Ga naar inhoud

Group Buy: Skid Plate


MacManiac78
 Delen

Interesse in een bodem beschermplaat?  

6 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Mensen,

 

Ik ben van plan een group buy te starten voor een aluminium of powder coated stalen of RVS bodemplaat. De kunsstof platen bieden onvoldoende bescherming voor de moter en het onderstel. Na verloop van tijd zakt het kunsstof uit, waardoor het onder de auto gaat klapperen. De kunsstof kappen zijn dan ook slechts bedoeld om iets van vuil tegen te houden.

 

De kappen zijn voor elk type auto verkrijgbaar.

Het spul zal direct bij de fabrikant gekocht worden. http://www.rival.su/eng/contacts.html Zonder tussenkomst van de dealer. Voor ik de fabrikant verder lastig ga vallen met moeilijke vragen om een mooie prijs te maken wil ik hier eens aftasten of er wel vraag naar is. Ik denk eraan me te beperken tot de aankoop van de aluminum versie, i.v.m. het gewicht ervan.

 

Hierbij de vraag om aan te geven of er eventueel interesse is in de groepsaankoop. Verdere informatie zoals prijzen etc. worden aangevuld. Ik ben me ervan bewust dat de prijs ervan het omslagpunt wel/geen interesse sterk beinvloed.

 

Informatie van de website:

 

With the RIVAL PLATE skid plate you will protect the undercarriage of your vehicle from running over curbs, rocks, road debris and make it safe to use in off-road environments. The RIVAL PLATE  skid plates will also protect your car's anti-theft device from being tampered with or cut by thieves. Its aerodynamic design will reduce air turbulence and make your car run more efficiently, easily offsetting the extra weight of the metal plate. Installation is easy with the  complete hardware kit and no-drill installation.

RIVAL PLATE skid plate is not an option, but a necessity.This product is perfect not only for off roaders, hunters, forestry workers, construction companies, tuners, low riders, hunters but for anyone who wants to protect their loved ones from radiator, transmission or gearbox damage when they are not around to help.
Protects the most important elements such as engine, gearbox, tank from road or trail damage
Protects anti-theft devices from being cut or reworked by thieves
Protects electrical parts and alternator from water and salt corrosion
Comes with all hardware and custom no drill installation

aangepast door MacManiac78
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich een mooie actie alleen niet voor mij bestemd

Allereerst is de bodemplaat nog steeds in goede staat bij mijn Yeti

En mocht hij aan vervanging toe wezen dan vermoed ik zo dat het toch weer een standaard plaat word voor mij

en hoofdzakelijk als reden dat ik de meerwaarde met mijn gebruik er niet van zie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zijn er ook redenen om juist niet voor een metalen versie te gaan:

- bij aanrijding waarbij een auto bijv. in de berm komt, kan de plaat losraken en gaan 'vliegen' en zo een soort vliegende guillotine worden

- in gevallen dat je met de bodemplaat echt iets raakt, zal kunststof vaak terugveren, en de oorspronkelijke vorm weer aannemen (waar er bij metaal een buts in blijft zitten)

- losraken/beschadigen van de kunststofplaten is in mijn optiek niet zelden het gevolg van slordig/half montagewerk van monteurs/doe-het-zelvers.

Dit is dus los van verschil in gewicht en kosten van de plaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Jacobse en van Es weer eens scheurgras komen neutraliseren met hun neutronenkorrels ("pure basterdsuiker"), dan is het wellicht toch een handzaam accessoire voor deze doelgroep: This product is perfect not only for off roaders, hunters, forestry workers, construction companies, tuners, low riders, hunters

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen sprake van een "probleem". Van het rondslingeren van bodemplaten heb ik nog nimmer gehoord of gelezen. Mocht deze plaat loskomen dan hebben 8 schroeven en 2 beugels het begeven en is de plaat uit 3 bevestigingspunten gekomen. Zelf ben ik al enkele keren met de pan op de klinkers geklapt na een hoge drempel of gat in de weg. Het plastic dient geen enkele bescherming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doet de standaard kunststofplaat ook Peter. :D

 

Wel eens gezien dat er een auto langs de kant van de weg stond waar de originele plaat aan één kant op de weg hing, en ook wel een enkele keer gehoord van problemen dat ze geheel of gedeeltelijk loskomen, maar dat is eigenlijk in alle gevallen terug te voeren op verkeerde/slordige/onvolledige montage.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct, en de kunststofplaat heeft ook het voordeel dat, wanneer je 'm raakt, 'ie zal vervormen en terugveren zonder de bevestigingspunten te (zwaar?) belasten.

Met een metalen plaat worden de krachten toch meer naar de bevestigingen geleid...........met de mogelijke vervelende gevolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe