Ga naar inhoud

LED verlichting.


EdK
 Delen

Aanbevolen berichten

leds dimmen rustig af net als met je gewone lampies !

en je kofferbak zeker als je er één lampje nu hebt zitten, maak dan de keuze die Captain Hook ook heeft gemaakt

Dus je armatuur iets aanpassen.

De keuze van 4 leds die ik nu heb is te weinig en maw heb je nog geen verbetering

http://www.skodaforum.eu/gallery/image/235-led-module/

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad maar één lampje, links in mijn geval.

Ik zie wel de lampjes van CH in het roomster album, maar geen specifieke aanpassingen? CH heeft geen eigen album :o Of heeft hij dat plastic plaatje een beetje aangepast waar het ledje aan vast lijkt te zitten?

http://www.skodaforum.eu/gallery/image/236-led-ingebouwd/

Die zeg maar :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja , in de kantine en op SFnl heeft hij toendertijd een uitgebreide uitleg gegeven ( jammer dat het hier niet staat)

En staat me bij dat hij het één en ander aan het armatuur heeft moeten aanpassen om het passend te krijgen

Niet echt schokkende aanpassingen hoor, maar het was wel passend gemaakt

http://www.hypercolor.de/products/Innenraumlicht/Glassockellampen/Power-LED-Lampe-W5W-radial.html bij deze link het ledje waar hij heeft aangeschaft !

Ik zie wel de lampjes van CH in het roomster album, maar geen specifieke aanpassingen? CH heeft geen eigen album :o

Klopt , staat één foto van mijn oude RR in noorwegen in en de rest is van Captain Hook

Zou haast zeggen maak 2 sub mappen aan en splits de foto's uit op mijn oude RR en CH zijn RR

Denk dat het vanwege het begin ( opbouw van forum) fout is gegaan hierin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah zo. Zat inderdaad al op die website te kijken, zie nu ook vragen als "Checkwiderstände". Wil dat zeggen dat ze vooraf het ding controleren, of dat er een canbus weerstandje opgezet wordt?

Hoe heb jij bepaald hoeveel ledjes je op de verschillende plekken wilde, ik zie nogal veel verschil. Tussen de 1 en 13 leds heb ik al voorbij zien komen, afhankelijk van fitting en afmeting.

En heb jij voor die normale witte gekozen 5000K, of de specifiek witte 10.000K. De festoons zijn bijvoorbeeld weer 6000K.

Boel vragen, maar jij bent toch een beetje onze LED man ;)

Ik bedoelde trouwens meer dat CH helemaal geen eigen album heeft, alleen een paar foto's los in de andere mappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we even voorop stellen dat ik zeker niet de LED man op het forum ben maar dat Captain Hook het misschien wel meer is !

Hij is de voorloper geweest van ons allen, had al in zijn RR zitten toen ik de Yeti nog niet eens had !

En ook ik heb via PB in kantine info bij hem opgevraagd !

Maar heb de 5000K uitvoeringen en heb het min of meer deels op inschatting besteld !

Bij de festoon is de doorslag de lengte geweest die ik nodig had !

Handschoen kastje was meen ik 32mm en daar is niet veel van verkrijgbaar

De leeslampjes achter ( zie foto) waren 36mm en heb ik bepaald aan de hand van info op sites met de meeste lichtopbrengst

Ook voor leeslampjes voor heb ik gekeken van wat kan ik in armatuur kwijt en wat geeft de meeste lichtopbrengst

En op die basis heb ik min of meer bepaald wat ik nodig had en besteld bij Ledjes.be ( die netjes levert maar slecht communiceert ) en deboled die ook netjes levert en ook beter communiceert

Maar ben nu nog steeds op zoek naar de P13W daglicht LEDS

Maar doordat VAG een andere codering gebruikt dan de standaard ( is mijn mening momenteel) kom ik er niet achter wat ik nu uiteindelijk moet hebben om dit te kunnen vervangen

Dat ik met een weerstand moet gaan werken, is bijna wel zeker in deze maar daar heb ik geen problemen mee

Mbt de knipperlichten en remlichten ben ik nu min of meer uit en zijn ook al in CANBUS verkrijgbaar en in kleur oranje en rood

Dus moet daar even de zin en tijd voor maken en dan bestellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

-De 5000K uitvoeringen zijn wit genoeg. Anders wordt het van dat sjonnie-blauw. Is gewoon zeer onprettig in het interieur.

-het enige wat ik hoefde te doen bij de kofferbak unit is een klein metalen lipje er uitbuigen en afbreken, anders pastte die wat grotere LED steekuitvoering niet met koelblokje en al in de bestaande behuizing. Dat was maar liefst 30 seconden extra werk. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemiddag.

Kan er iemand mij verder helpen of raad geven?

Ik heb dit weekend men interieurverlichting vervangen door LED-lampen.

Nu ben ik zeer tevreden over het resultaat (helder wit licht, veel mooier dan het originele gele licht), maar de verlichting (bediening) werkt niet meer zoals het hoort.

In de stand 'continue aan': de lampjes branden niet...

In de stand '0': alles uit (gelukkig)

In de stand 'deuren open': alleen in deze stand branden de lampjes.

Wanneer de 2 schakelaar (voor- en achteraan) allebei op de stand 'deuren open' staan en ik doe de deuren los, dan gaat de verlichting branden.

Sluit ik nadien de deuren terug, dan gaan ze na enkele seconden terug uit. Tot zover gaat alles goed :)

Maar wanneer ik nu men deuren los doe, in stap, motor start en vertrek, dan blijft de verlichting branden...

Ze gaan alleen maar uit wanneer ik beide schakelaar terug op '0' zet.

Weet er iemand hoe dit komt? Ik heb gekozen voor lampjes zonder CANbus, omdat dit goedkoper was en dit niet noodzakelijk was voor de goede werking.

Dank u en mvg.

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tim,

Allereerst welkom op dit forum. In het topic "Wie ben ik" kun je wat meer over jezelf vertellen, als je wilt.

Er zijn hier zeker mensen die het nodige van led-verlichting weten en je vraag waarschijnlijk wel zullen kunnen beantwoorden. Ik denk dat die nu aan het werk zijn, maar ik verwacht dat er vanavond wel een antwoord op je vraag komt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook handig om te vernoemen welke lampjes vervangen hebt, en welke lampjes je er terug in geplaatst hebt (merk, type, website?), volgens mij maakt dat nogal verschil.

Volgens mij moet de stand van de buitenverlichting niet uitmaken voor het in kunnen schakelen van de verlichting binnen (zowel met als zonder LED). Die zouden het gewoon altijd moeten doen zodra je het schuifje om zet naar AAN, of met behulp van de deuren als hij op AUTO staat zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lampjes die er origineel in staken:

2 kleinere lampjes (links - rechts) :

OS12Vn

E1 2GL

W5W0T2

De grotere lamp (midden):

GE 12V 10W 046

7576F K15722

De LED lampjes die ik er nu heb in gestoken:

2 kleinere lampjes:

5W T10 12V

Merk: Carpoint

De grotere lamp:

Merk: Camco

Geen specificaties bij, wel tekst:

Stable light '2 led super bright'

Room light

Only for DC 12 volts

Ik heb net ontdekt dat als ik de deuren los doe, de schakelaar op 'continue aan' zet, de lampjes wel branden.

Ma van zodra ik de sleutel in het contact steek en de sleutel omdraai, de lampjes op stand 'continue aan' weer niet werken...

Ik snap er niks meer van :)

Dank u.

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmm, vreemd verhaal en snap dat je er niets meer van snapt !

En nu een heel lullige vraag misschien maar wat gebeurd er als je de oude lampjes er weer in doet ?

Is het dan weer zoals het moet wezen ?

En je krijgt in je dashboard bij de tellers geen meldin in maxidot of tussen de tellers een lampje brandend die de melding geetf dat er een lampje stuk is ??

Wat je zou kunnen proberen is de LED om te draaien omdat een led een diode is en dus plus min gevoelig !

Dus probeer deze dingen eens uit en geef hierover je bevindingen !

Want zo 1, 2 , 3 zie ik nu ook de oplossing niet !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een beetje gespeelt met de LED's om te draaien en nu ineens werkt het hoe het moet...

Zeer vreemd, want dit had ik ervoor ook al geprobeert.

Maar nu werkt het dus :)

Alvast bedankt voor de hulp! Ik zal zo snel mogelijk foto's van het interieur en de wagen op het forum plaatsen.

Mvg.

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus toch het plus min verhaal mbt gelijkspanning

Terwijl er heden ten dagen ook leds blijken te zijn die niet meer plus/min gevoelig zijn !

En heb jij ze gekocht via een internet site ? of gewoon bij een winkel in de buurt ?

indien internet mogen we dan je website weten ? Misschien weer makkelijk voor ons !

En misschien dat je de site in België al kan maar zoniet doe dan hier je voordeel mee http://www.ledjes.be/Webwinkel-Page-95315/Home.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het is opgelost Tim!

Ik heb trouwens zojuist even de lampjes van de Fabia Greenline vastgelegd.

Zie hiervoor het Fabia Album:

http://www.skodaforum.eu/gallery/album/26-skoda-fabia/

Ga nu dus even kijken wat ik waar zou willen, en wat past.

Wat me trouwens opviel Ed, je kan het lampje van de kofferbak ook andersom terugplaatsen. Hierdoor heb je de mogelijkheid om het lichtgevende deel het meest naar het midden te laten wijzen en eventueel de ombouw iets scheef in het gat te zetten (waardoor het licht meer naar het midden schijnt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ EdK: ik heb de LED-lampjes gewoon in een winkel in de buurt gekocht, dus niet online.

@ PC-Fre@k: ik had in men koffer dezelfde soort LED-lampjes gëinstalleerd zoals deze in het dak, maar het resultaat was bedroevend. Veel minder licht, dus ik vermoed dat hier sterkere lampjes in moeten. Misschien wel zo'n lightdome bestellen van superskoda.com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede tip Tim! Die dingen waren mij nog niet eens opgevallen.

Ik zie alleen (in mijn geval) geen setje voor de Fabia II

Wel voor de kofferbak van de Fabia I: http://www.superskod...-for-your-trunk

En deze voor de verlichting voor: http://www.superskod...-led-dome-light

Volgens mij kan ik beiden gewoon inbouwen.

De kofferbak is er alleen maar één, maar ziet er hetzelfde uit en kan desnoods dan die ledjes overzetten in mijn originele behuizing. Of een tweede gat maken en een draadje trekken natuurlijk :)

De verlichting voor is identiek aan het opgegeven model en zal dan dus ook één op één passen lijkt me.

Prijs van de set voor vind ik nog wel meevallen, als ik los een goed setje bestel ben ik ook 25 euro kwijt. Alleen betaal je wel 15 euro verzendkosten!

Set voor achter vind ik alleen erg duur t.o.v. zelf kiezen voor de 6 led versie zoals CH gedaan heeft (12,50) hoewel je dan wel een dubbele uitvoering hebt met kap zeg maar.

Zeker te overwegen dus, vraag is alleen. Hoe zit het met de kwaliteit waar hier zo op gehamerd is in de eerste paar posts.

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumleden,

Ik las op uw forum dat mijn bedrijf werd genoemd onder het kopje:

Wel onderstaand een paar links waar ikzelf en derden redelijke tot goede ervaringen hebben met leveren en in mindere mate met adviseren !

Uiteraard zou ik graag tot de groep "goede ervaringen" behoren met "goede adviezen".

Om dit in de praktijk uit te voeren geef ik alle leden van dit forum 10% korting op de aankoop van de artikelen uit mijn webwinkel.

Indien u, leden van dit forun, in wenst te gaan op dit aanbof dan kunt bij een bestelling u uw "forumnaam" opgeven bij de bijzonderheden tijdens een bestelling.

Graag tot ziens in mijn web winkel http://www.led4ucar.nl

Met vriendelijke groet,

Jan ten Have

Led4uCar.

aangepast door Led4uCar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumleden,

Ik las op uw forum dat mijn bedrijf werd genoemd onder het kopje:

Wel onderstaand een paar links waar ikzelf en derden redelijke tot goede ervaringen hebben met leveren en in mindere mate met adviseren !

Uiteraard zou ik graag tot de groep "goede ervaringen" behoren met "goede adviezen".

Om dit in de praktijk uit te voeren geef ik alle leden van dit forum 10% korting op de aankoop van de artikelen uit mijn webwinkel.

Indien u, leden van dit forun, in wenst te gaan op dit aanbof dan kunt bij een bestelling u uw "forumnaam" opgeven bij de bijzonderheden tijdens een bestelling.

Graag tot ziens in mijn web winkel http://www.led4ucar.nl

Met vriendelijke groet,

Jan ten Have

Led4uCar.

beste Jan,

Leuk aanbod om ons hier op forum een korting te geven, en denk dat er uiteindelijk wel leden zullen wezen die van dit aanbod gebruik zullen maken (nu en in toekomst )

Maar om je op je bovenstaande tekst in te gaan heb ik vraag waar ik al een tijdje naar loop te zoeken en niet echt uitkom

De Skoda Yeti heeft in de ronde koplampen de functie van een mistlamp met een H7 lamp gecreeerd en een daglicht functie met een P13W lamp

En nu gaat het mij om de laatste lamp , de P13W !

Deze wil ik vervangen naar een LED lamp, maar als ik internet afstruin dan is het grootste probleem dat ik de aanduidingen van VAG niet simpelweg kan vertalen naar fittingaanduidingen die door lampleveranciers worden gebruikt (lijkt erop dat hier geen één aanduiding in is zoals met ISO )

En mbt knipperlampen , remlichten heb ik dit nu uit kunnen vinden wat ik nodig zou moeten hebben maar mbt de P13W lampen kom ik niet verder

Heb wel een site in USA gevonden die de P13W aanduiding gebruikt maar ben er niet van overtuigd dat dit dezelfde fitting is die in de Yeti zit !

Mijn vraag dus ook weet jij meer en lever je ze wel en onder welke fitting naam ?

Liefst in Canbus uitvoering maar is geen pré omdat ik ruimte genoeg heb om eventueele weerstand weg te bouwen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nope. Ik kan helaas niet slagen bij led4ucar.

Ik wil hoogwaardige leds waarvan ik precies weet welke lichtsterkte ze hebben, welke kleur en wat voor leds er in zitten.

De leds van led4ucar lijken hier, voor mij, niet aan te voldoen. Het assortiment valt me tegen, de foto's zijn van erg slechte kwaliteit en er is zeer weinig info beschikbaar. Totaal plaatje voelt wat primitief aan en ik heb er dan ook niet lang over na hoeven denken om ze bij Hypercolor te bestellen. Een groot voordeel is ook dat ze een groot assortiment hebben, je kan daar dus allemaal dezelfde typen leds kopen voor je gehele interieur.

Full led dadelijk :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, ingebouwd in een paar tellen. En toen natuurlijk nog foto's maken...

Valt nog niet mee om een donkere plek te vinden hier in de buurt, ben dus maar een soort bouwterrein opgereden en midden op het grasveld (bedekt met van die metalen platen) gestopt. Alles weer origineel en daarna LED's zonder de camera al te veel te bewegen. Hele klus al zeg ik het zelf.

Dashboardkastje

post-2-0-26045800-1304114619_thumb.jpg post-2-0-80897300-1304114618_thumb.jpg

Interieur (voor, GL heeft achter geen verlichting)

post-2-0-16351900-1304114620_thumb.jpg post-2-0-72180400-1304114619_thumb.jpg

Kofferbak

post-2-0-17133500-1304114621_thumb.jpg post-2-0-69752500-1304114620_thumb.jpg

Gebruikte LED's

post-2-0-72653300-1304114621_thumb.jpg

gallery_2_1_94504.jpg

gallery_2_1_13115.jpg

gallery_2_1_89092.jpg

gallery_2_1_22863.jpg

voor meer foto's, zie mijn gehele album.

Allemaal afkomstig van Hypercolor. Woensdagavond besteld, donderdag verzonden, vrijdag binnen. Netjes verpakt, elk in een eigen geseald zakje. Incl. zakje Haribo Goldbären ! :P

aangepast door PC-fre@k
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe