Ga naar inhoud

The bone collector verlaat Skoda


The bone collector
 Delen

Aanbevolen berichten

Dag mede forumleden,

Ik was al een tijdje aan het twijfelen om mijn Felicia in te ruilen wegens te veel defecten. Dinsdag deed ik de deur open en stond er een centimeter water in de voetruimte, en de moed zakte mij een beetje in de schoenen. Aan alle defecten die er nu gekomen zijn, is gewoon geen beginnen meer aan.

Dus hebben we maar besloten dat het uit was met de Skoda. Opnieuw kijken voor tweedehands, daar hadden we geen zin meer in. Dan maar een nieuwe kiezen, maar wel in het b-segment om het een beetje rationeel te houden. De keuze is groot, maar na een beetje zoeken bleven 3 modellen over: de Ford Fiesta, de Skoda Fabia en de Fiat Punto.

Bij Skoda was er een mooie aanbieding, veel korting en daarbij nog eens een optiepakket. Met veel enthousiasme naar de Skoda dealer vertrokken, eigenlijk een beetje met het idee een nieuwe te bestellen. Nu, het spijtige was dat er in het optiepakket een wit dak zat. Dat is iets wat wij absoluut niet wilden hebben. Als we het dak in de kleur van de auto wilden, moesten we heel het optiepakket laten vallen. Ik heb nog aangedrongen om wat meer te betalen om dat dak in de kleur van de auto te spuiten, maar er was geen discussie mogelijk. Dan maar een nieuwe offerte zonder wit dak en enkel met de opties die we echt wilden. Spijtig genoeg was hij dan duurder dan met het optiepakket. Een skoda blijft natuurlijk altijd budgetvriendelijk, maar echt overtuigd waren we niet.

Wat is het dan wel geworden: een fiat punto 1.2 benzine. Het uiterlijk (maar ook het interieur) sprak ons veel meer aan. Bovendien kregen we heel wat korting: 2900 euro + 600 euro via mijn werkgever (wij krijgen een percentage op alle auto's uit de fiat groep, vraag me niet waarom). Daarbij kwam een overname van 1600 euro voor mijn Felicia (hehe, heb ik begin dit jaar 300 betaald :P). Met al deze aanbiedingen kwamen we 100 euro duurder uit dan de Fabia, maar dan hadden we wel airco, elektrische en verwarmde buitenspiegels, en een boordcomputer.

Wat hebben we nu als extra's (alhoewel, extra's, het is maar wat je koopt, bij de duurdere modellen zit dat er waarschijnlijk allemaal standaard in)

- Airco

- Elektische en verwarmde buitenspiegels

- Boordcomputer

- radio cd met MP3

- Afstandsbediening

- Metallic lak (zwart)

- Een volwaardig reservewiel

Nu hopen dat een fiat niet meteen uit elkaar valt :), neen daar heb ik wel vertrouwen in. Mijn vriendin heeft nog een punto gehad en dat was echt een fijne auto. Eind maart wordt hij geleverd, dus ik mag nog 3 maand genieten van mijn Felicia.

Officieel ben ik daarna nog altijd eigenaar van mijn vorige Felicia, die netjes opgeslagen staat (we moeten aan de toekomstige generaties denken :)) Ik hoop dus dat ik hier in de toekomst ook nog een beetje mag rondhangen....

aangepast door The bone collector
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met de nieuwe aankoop. En Fiat is zeker niet slecht. Het is niet nodig om je daar zorgen over te maken. Nu heb je tenminste iets betrouwbaars, waar je niet steeds moet afwachten van wat er nu weer aan de hand is. Een verstandige keuze, alleen jammer voor zo'n forum als dit, dat het geen Skoda is.

En van mij (maar wie ben ik) mag je gerust lid blijven van deze club.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

autootje

ja dat klinkt overtuigend op die manier.

Maar goed ben niet een echte Fiat fan, maar toch wens ik je over een jaar veel plezier met de wagen.

Enne niet lid worden van zo'n Fiat forum hoor, gewoon lekker hier blijven hangen, toch..............

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt zeggen van Fiat wat je wilt. Maar er is geen merk dat zoveel autootje door de jaren heen heeft geproduceerd die de titel auto van het jaar gehad hebben.

127, Uno, Punto, Pinda. (moet natuurlijk Panda zijn) De Italianen zijn er meester in om kleine auto's te maken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@BC: http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitgelicht/koopwijzer/21294287/__Koopwijzer__Fiat_Grande_Punto__.html

Koopwijzer: Fiat Grande Punto

door occasionspecialist Bas Snijder

AMSTERDAM -

De Fiat Grande Punto is een kleurrijke persoonlijkheid tussen de grote aantallen grijze muizen in het B-segment.

Een hatchback met een sterke wigvorm, buitenspiegels op steeltjes en een Maserati-neus. Eigenlijk herinneren alleen de hooggeplaatste achterlichten aan de voorgangers van de Fiat Grande Punto van 2005. Het volumemodel van Fiat moet concurreren met modellen zoals de Volkswagen Polo, Peugeot 207, Citroën C3 en halfbroer Opel Corsa waarmee de Italiaan veel onderhuidse techniek deelt. Tussen deze modellen is de Grande Punto een soort paradijsvogel: een auto met uitgesproken lijnen en opvallende kleuren. Dat is overigens geen compensatie voor tekortkomingen op andere vlakken. De Grande Punto is een overwegend degelijke auto die inmiddels alweer zeven jaar en drie modelseries in productie is.

Eerste

De eerste serie Fiat Grande Punto (2005-2008) wordt verkocht met benzine- en dieselmotoren (65-130 pk), drie transmissies waaronder de semi-automatische DuoLogic-bak en verschillende uitvoeringen inclusief een minimaal 155 pk sterke Abarth-versie. In 2008 volgt een facelift met een chroomrandje in de grille, nieuwe lakkleuren en bekledingsstoffen en een gewijzigd dashboard met carboneffect-inleg. Nieuwe motoren zijn de 1.6 JTDm (120 pk) en de 1.4 Natural Power (aardgas).

Naamswijziging

Ingrijpende veranderingen en een naamswijziging volgen in 2009. De Grande Punto Evo heeft een nieuwe neus met chroomstrip en dagrijverlichting, een nieuw dashboard en een start/stop-systeem. Ook nieuw zijn de MultiAir-motoren (105-165 pk) en de wegenbelastingvrije 1.3 JTDm (85 pk). De Grande Punto met de ‘oude’ neus blijft in het leveringsprogramma als vriendelijk geprijsd instapmodel. Een groot succes zijn de uiterlijke wijzigingen van de Evo overigens niet. In 2012 keer Fiat terug naar de basis met de toevoegingvrije Punto. Deze heeft een voorbumper zonder chroomplakkaat en deelt zijn uitrustingsnamen en nieuwe 0,9 TwinAir-turbomotor met de 500. Jammer voor de liefhebbers: de Abarth vervalt.

Vrolijk alternatief

Occasionkopers kopen met de Fiat Grande Punto een auto met prettige motoren en een complete uitrusting. Kwalitatief laat het model weleens een steekje vallen maar ernstige vormen neemt dat over het algemeen niet aan. De diesels en de turbobenzinemotoren zorgen voor de vlotte prestaties die de mini-Maserati verdient; de andere motoriseringen zijn vooral zuinig en scoren lager op rijdynamiek. Samen met het grote aanbod en de gunstige vraagprijzen blijft de Italiaan een vrolijk alternatief voor de overwegend saaiere concurrentie uit Duitsland, Frankrijk en het Verre Oosten.

Autovisie selecteerde de volgende zoekopdrachten op Gaspedaal.nl:

Fiat Grande Punto benzine (2005-2009)

Fiat Grande Punto diesel (2005-2009)

Fiat Grande Punto Evo benzine (2009-2012)

Fiat Grande Punto Evo diesel (2009-2012)

Uitgebreide aankoopinformatie over de Fiat Grande Punto staat in Autovisie 5-2013 die vanaf donderdag 28 februari in de winkels ligt

@BC, Check this: http://www.telegraaf.nl/autovisie/uitgelicht/koopwijzer/21294287/__Koopwijzer__Fiat_Grande_Punto__.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe