Ga naar inhoud

Ruim jij netjes de sneeuw voor je huis?


Captain Hook
 Delen

Ruim jij de sneeuw op de stoep?  

8 leden hebben gestemd

Je hebt geen rechten om te stemmen in deze poll, of om de poll resultaten te bekijken. Log in of registreer om te stemmen op deze poll.

Aanbevolen berichten

Nederland is voor het grootste deel weer wit.

En vervolgens komt de discussie weer van, ruim ik nou wel of niet de sneeuw op m'n stoepje?

1. Ja natuurlijk. Kleine moeite en het hoort er gewoon bij.

2. Nee, waarom?

3. Dat doen 'anderen' toch?

4. Anders, leg uit...

ps: "ik woon in een flat, 20 hoog en ik heb geen stoep" is geen ter zake doend antwoord. ;)

BTW: strooizout.

Strooizout kost ca. 55 euro per ton. M.a.w. 5,5 cent per kilo.

Goedkoopste strooizout wat ik in de winkels kon vinden was bij de Lidl. 7,5kg voor 2,99, ca. 40 cent per kilo dus. Ongeveer gelijk aan de prijs van een gewoon kilopak keukenzout.

Vrijwel alle andere aanbieders vragen meer voor strooizout (= vuil zout) dan voor schoon keukenzout. M.a.w. je kunt net zo goed een paar pakken keukenzout gebruiken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal ASAP de sneeuw verwijderen op de stoep en de oprit (het is een lange :D) dit eerste met een elektrische bladblazer zo is alles netjes weg al was het dit keer wat moeilijker redelijk dik en kleefde goed dus soms de borstel nog gebruikt om de dike pakken weg te schuiven.

Eens dat is gebeurd wordt er zout gestrooid wegenzout gemengd met keukenzout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister na thuiskomst netjes alles weggeveegd en erna even een bak pekel erover gestrooid.

En het is zelfs verplicht om je stoep voor het huis sneeuw vrij te houden.

aangepast door MarcoO2
drie keer dezelfde post is een beetje to much ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe dat standaard. Zodra het 's-nacht gesneeuwd heeft, is een van de eerste dingen die ik doe de sneeuwschuiver pakken en mijn voortuin, de stoep van voor ons huis tot de parkeerplaatsen naast ons huis en het pad van mijn ouwe buurman vrijmaken. En gister ook nog van mijn (niet ouwe) overbuurvrouw ;)

Kleine moeite, groot plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas wel. Ik moet zeggen dat ik sinds ik als deurwaarder de deuren langs ga, heel anders ben gaan kijken naar het belang van sneeuwruimen juist voor anderen.

Er zijn ook heel veel mensen die hun voordeur nooit gebruiken en er niet eens aan denken om hun straatje schoon te vegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het (doodlopende) straatje waar ik woon wordt vanzelf sprekend niet gestrooid. Er is geen stoep. Dus na de oprit, maak ik de hele straat voor ons huis sneeuwvrij. En vanmorgen heb ik op de oprit nog wat schelpenzaad dat we over hadden van de kanarie gestrooid. (kanarie is niet meer)

aangepast door Busje
Link naar reactie
Delen op andere sites

(kanarie is niet meer)

Tsja je moet wat exclusiefs eten met de kerst.

Maaegoed het is als burger je plicht om dus de sneeuw te verwijderen van de stoep ( openbaar ) en doe je het niet en er mocht iemand onverhoopt onderuit gaan en zijn been breken of erger,

Dan kun jij nog eens verantwoordelijk gesteld worden en eventueele kosten ophoesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe