Ga naar inhoud

Rune


Rune
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik sta op het punt een Skoda Octavia Combi te kopen omdat ik na testen van verschillende modellen (Peugeot 308SW 1.2 / Nissan Qashqai 1.2 / Kia Sportage 1.6) erg tevreden was over deze wagen, geen enkel negatief punt, waar de anderen wel wat steken lieten vallen. Benzine is een must omdat ik bij mijn oude wagen de DPF stuk gereden heb owv. korte afstanden. Twijfel wel nog over de motorisatie 1.2TSI of 1.4TSI?

 

De verdeler had geen 1.2 benzine staan, dus moest het met de 105Pk 1.6 diesel doen. Ik vond hem erg goed trekken en accelereren voor 105pk, maar de diesel heeft allicht een beter koppel?

 

De Peugeot 308SW in 1.2, wel 130pk, reed super, de Qashqai (115pk, 1.2) kwam bijna niet meer vooruit vanaf 110km/u a 3,000 T/min, net zoals de Kia (115pk, 1.6).

 

Graag wat ervaringen met de 1.2TSI, want ik vind de meerprijs van 2,000 Euro nogal veel voor de 1.4TSI?

Wat raden jullie aan? Graag ook wat info over jullie gemiddeld verbruik (veel stadsverkeer).

 

Groetjes.

 

Rune

aangepast door Rune
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rune, on 25 Sept 2014 - 21:39, said:

De verdeler had geen 1.2 benzine staan, dus moest het met de 105Pk 1.6 diesel doen. Ik vond hem erg goed trekken en accelereren voor 105pk, maar de diesel heeft allicht een beter koppel?

 

Als de 1.6 diesel voldoet is er denk ik een goede goede kans dat je de 1.2 benzine ook voldoet.

 

Verder: Ga proefrijden. Daar heb je meer aan dan filosofieen over koppel enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals CaseyBasey ook al zegt: kijk voor het verbruik op spritmonitor.de (kun je trouwens ook engelstalig bekijken, via de vlaggetjes rechtsboven op de site), en je kunt zelf ook de normen vaststellen welke auto's meegenomen worden voor het gemiddeld verbruik (bijv. min. 2500 km verbruik bijgehouden, bepaalde bouwjaren, enz)

 

Overigens dat koppelverhaal is typisch voor op verjaardagen: alleen koppel heb je niets aan zonder toeren, je kunt met hetzelfde recht zeggen dat je een motor met veel toeren nodig hebt (toeren x koppel, geeft het vermogen, bij een bepaald toerental). Een diesel zal over het algemeen meer koppel hebben, maar een lager max. toerental, daar zijn de overbrengingsverhoudingen van deversnellingsbak dan ook op aangepast, dus uiteindelijk is het maar de vraag wat het meeste levert.

 

Conclusie: ga gewoon testrijden met de 1.2 TSI en de 1.4 TSI, en kijk of het verschil van 2000 euro in prijs gerechtvaardigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom hier en veel plezier!

 

Los daarvan: dit is het voorsteltopic; inhoudelijke vragen kan je beter in de daarvoor bestemde forumdelen in een apart topic stellen. Des te groter de kans op reacties, en des te overzichtelijker is het forum. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe