gemist. !

aangepast door hobbel de bobbel
Link naar reactie
Delen op andere sites

O zeker. In feite is dat ook wat je met zo'n desensitisatie programma beoogt en vaak werkt dat ook. Maar helaas niet altijd. Het betreft hier zoals bij veel andere zaken niet zozeer een dichotomie (wel/niet), maar een spectrum. Een persoonlijke factor kan ook idd zijn dat men er op anticipeert en er bang voor is en dan gaat het bij het minste geringste natuurlijk mis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er gelukkig weinig ervaring mee, alleen bij het parachutespringen had ik bij sommige piloten last als ze een kort bochtje naar de dropzone maakten. Je zit dan op de bodem van het vliegtuig, en als je niet in de eerste serie uitstappers zit, draait het toestel een kort rondje om opnieuw dezelfde lijn te vliegen om para's te droppen. Doordat je dan op de bodem zit, kun je de horizon niet zien en raakte ik even wat gedesorienteerd, gaf het ook vaak op voorhand aan als ik als 1e aan de buurt was na zo'n randje, zodat ie een iets ruimere bocht kon draaien (dan was ik er eerder op de dropline uit, doordat ik niet eerst even moest herorienteren, en kon de rest dus ook eerder uitstappen). Zeker bij kisten waar je eerst naar buiten op het landingsgestel moest klimmen om af te springen, moest je wel even helder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe