Ga naar inhoud

3D Printing in de praktijk.


Captain Hook
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Zaterdag eens gaan kijken naar het volgende model in werking.

http://m.youtube.com/watch?feature=fvwrel&v=e_Hkfe7Z8mU

En als het mij aanstaat schaf ik er mij eentje aan, om mijn eigen ABS spiegelkapje te printen om de binnen spiegel hoger te plaatsen ;)

aangepast door Snelle
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

afhankelijk van hoe groot het object is en de printer aankan.

Maar kans is aanwezig , maar wel in belastingbrief blauw......

is dat een probleem ?

aangepast door EdK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ze veel in de wagens gebruiken is ABS materiaal of dit hetzelfde is wat ze bij de printers gebruiken weet ik niet. In ieder geval PLA moet je er niet voor gebruiken dat is goed voor speelgoedtreintjes :) en ja hij kan dit printen.

Er zijn spuitkoppen op de markt die meer soorten materiaal kunnen printen maar het materiaal is nog niet in de handel.

Zoals je kan zien is de kwaliteit voor een zichtbaar deel nog niet schitterend of men moet het nog wat nabewerking.

De tekening van bij de buren heb ik niet( mag mij deze steeds opsturen) maar kunnen zelf ook aan het meten en tekenen slaan.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog wat info over ABS en ja niets is eeuwig ook onze Skoda niet ( brrrrr heiligschennis) :) als het uit elkaar valt print ik toch een nieuwe voor een paar euro's :D

Men kan ook printen met hout.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Acrylonitril-butadieen-styreen

Het meeste werk komt natuurlijk bij het ontwerpen opmeten en tekenen van het product daar kruipen de uurtjes in.

Maar dat maakt het ook leuk uw eigen zaken ontwerpen en realiseren en natuurlijk zijn er op het internet een massa voorgekauwde ontwerpen aanwezig van mensen die hun producten graag willen delen met iedereen.

Zo een 3D printer moet je zien als een hobby men gaat er geen blitse ontwerpen mee maken die voor het oog aantrekkelijk zijn maar eerder praktische toepassingen realiseren.

Alles is afhankelijk van uw fantasie en het creatieve in u ontbreekt dit dan is het een nutteloos toestel. Maar dat is voor zoveel hobby's als men niet geïnteresseerd is wordt het ook niets.

Maar natuurlijk moet ik hem eerst in werking zien als de geprinte producten mij echt niet bevallen is het wachten tot er wat interessanter beschikbaar is.

aangepast door Snelle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo de printer in werking gezien en best een geinig ding niet zo groot.

De geprinte onderdelen zagen er mooi uit men ziet en voelt de lagen maar het is niet echt storend alles hangt af van hoe vlug men het onderdeel wil printen.

Maar nog niet gekocht zit te twijfelen of ik het frame niet zelf zou bouwen dan kan men het heel stevig maken en nog wat meer zelfvoldoening.

Die CNC profielen zijn niet goedkoop maar zien er wel degelijk uit hier in België niet zo vlot te verkrijgen via het internet gelukkig in NL een paar winkels gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie printer maar wat boven mijn budget  :|

 

Ben nu bezig het frame aan het uittekenen om dit zelf te bouwen aluminium onderdelen heb ik gevonden op http://stappenmotor.nl/Stappenmotor/aluminium%20profiel%20cnc/Aluminium%20profiel%20profielen%20voor%20cnc/aluminium%20profiel%20profielen%20cnc.htm zo kan ik mijn eigen ding bouwen uitbreidbaar naar de toekomst toe.

Als er nog iemand weet waar zulke profielen te verkrijgen zijn weet ik het graag.

 

Dan de elektronische onderdelen samen sprokkelen en we komen ongeveer op een max. van 700€ nog steeds prijzig maar dat is met zoveel hobby's. ;)

Er is ook een Velleman kit http://www.k8200.nl/ beschikbaar voor die prijs, maar heb er onvoldoende reviews van. 

 

Heb al een paar ideetjes om uit te printen voor de SII :)   

aangepast door Snelle
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe