Ga naar inhoud

Achterklep


Busje
 Delen

Aanbevolen berichten

Eigenlijk al zolang ik deze Fabia heb, heb regelmatig problemen met het ontgrendelen van de achterklep. Soms gaat het maanden goed en dan heb ik het twee keer in de week. Zoals gisteren ben 2 m2 klinkers gaan halen voor het terras uit te breiden. Sta ik bij die steenhandel minsten 10 minuten te klooien om de achterklep openen te krijgen. Het lijkt er op alsof het slot geen stroom krijgt. Want er klikt niets bij het ontgrendelen.

Zijn er meer personen die hier problemen hebben/hadden, en wat is er aan gedaan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan enkel het portier aan de bestuurderszijde met de sleutel openen voor de rest nergens. Ook van binnen uit gaat niet, in ieder geval weet ik niet hoe.

Op 8 mei gaat die naar de garage, voor een beurt + APK, en dan wordt erna gekeken, en ik hoop ook iets aan gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bij de garage geweest hadden minsten 40 keer geprobeerd. Maar dan werkt het zoals het moet geen enkel probleem.

Vandaag was het weer zo ver ging weer niet openen. Had de plastic in de bagageruimte geplaatst om deze weg te brengen, kom bij de plasticbak gaat het ding niet openen.

Dan bel je met de garage zou terug gebeld worden, maar daar zie ik nog niets van.

Ik heb er zo'n hekel aan om organisaties te moeten nalopen :angry: .

Iets doormeten aan het slot daar heb onvoldoende kennis en apparatuur voor.

 

Kun je het slot vervangen zonder problemen de krijgen met de elektronica van je auto ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het slot puur electronisch, geen transponder in het slot zelf. Lijkt mij dus geen probleem, al weet je het soms nooit natuurlijk...

 

Heb wel een keer een wagen bij de garage zien staan met eenzelfde probleem, maar zag alleen het probleem. Niet de oplossing. Misschien een second opinion vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heeft de garage gebeld, dinsdag om 8 uur een afspraak.

Vanmiddag nog een paar keer geprobeerd maar geen resultaat. De garage had het over een sensor, ik weet het niet.

Het is in ieder geval knap lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de garage geweest. Slot moest vervangen worden blijkbaar moet dit grapje zo'n € 106,-- kosten. De dealer coulance aangevraagd bij de importeur. Zou 75% van het matriaal zijn. Dan kom je uit op € 86,--.

Geprobeerd om via de de wet consumenten bescherming dit geregeld te krijgen. Maar daar wil de dealer niet aan.

Mijn rechtsbijstandverzekering geeft mij gelijk, maar kan niets voor mij doen omdat het probleem ouder is dan de tijd die ik deze verzekering heb.

De Consumentenbond heb ik ook gevraagd zij stellen mij ook in het gelijk, maar stellen wel dat ik drie jaar die ik het gebruikt heb van rekening aftrek.

Dus stel een slot gaat 10 jaar mee dan kost dat een tiende deel van de € 86,-- is € 8.60 maal drie is € 25.80, Zou de dealer € 60,-- moeten betalen.

Een ander nadeel is dat de verstandhouding tussen de dealer en mij, er niet op vooruit gaat.

Ik denk dat ik dit zelf probeer dit te repareren.

Eigenlijk is het allemaal het net niet. Ondanks het feit dat je in je recht staat.

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

...

Geprobeerd om via de de wet consumenten bescherming dit geregeld te krijgen. Maar daar wil de dealer niet aan.

...

Eigenlijk is het allemaal het net niet. Ondanks het feit dat je in je recht staat.

Gecondoleerd.

Triest, maar wederom een garage die het begrip klantenservice niet kent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd aan de hand van onderstand link dit geregeld te krijgen. Men heeft het over een wet, en ik dacht echt dat het "De wet Consumentenbescherming" was, foutje.

Maar je hebt gelijk, de uitleg van deze wet is een beetje wazig. Er zijn te veel openen einde.

Is het te verwachten dat een slot van de achterklep binnen zo'n korte tijd (binnen 3 jaar) stuk gaat ?

Los hiervan ben ik binnen een half jaar, na aankoop, hier al voor terug geweest. Heeft men wat gesmeerd. En toen heeft het eigenlijk een hele tijd vrij goed gefunctioneerd. Alleen heeft men dit niet bij de gegevens van mijn auto in de P.C. genoteerd. En daar pluk ik nu de vruchten van.

Inmiddels een gesprek gehad met de directeur, en laat het toch maar repareren voor die € 86,-- inclusief de coulance.

Het is ook wat waard om een goede band met de garage te behouden.

 

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDoQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.consuwijzer.nl%2Fthema%2Fgarantie&ei=lyqfUYHGOqax0AW1zoG4DQ&usg=AFQjCNEixkfsKWUUqrwgwii_oySWtF094w&bvm=bv.47008514,d.d2k&cad=rja

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderdelen zouden besteld worden en dan kreeg ik een telefoontje wanneer het gemaakt wordt.

Volgens de man aan de balie bestond het uit een slotunit en een microschakelaar deze heb ik in de bij gevoegde afbeelding gevonden.

 

Bedankt voor het afschrift uit ETKA

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

No problem, de beeldtafelnummers zijn ook terug te vinden door de dealer. Heb dit dan ook in de bestandsnaam verwerkt :) Eventueel kan ik ook de prijs van dat 2e onderdeel voor je opzoeken om te zien of de gevraagde prijs in dit geval een beetje redelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig dat de dealer ook niet voor een deel wil tussenkomen, nu verstopt hij zich volledig achter Pon. Een relatie opbouwen, mag wel van de 2 kanten komen, lijkt me.

 

Het blijven moeilijke situaties natuurlijk, uiteindelijk is het ook gewoon pech hebben.

aangepast door The bone collector
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is voor de dealers een slechte tijd, dat zal ook mee spelen.

Je kunt wel op je strepen gaan staan, maar wat bereik je daarmee ?

Ik zie het dan ook maar als pech. Of ik het er mee eens ben is een ander verhaal.

De Skoda organisatie is mij eigenlijk in deze tegen gevallen. Ik had hier toch wat meer van verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, valt nog mee volgens mij. Al vind ik de opmaak een beetje verwarrend. Bij De Waal zijn de onderdeelnummers en omschrijvingen wel wat duidelijker weergegeven. Wellicht toch een ander systeem dus bij de verschillende dealers :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe