Ga naar inhoud

Nieuwe Yeti


Snelle
 Delen

Aanbevolen berichten

Skoda is druk bezig met de ontwikkeling van de vernieuwde Yeti. Hoog op het prioriteitenlijstje hierbij staat het implementeren van het nieuwe familiegezicht van de Tsjechische fabrikant. Hoe dit exact vormgegeven wordt probeert Skoda met alle macht te verbergen. Kijken we stiekem door de camouflage heen dan zien we duidelijk een nieuwe voorbumper met scherpe en vierkante vormen. Ook lijken de ronde mistlampen het veld te moeten ruimen om plaats te bieden aan de nieuwe rechthoekige koplampunits. Aan de achterzijde verwachten we ook een vers getekende bumper en gewijzigde lichtunits.

Bijpunten

Met dermate ingrijpende wijzigingen aan het exterieur verwacht je tevens forse veranderingen aan de techniek en het interieur. Maar niets is minder waar als wij onze bronnen moeten geloven. Vermoedelijk zal Skoda het motorenpalet slechts lichtelijk bijslijpen en ook vallen de nieuwigheden in het interieur mee. Hier voeren de Tsjechen enkel een aantal detailwijzigingen, nieuwe bekledingen en opties door.

De vernieuwde Yeti zal voor het einde van het jaar bij de lokale Skoda dealer staan. Een introductie op de IAA in Frankfurt lijkt ons daarmee aannemelijk.

post-677-0-59956400-1373914387.jpg

post-677-0-22901300-1373914398.jpg

post-677-0-20854800-1373914411.jpg

post-677-0-99348000-1373914424.jpg

post-677-0-82683900-1373914435.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

http://www.autoblog.nl/

 

Skoda-Yeti-facelift.jpg
Het lijkt erop dat de Skoda Yeti geen nekschot heeft gekregen, maar een tweede kans krijgt om zichzelf te bewijzen. Zal het na de facelift wel een verkoopknaller worden?

Op deze gelekte foto’s is goed te zien dat de Yeti zijn nogal opvallende kikkerogen is kwijtgeraakt en dat er strak (saai?) neusje voor in de plaats is gekomen. Aangezien de Yeti in 2009 op de markt kwam is het anno 2013 wel tijd voor een broodnodige facelift.

Sinds de lancering zijn er in Nederland zo’n 4.800 exemplaren op kenteken gezet. Deze guitige crossover/SUV ligt in elk geval een stuk prettiger op het netvlies dan de Skoda Roomster. En zo’n Yeti is ook nog eens redelijk waardevast.

Officiële details over de facelift ontbreken nog, maar reken er maar op dat die bekend zijn voordat de autoshow van Frankfurt volgende maand van start gaat.

aangepast door EdK
copy paste van de link
Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.autoweek.nl/nieuws/24401/skoda-yeti-onder-mes

 

m1my4rub9t1c_600.jpg
14 augustus 2013    Skoda zal op de IAA in Frankfurt de gefacelifte Yeti presenteren. Toch kunnen de Tsjechen het niet laten om de auto van te voren al uit de doeken te doen.
 

De Skoda Yeti is altijd al een bijzonder geval geweest. De SUV-achtige kenmerkte zich door z'n bijzondere ruitjes en eigen smoeltje. Voor de facelift hebben de Tsjechische tekenmeesters de Yeti met een andere insteek benaderd. We zien een opgefrist exemplaar dat met z'n nieuwe gezicht meer in het gareel loopt met de rest van het Skoda-gamma.

Standaard zijn de voor- en achterbumpers, de spoilers, de zijpanelen en portierdorpels zijn standaard in de carrosseriekleur gespoten. Wie het Off Road pakketje bestelt krijgt dezelfde exemplaren op z'n Yeti geplakt, al zijn ze in dat geval uitgevoerd in zwart kunststof. Bi-Xenon koplampen met led-verlichting zijn eveneens optioneel leverbaar.

Aan de achterzijde zien we de kenmerkende achterlichtunits met het 'C-design' dat we natuurlijk al kennen van de Octavia en de Rapid. Ook hier is led-verlichting mogelijk. Vier nieuwe lichtmetalen zijn ontwikkeld, die overigens in meerdere kleuren beschikbaar komen. Vanbinnen zien we een nieuw getekend driespaaks stuurwiel, nieuwe stoffen en patronen voor de bekleding. 

De vernieuwde Yeti is de eerste Skoda met Optical Parking Assistant met een extra achteruitrijcamera. De Yeti kan zich nu zelf nestelen op een toegewezen plekje. Een keyless-entry-systeem, onder de noemer Kessy, vindt eveneens naar de guitige Tsjech. Verder beschikt de Yeti, onder het motto Simply Clever, over een uitneembaar led-zaklampje in de bagageruimte, handige opbergvakjes en prullenbakjes en, jawel, aan twee zijden te gebruiken vloerbedekking in de bagageruimte. Ook de VarioFlex achterbank wordt natuurlijk niet vergeten, waarmee de achterste zittingen allen kunnen worden omgeklapt of verwijderd.

Op motorisch vlak blijft de Yeti nagenoeg ongewijzigd. Nieuw is de komst van een DSG-bak met zeven versnellingen voor de 1.6 TDI. Ook de 2.0 TDI diesel ontkomt niet aan een automatische bak met twee koppelingen. Wat de vernieuwde Yeti gaat kosten is nog niet bekend, wél kunnen we alvast melden dat-ie rond de jaarwisseling bij de dealers moet staan.

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ronde lampen leidden een beetje de aandacht af van dat de motorkap te laag is, het front te gestroomlijnd en de voorruit te hoog (even voorbijgaand aan wat praktisch en met betrekking tot veiligheid van belang is). Met knipoog is het een grappige Vinex-SUV, zonder die knipoog met alleen maar strakke lijnen valt het meer op dat hij door genoemde verhoudingen weinig smoel heeft.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft voor mij nog een grote vraag over.

 

Wat word de instap prijs, in 2009 was dat onder de 20 K in holland

Maar met al die nieuwe snufjes ben ik bang dat het pas begint vanaf 21K

En tsja dan zou voor mij uiteindelijk de inruilprijs en dus het bij te leggen bedrag de doorslag geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind hem ook wel aardig. Het wegvallen van de oogjes is natuurlijk jammer, maar daarvoor houdt die wel zijn markante vorm (model schoenendoos op wielen) en dus ook zijn grote voordelen (compact en groot tegelijk). Zoek de verschillen...

 

Eens kijken wat die qua specs (gewicht en verbruiksklasse gaat doen). Hij mag wel wat goedkoper worden qua BPM wil die de concurrentie aangaan....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben bang dat de massa v.d. auto weinig zal veranderen. Er is immers geen gebruik gemaakt van het nieuwe MQB platform (daarmee zijn bij de andere modellen de gewichtsbesparingen bereikt). Ook zaken als de rest v.d. constructie zullen weinig aangepast zijn. Dat vereist immers veel forsere investeringen op de productielijn.

Massa en cw waarde + gebruikte motorenplatform bepalen de CO2 strafmaat en de bijbehorende BPM. Wat dat betreft is de Nederlandse (Yeti) markt niet belangrijk genoeg voor VAG om dit soort ingrijpende veranderingen door te voeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nieuwe Yeti in Frankfurt

 

Na de Citigo, Rapid, Octavia, Superb en Rapid Spaceback, is het nu de beurt aan de ŠKODA Yeti om zich in het nieuwe ŠKODA design aan het publiek te tonen. Op de Autoshow van Frankfurt (12-22 september) is het zover. Wie weet gaat u de Yeti en de Rapid Spaceback wel als eerste bekijken als u meedoet met de prijsvraag in de nieuwsbrief. Rond de jaarwisseling wordt de nieuwe Yeti bij de ŠKODA-dealer verwacht.

De Rapid Spaceback is er dit najaar al. In de fabriek in Mladá Boleslav is onlangs de productie gestart van dit voor ŠKODA totaal nieuw model in een compleet nieuw marktsegment. Om de productie in deze fabriek plaats te laten vinden, heeft ŠKODA de faciliteiten uitgebreid en zijn er nieuwe lasrobots geinstalleerd.

Off Road

De slimme SUV heeft een nieuwe voor- en achterzijde en kan door middel van een optiepakket een stoere Off Road uitstraling krijgen. Het verschil is evident: standaard zijn de voor- en achterbumpers, spoilers, zijpanelen en portierdorpels in carrosseriekleur uitgevoerd, bij de Off Road versie zijn deze voorzien van zwarte kunststof. Het front is vernieuwd met horizontale accenten en nieuwe, rechthoekige koplampen die desgewenst met Bi-Xenon koplampen met LED-verlichting voor overdag uitgerust kunnen worden.

Achteruitrijcamera

De Yeti is de eerste ŠKODA met ‘Optical Parking Assistant’ met een extra achteruitrijcamera. Met deze laatste generatie parkeerhulp kan de Yeti automatisch achteruit inparkeren - en weer wegrijden.

 

Met de Yeti betrad ŠKODA in 2009 het domein van de compacte SUV’s. Tot nu toe (zomer 2013) zijn er wereldwijd meer dan 263.200 Yeti’s verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe