Ga naar inhoud

Thermostaathuis Skoda Yeti defect


jendek
 Delen

Aanbevolen berichten

Na 2 eerdere terugroepacties/servicemedlingen (1 x aanpassen 1.2 TSI-motor en 1 x vervanging distributieketting) nu in korte tijd (binnen 2 maanden) laat de Yeti mij staan als gevolg van een kapot thermostaathuis. Dit alles na slechts 43.500 km (auto net buiten de garantie). Is een defect thermostaathuis normaal bij zo'n kilometerstand.

p.s. de inporteur is vooralsnog niet bereid de coulance-regeling toe te passen, terwijl daar naar mijn mening alle reden toe aanwezig is.

met vriendelijke groet,

Jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je vraag in Wie ben ik stond en dit topic is om jezelf even voor te stellen is je vraag naar het juiste topic verplaatst.

Tevens wordt het door veel active leden op prijs gesteld als je jezelf even voorstelt in Wie ben ik !
En uit ervaring kunnen we zeggen dat er dan in algemeen eerder een antwoord is


Mvg

de Mods
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kapot thermostaathuis is helemaal niet normaal bij die kilometerstand, maar het is ook niet zo dat het (naar mijn weten) een bekend euvel is. Gewoon pech gehad, geloof ik.

Qua betrouwbaarheid scoren Skoda's zeker niet slecht hoor. Al zijn er merken die het over het algemeen iets beter doen (waaronder Toyota).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een thermostaat sneuvelt dat kan ik nog wel geloven, maar dat het thermostaathuis stuk gaat vind ik een beetje vreemd.

Als die normaal gemonteerd worden moeten ze mijn inzien een autoleven mee gaan.

Maar wat heeft je dealer zelf hierover gezegd ?

Want laten we wel wezen, jij hebt in principe geheel niets te maken met de importeur in deze

Jij bent een overeenkomst aangegaan met de dealer en met hem moet je het uitvechten mbt coulance.

en dat de dealer zegt dat de importeur dit niet geeft in zijn pakkie aan en niet de jouwe.

Dus zou zeker nog eens even met je dealer gaan praten en als hij nog geen uitspraak heeft gedaan over de situatie dan eens peilen hoe hij hierover denkt.

Geeft hij je gelijk dan eens discuseren over consumentenrecht en dat jij met hem hebt te maken en niet met de importeur.

En misschien dat je dan tot een voor beide acceptabele regeling kunt komen.

Want tsja eens sta je weer op het punt om een nieuwe wagen te kopen en dat kan bij hem wezen maar ook een ander natuurlijk.... B)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die hoge prijs was ik al bang.

Materiaal is het niet maar om dat ding uit te bouwen en weer een nieuwe in te bouwen zal er veel gedaan moeten worden.

Wel wens je morgen succes en we horen graag het verloop hiervan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan er naar uw mening een relatie bestaan tussen een wellicht niet geheel goed uitgevoerde vervanging (recent) van de distributieketting en de na al noodzakelijke vervanging van het thermostaathuis? Eerder dacht de dealer aan een kapotte waterpomp maar bij nader onderzoek werd dat toch uitgesloten (in dat geval zou een relatie tussen met de vervanging van de distributieketting aannemelijk geweest kunnen zijn). Ik vraag me dus af of er ook een relatie zou kunnen bestaan tussen de vervanging van de distributieketting en de vervanging van het thermostaathuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaken als een thermostaathuis (blijft vreemd dat een behuizing kapot zou gaan), zijn zaken die langer mee moeten gaan dan 2 jaar.

Zie:

http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

En je kunt natuurlijk altijd 'terloops' laten weten dat je het kunt aankaarten bij consumentenprogramma's en/of je rechtsbijstandsverzekering (vermits je die hebt) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe