Ga naar inhoud

Life hammers


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Nog slechtere plek is onder de stoelen, leuk als je niet zo lang bent als de monteur, je stoel aanschuift en vervolgens denkt, waar zijn mijn life hammers gebleven? De Waal dry.gif

Daar zijn ze bij mij na verloop van tijd wel heen verhuist: in het opbergvak onder de bijrijdersstoel, samen met de navi-DVD's...

Als die dingen werkelijk zo belangrijk waren voor de veiligheid, hadden alle auto-fabriekanten er wel seriematig een houder voor geïntegreerd..! Voorlopig hoopt er alleen maar vuil op en onder de ondingen en dat is nou net waar ik een hekel aan heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Daar zijn ze bij mij na verloop van tijd wel heen verhuist: in het opbergvak onder de bijrijdersstoel, samen met de navi-DVD's... Als die dingen werkelijk zo belangrijk waren voor de veiligheid, hadden alle auto-fabriekanten er wel seriematig een houder voor geïntegreerd..! Voorlopig hoopt er alleen maar vuil op en onder de ondingen en dat is nou net waar ik een hekel aan heb!

Ik zou die gok niet graag nemen... zoveel vertrouwen heb ik niet in de heren autofabrikanten. Bij mij zitten ze tegen de buitendorpels. En dankzij het feit dat ik soms 100 keer per dag in en uitstap, heb ik ze echt wel eens los geschopt. Maar zoals Ed ook zegt: ff de pinnen eruit en erin en hij zit weer muurvast! Ik hoop ze nooit nodig te hebben, maar áls dat het geval is, wil ik ze niet uit het dashboardkastje of onder de stoel vandaan moeten peuteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Als die dingen werkelijk zo belangrijk waren voor de veiligheid, hadden alle auto-fabriekanten er wel seriematig een houder voor geïntegreerd..!
Er is eigenlijk geen ander land waar bestuurders zo vaak verongelukken in water als in NL vanwege onze sloten en kanalen parallel aan vele wegen. Zelfs politie-agenten bleken zich niet te kunnen redden nadat hun auto in het kanaal was gereden (elektrische ramen gingen niet meer open).

Bij mij hebben ook de achterpassagiers een lifehammer (met dank aan de dealer nog twee extra hamertjes gekregen), vond het een beetje raar dat alleen de voorstoelen voorzien waren en dat mijn achterpassagiers geen noodhamer hadden. Schijnt trouwens dat de beste bevestigingsplek tegen het plafond is, maar dat vind ik zo lelijk. Want als de auto ondersteboven in de plomp ligt, dan kom je maar moeilijk met je handen bij het hamertje als hij nabij je voeten gemonteerd zit.

En dat hamertje noooooooit los in je auto leggen, want bij elke keer dat je remt, sloopt het hamertje het opbergvak een klein beetje (en al die kleine beetjes tellen op tot zichtbare schade).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lifehammer aan het dak?!? Lijkt me aardig suicidaal, met al die verkeersdrempels die NL rijk is..!

Volgens de veiligheidsinstructeurs op de laatste verrassend Skoda rijtraining is het niet open gaan van de elctrische ramen bij het te waterraken wel één van de grootste broodje-aap-verhalen.

Mijn beide hamertjes zitten mooi klem in het vak onder de bijrijdersstoel, samen met de navigatie-dvd's.

Zo langzamerhand is het niet meer normaal wat je allemaal mee moet slepen: lifehammers, veiligheidshesjes (4 of 5 stuks), brandblusser, ehbo-kit, gevarendriehoek, reservelampen, jerrycan met reservebrandstof, velletje met sticker voor ruitschade, sneeuwkettingen, enz. enz...!

En dan komt men met auto's ter grootte van een Aygo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Broodje aap of niet, de politie heeft het kortsluitingsverhaal een paar jaar geleden gemeld op het 20h00 journaal na aanleiding van de verongelukte agenten, die hun ramen niet open konden krijgen na in een kanaal (Zaanstreek als ik me goed herinner) te zijn gereden. En die agenten zijn verdronken, ze hadden verder geen letsel.

Ik denk dat er wat discussie kan zijn over de oorzaak, is het kortsluiting geweest of kan men de ramen niet meer bedienen als de motor is afgeslagen (wordt na een botsing de motor inclusief elektra automatisch uitgezet?), maar het blijft een feit dat er mensen zijn verdronken omdat zij de elektrische ramen niet open kregen.

Verder hebben omstanders bij andere ongelukken (te water of gewoon op de weg) het leven van een ander kunnen redden met zo'n noodhamer.

Zo langzamerhand is het niet meer normaal wat je allemaal mee moet slepen: lifehammers, veiligheidshesjes (4 of 5 stuks), brandblusser, ehbo-kit, gevarendriehoek, reservelampen, jerrycan met reservebrandstof, velletje met sticker voor ruitschade, sneeuwkettingen, enz. enz...!

Hee! Je vergeet de winterbanden te noemen :blink:

aangepast door Constant
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Hemi om je als oudere dan toch maar eens streng toe te spreken !

Jij , papa van een dochter van 2 1/2 en een zoon van een paar maanden, zou toch eens die Lifehammers eens op een meer verantwoorde

plaats moeten gaan monteren !

Want waar je ze nu hebt liggen........wel kun je ze ook in de vuilnisbak gooien, maar ohhhwee als er eens strond aan de knikker is en je te water raakt door een stomme fout van je zelf of veroorzaakt door derde dan hoop ik maar dat jullie allen er uit komen en wel levend !

En met de plek waar je ze nu hebt liggen, wellll hard gezegd ben ik bang dat je ze niet te pakken gaat krijgen met gevolgen die ik jou niet hoef uit te leggen lijkt me !!

Dus neem je verantwoording als ouder van je kinders en monteer ze eens op de juiste plek in de wagen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het jammer dat zie er niet iets moois voor bedacht hebben vanuit de fabrikant. Ingebouwd in het dak bijvoorbeeld, desnoods achter een klepje zodat het er nog wel een beetje fatsoenlijk uit ziet.

Zat laatst namelijk bij iemand in de auto en die had gewoon 1 hele grote veiligheidshamer (zeker 2-3x zo groot als normaal) aan zijn hemelbekleding hangen, precies in het midden van de auto. En ik moet zeggen, dat zag er echt niet uit, veiligheid gaat voor alles maar het oog wil ook wat.

Bedenk me trouwens net ook nog dat je van die speciale lifehammers hebt, kleiner dan die hamers.

resqme_g.JPG?1295798479

http://www.resqme.com/dutch/

De vlieger zoals vertaald is op de website: http://www.resqme.com/dutch/media/pdf/international/resqme_eu_dutch.pdf

:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...

Hmmm, ik ben bang dat als ik ook maar één hamer achterin bevestig dat ze elkaar ermee te lijf gaan, of nog erger, het interieur van de Roomster. De achter geplaatste asbak en de opklapbare middensteun die vanuit de kinderstoelen met de voeten te bereiken waren, waren binnen tien minuten onderdeel van het spel "Trap open dat ding". :evil(1):

Stg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe