Ga naar inhoud

Een nieuwe aanwinst - van 21 jaar oud.


MarcoO2
 Delen

Aanbevolen berichten

Dat was inderdaad mijn plan Ed, maar als ik The Bone COllector goed begrijp zou dat schadelijk voor mn dynamo zijn. Ik heb er geen verstand van, dus ben afhankelijk van jullie input ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

met een (bijna) lege accu zal de dynamo maximaal beginnen laden, wat eigenlijk niet al te goed is voor zowel dynamo als accu. Een acculader is gewoon een betere oplossing.

Ja maar een dynamo van zeg maar 50A zal zeker niet meer kunnen leveren.

En deze is gebouwd om die 50A te kunnen leveren.

En is die accu geheel leeg wat in principe niet goed is voor een accu ( diep ontladen ) dan zal hij er wat langer over doen om weer opgeladen te worden door die dynamo.

De spanningsregelaar die er los tussen zit of ingebouwd in de Dynamo zit zal er uiteindelijk voor zorgen wat de laadspanning zal zijn voor de accu.

 

En omdat een startmotor flink trekt aan de acculading en deze al flink laag is zei ik in deze dan ook om de alfa accu via de skoda dynamo eerst wat te vullen en dan pas de alfa te starten.

aangepast door EdK
te vlug gepost waardoor tekst ontbrak
Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb gisteren uiteindelijk toch maar een nieuwe accu (Wilco Royal 56 Ma) gekocht, want de oude was overleden. Hield geen spanning meer vast.

Gistermiddag dus weer lekker met Joost wezen touren: Genieten! Vanmiddag weer! ;-)

post-10-0-22492800-1425802475_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach anders kost het hem weer een nieuwe accu misschien...

Maar dan kan hij die druppellader wel meteen naar me toe brengen, krijgt hij nog een bak koffie of thee met een koekkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt inderdaad (druppel)laden thuis (alleen niet in de garage denk ik). De garage waar de Alfa staat, is niet voorzien van stroomaansluiting namelijk ;)

aangepast door MarcoO2
Link naar reactie
Delen op andere sites

De garage bij mijn huis heet wel garage, maar is in gebruik als schuur ;) De garage van mijn schoonouders daarentegen doet dienst als eh... mijn garage... :D 

 

Hm, ik dacht dat ik de accu beter niet in de garage/schuur kon zetten om te overwinteren, omdat die kou niet goed is voor een accu. Ik dacht een rustig plekje in huis te gebruiken. Maar dat kan ik beter niet doen, begrijp ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Accu gassen zijn niet echt gezond.

En in schuur vorstvrij droog is goed genoeg en heb je genoeg ventilatie

 

Al zijn de gesloten accu's tegenwoordig veiliger dan de open met hun gassen

Een accu binnenin huis..... ik raad het je af

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Zo, vorige week moest ik voor een taxatie wat foto's maken. Binnenkort ga ik een lang weekend met een stel cabrio's op stap in de Duitse Eiffel, en dat betekent dat ik m'n verzekering ga upgraden. Dat vereist een taxatie. Hieronder een paar fotootjes, niet zozeer hoogstandjes vanuit fotografisch perspectief, maar meer een registratie. 

 

16699395873_19fe8f3f73_b.jpg1 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17112211437_7f41c75396_b.jpg2 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17293688906_6a0c89affa_b.jpg3 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17293688876_f3b02f6f5a_b.jpg4 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17112211127_40f78771ea_b.jpg5 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17133424979_c17e3f8a93_b.jpg6 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17293688526_d359e54eae_b.jpg7 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17112210907_207c2e493d_b.jpg8 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17131859688_49c18ce70c_b.jpg10 by marcoeoscanon, on Flickr

 

17112208487_f81a842ccb_b.jpg11 by marcoeoscanon, on Flickr

 

Als ik meer tijd heb, ga ik nog wel eens op pad om een échte shoot te doen. Tot dan toe doe ik het hiermee. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een petje ja :D achtergebleven van de vorige eigenaar. Geen overbodige luxe, overigens, want je verbaast je wat je aan kleding nodig hebt om gedurende langere tijd open te rijden. Zolang het geen 25 graden of warmer is, is jasje dasje al gauw verplichte kost. 

 

En dank voor de complimenten, het rijden is inderdaad een genot - en soms ook eng, als je ziet hoe weinig respect anderen soms voor je mooie eigendom hebben... (mede één van de redenen dat ik ;m laat taxeren om beter te kunnen verzekeren).

 


OK, nog eentje, met de zon er vól op: 

 

17133421359_7071a08f3f_b.jpg12 by marcoeoscanon, on Flickr

aangepast door MarcoO2
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe