Ga naar inhoud

netwerk player


Rosinfield
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn vrouw heeft in de PC loterij een Sony netwerk player (+ blue ray player) gewonnen. Leuk naturlijk, gekke is alleen dat het ding bij het instellen alle netwerken hier in de buurt ziet, maar het mijne gek genoeg niet. Heb een bang vermoeden dat het er mee te maken heeft dat het een airport (Mac) netwerk betreft. Heb al de beveiliging (WPA2) er even afgehaald, maar dat maakt niet uit. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mijn niet-Apple devices (zoals PlayStation3, 2 Windows laptops, een android telefoon en android tablet) connecten prima met de Apple Time Capsule en Airport Extreme.

Dus op zich zou dát niet de belemmering moeten zijn. Welk type is de Sony? Ik wil wel even verder kijken voor je, maar dan heb ik wel de specs - in ieder geval de ondersteunde netwerkprotocollen - nodig ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan op de site, noch in de handleiding niet vinden welke beveiligingsprotocollen worden ondersteund. De speler zou 802.11b/g/n ondersteunen en dat is gangbaar.

Wat zou kunnen, is dat jouw Airport op hetzelfde kanaal staat als de buren; is het signaal van de buren sterker, dan wordt dat overklast. Je MacBook is waarschijnlijk eerder al gekoppeld, dus kijkt naar de naam van jouw netwerk en dat staat in het geheugen van je MacBook.

Wat je kunt proberen, is de Airport op een ander kanaal zetten en kijken wat er dan gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, heb ik vroeger wel gedaan, maar met die nieuwe airport expres wordt het kanaal automatisch toegekend, dacht ik. Kan ook nergens vinden op welk kanaal hij staat en waar de buren? Wie weet ziet die player het morgen wel (of straks als mijn vrouw naar bed is), nu ik het basisstation heb gereset

@Frank: die blue ray speler doet het wel, dat is het probleem niet.

@Ed: nee, gaat via een wizard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Menno,

Even met de Airport Utility naar het tabje "Draadloos", dan kiezen voor "draadloze opties" en het kanaal instellen. Maakt niet veel uit wat het wordt; als het maar meer dan 1 stap verschil is met de oude instelling.

post-754-0-89069400-1353963766_thumb.png

post-754-0-82744900-1353963767_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens een search gedaan op tweakers.net ?

daar staan vaak de problemen van apparaten en ook de eventueele oplossingen.

Nee heb je en ja kun je krijgen om daar even te kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank Cyrus. Waar kan die radiomodus trouwens het best op staan? Staat nu op 802.11n (802.11 b/g compatibel)

Die modus lijkt mij prima.

Hij geeft dan de voorkeur aan 802.11n (tot 300 MBit) maar schakelt terug voor een apparaat dat alleen 802.11b en/of 802.11g ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua instellingen niets meer wijzigen. De Sony laten zoeken naar de nieuwste firmware en die installeren en daarna genieten van al het mooist dat dit apparaatje biedt. Ik heb de indruk dat Sony een tegenhanger van de AppleTV in de markt probeert te zetten. Het ding kan veel leuks, naar mijn idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een eerste poging van Google TV. Maar het product is zeer zeker nog niet af...

http://tweakers.net/reviews/2718/sony-nsz-gs7-mediaspeler-met-google-tv.html

Vooral gezien dit soort zaken:

1.) Heel veel MKV (en XVID) bestanden zijn gecodeerd met een DTS track. Deze spelen dus niet af, of in ieder geval niet met geluid. DTS = essentieel voor een mediaspeler.

2.) De speler speelt het zeer gangbare SRT subtitle formaat niet goed af. SRT = essentieel voor een mediaspeler.

3.) Daarnaast geeft Tweakers aan dat de mediaspeler-functionaliteit zelf (de media-applicatie) ronduit matig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, ben er ook niet kapot van. Werkt nu wel en kan hem via mijn telefoon bedienen, ook inhoud van phone naar dat ding sturen.

Maar als ik een film of serie wil bekijken, doe ik dat gewoon op mijn macbook of vanaf een losse HD die ik aan de TV hang. Dus ik ben er nog steeds niet achter wat ik er nou mee opschiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, idd. Mijn voorlopige conclusie is dat het leuk is als YouTube viewer op de TV. Maar wel duur dan voor een kleine €200. Maar goed, als je het voor niets krijgt leuk. Maar verder zie ik er (voor mij) echt geen mogelijkheden in waar ik wat aan heb. Zeker niet als je zoals ik geen set-up box en digitale tv hebt. Maar ik houd me aanbevolen voor tips.

De BR speler is wel prettig, omdat de oude DVD speler het had begeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Disclaimer: Skoda Forum Europe is not an official SKODA site and is not affiliated to SKODA in any way. Visit the Official SKODA Website. Skoda Forum Europe are not directly responsible for information which maybe posted in this forum. All content is viewed and used at your own risk. We do not warrant the accuracy or reliability of any of the information. The views expressed herein are those of the individual contributors and not necessarily those of Skoda Forum Europe or SKODA. All trademarks and copyrights remain property of their respective owners. © Skoda Forum Europe