Ga naar inhoud

Na 15 jaar Skoda.........


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag hebben wij, mijn vrouw en ik, het besluit genomen om onze Samen Knutselen Onder De Auto Fabia Combi Greenline in te ruilen voor een Met Intersante Techniek Speciaal Uitgevoerde Bakfiets In Slechte Hedendaagse Improvisatie Space Star invite CVT.

Onze eerste Skoda kochten we in 1999, een O1, in 2004 gevolgt door een F1 Combi, deze werdt in 2007 opgevolgt door een Roomster, die op zijn beurt in 2010 het veld mocht ruimen voor onze huidige F2 Combi Greenline.

En dan kom je toevallig in een garage en raakt aan de praat met de verkoper en voor je goed en wel weet heb je een Space Star gekocht.

De Skoda zou in 2014 € 144,-- per maand gaan kosten( MRB + verzekering) dit vind ik toch best wel veel geld voor een auto waar je maar ongeveer 8000 km per jaar mee rijdt. De Space Star is in dat opzicht toch wel een flink stuk goedkoper, deze kost slecht € 67,-- per maand. De bagageruimte is in vergelijking tot de Fabia wel een flink stuk kleiner. Maar eigenlijk gebruiken we die maar een enkele keer. De wielbasis van de Space Star is gelijk aan de Fabia dus aan interieur ruimte lever je niks in.

De Space Star is geen schoonheid maar dat is de Fabia ook niet bepaalt daar zit ook al niet veel verschil.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Space Star wordt 16-12-2013 afgelevert. Misschien vragen jullie je af waarom nog dit jaar. Omdat de Space Star in 2014 € 800,-- duurder wordt. En het heeft wellicht invloed op de inruilprijs. Nu ben ik bij een dealer geweest die zijn target voor dit jaar nog niet gehaald heeft. Moest er nog 12 verkopen. Die zijn dan bereid om iets extra's te doen.

Wat mij in eerste instantie tegen viel was de inruilprijs. De Fabia is van juli 2010, kreeg er maar € 6000,-- voor. Toen ik de dealer erop wees dat ze op www.gaspedaal.nl voor tussen de € 10.000 en  € 12.000 worden aan geboden, wat hij ook controleerde kwam er toch nog een paar duizend bij.

Foto's volgen nog als we hem hebben of misschien als ik een proefrit maken ga. Omgekeerde wereld, maar dat komt omdat mijn rijbewijs vanaf 5-12-2013 verlopen is. Maandag krijg ik een nieuw exemplaar (dan heeft het bijna 11 weken geduurt)

Het is inderdaad een automaat, een CVT. Wat is een goede keuze ? Een CVT of een gerobotiseerde handbak zoals in de Citygo. Ik denk dat ze alle twee hun sterke en zwakke punten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel een mooie wagen en denk dat de kwaliteit beter dan de Skoda.

 

Misschien zien we hem volgend jaar in levende lijve.

 

 

http://www.mitsubishi-motors.be/nl-be/models/space-star/sections/space-star-exterieur

 

http://www.mitsubishi-motors.be/~/media/Files/Prijslijsten/327337_Mitsubishi%20Prijslijst%2009_2013%20BE-LR.pdf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach een Greenline of een Metsubsidie, what's in a name.

 

Wat ik me wel afvraag: het grote verschil in maandelijkse kosten komt omdat de Greenline een diesel is en de Spacestar niet? Zo te zien heb je alleen de vaste kosten gerekend, maar hoe verhouden (gemiddelde) onderhoudskosten en brandstofkosten zich bij deze twee auto's? Brandstofkosten zal in elk geval niet heel zwaar wegen bij zo weinig km/jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cordoba@ dat is inderdaad het verschil, de MRB voor de GL wordt straks € 1040,-- (1119 KG Limburg) per jaar. De Space Star wordt € 232,-- (840 kg Limburg)per jaar.

Het verbruik volgens  www.spritmonitor.de  licht zo tussen de 5.5 en 6 liter op de 100 km. Heeft maar een kleine tank, 35 L, dus valt een tankbeurt best mee.

Het onderhoud: om de 20.000 km (of jaarlijks) een basis beurt € 159,--. Om de 40.000km (of jaarlijks) een grote beurt € 184,--.Elke 20.000 km (jaarlijks) interieurfilter € 42,--. Remvloeistof €30,--, luchtfilter €30,-- om de 40.000 km (2 jaarlijks). Om de 80.000 CVT-olie € 181,--. Om de 100.000 km bougie's €107,--. Het onderhoud is over de hele linie ook iets goedkoper dan de GL

Ik doe de Skoda niet weg omdat die niet bevalt in tegendeel. Het punt is dat ik probeer om de maandelijkse lasten onder controlen te houden. Sinds 1-1-2010 heb ik geen vaste baan meer, alleen af en toe wat uitzendwerk. Deze Space Star zie ik dan eigenlijk ook als een soort van tussen-paus. Als het straks beter gaat koop ik weer iets anders 8-) .

jos_br@ Van de afschrijving is nog weinig te zeggen. Het is een kleine auto die houden over het algemeen wel hun waarde. Je weet eigenlijk niet wat de toekomst brengt. Als het belastingvoordeel was blijven bestaan voor de GL, denk ik dat de inruikprijs ook beter geweest zou zijn. En dan had ik hem zeker niet ingeruild. :)

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ne mooie hoor.................behalve het logo :)

Van een ding ben ik overtuigt dat went :P

 

was dat nou voor een skoda ?

Nou geen Skoda helaas. :doei_verdriet:

Maar hij valt mij helemaal niet tegen.

Rijdt goed.

Is ondanks dat ik er pas 113 km mee gereden heb best wel zuinig op de boardcomputer vanmiddag al 1 op 20.4 gereden.

De buurman heeft er een stukje in gereden, en die was er ook over te spreken. Zijn zoon heeft een paar weken geleden een Mii gekocht. En hij vond deze toch wat steviger, en het start-stopsysteem werkt naar zijn oordeel beter dan in de Mii.

Zo heeft ieder merk/model zijn sterke en ook minder sterke kanten. Nadeel de Space star heeft geen CC, maar wel weer regen en licht sensor.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja urbanus..... Die had t ook over de vrouw en haar harde nippels !

En wilde je nu weten of het kwam van de opwinding of de kouuuuuw.

Awel geef er een flinke neep in en krijgt u een klap, dan is t van de kouuuuw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Dinsdag naar de garage geweest voor de eerste beurt (10.636 km). Volgens de rekening: Werkzaamheden 1ste onderhoudsbeurt omvat,

-Olie en oliefilter,

-Pollenfilter.

 

Onderdelen :

 

-Olie 0W20 (3.2 L)

-Oliefilter

-Interieurfilter

-Injector cleaner

-Ruitensproeierantivries

-Kleine matrialen

-Milieuheffing

 

En dan de prijs voor deze eerste beurt, die viel mij eigenlijk best tegen € 199.76

Daar moet ik wel bij vertellen dat ik het afgelopen jaar niet een keer terug naar de garage ben geweest voor de garantie. Dat kan ik van Skoda niet zeggen, daar was altijd wel wat in de garantieperiode. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe